2022-01-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den tweeten åldrades inte väl.
Istället bröt vi igenom alla 3 stöd och om inget mirakulöst händer sista 25 minutrarna på dagen så flippades dem till 3 motstånd istället.
Det kanske blir som BC Backer sagt. 35k innan retrace till 60k. Han sa antingen direkt till 60k eller först ner till runt 35k innan 60k.
Citera
2022-01-06, 00:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det kanske blir som BC Backer sagt. 35k innan retrace till 60k. Han sa antingen direkt till 60k eller först ner till runt 35k innan 60k.
Sluta bara sluta.
80% retreace från toppen, som du pratat dig hes om, är ner till 13.3k

Du har sagt allt från 10.1 till 13.3 till 20k och 35. Oavsett var BTC hamnar så kommer du anse att du var nära nog.
Senast redigerad av Leaston 2022-01-06 kl. 00:45.
Citera
2022-01-06, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sluta bara sluta.
80% från toppen, retreace som du pratat dig hes om, är ner till 13.3k

Du har sagt allt från 10.1 till 13.3 till 20k och 35. Oavsett var BTC hamnar så kommer du anse att du var nära nog.
Kolla på hans videos istället om du vill ha exakta uppgifter!

Enligt honom:
1. Vi befinner oss i retrace mot 60k
2. Han har sagt att BTC kan se en kraftig dipp till 35k innan BTC går till 60k igen
3. Han sa också att det är möjligt att BTC går direkt till 60k
4. 80% kraschen kommer EFTER retrace, alltså efter vi nått 60k
5. Det enda undantaget han har för att BTC inte toppat än är om BTC skulle gå till 20-25k, då tror han att BTC kan toppa på 90k.

Inget av det han sagt har blivit ogiltigt än.

Har du sagt något i denna tråd som varit rätt? Du sa att vi skulle hålla 52k, vad hände?
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-06 kl. 00:51.
Citera
2022-01-06, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag tror vi ska upp till 52k, för att sedan ta en vända ner till 42k igen innan det bär iväg uppåt. Tror också att ju längre vi ligger och konsoliderar mellan 42 -52k, desto bättre är det för priset på längre sikt. Skulle bli glad om det inte blir ett break över 52k förrän i slutet av januari eller så.

Det ser väldigt likt ut vad som utspelades i somras mellan 30-40k.

$42 505 på Kraken för några timmar sen.

Om jag vore en trader så hade jag köpt nu.
Citera
2022-01-06, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
du en regel som jag fick lära mej när jag spelade (kläd)poker var att om du inte vet vem måltavlan är, alltså den som ska luras, så är det du som är måltavlan.

det har på sätt och vis följt mej genom livet, om jag inte vet vad jag ger mej in på väldigt så ger jag mej inte in på det.

Jag kommer inte ge mej in på krypto och jag tror inte det förändrar något för någon alls utom mej själv

Jag är född på 70 talet och först förra året började jag titta på atkier, så krypto får vänta tills nästa reinkarnation

Inte för att vara sån, men om du inte är intresserad av att förstå dig på Bitcoin, varför hänger du och gör inlägg i en tråd för trading med bitcoin? Jag menar, jag hänger inte och gör inägg i knarkdelen av forumet i och med att det inte intresserar mig och har inget intresse av att lära mig förstå mig på det heller.
Citera
2022-01-06, 13:55
Medlem
Madzen123s avatar
https://i.postimg.cc/W3SvdvW9/Screenshot-20220106-135132-Discord.jpg
Citera
2022-01-06, 14:08
Medlem
Leastons avatar
När fear and gread index är på 80+ så tävlar alla om hur högt nästa ATH kommer vara, alla brukar få fel.

Nu är fear and gread index nere på 15(!) och domedags profeterna tävlar om vem som kan förutspå det värsta scenariot...
https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/
Senast redigerad av Leaston 2022-01-06 kl. 14:11.
Citera
2022-01-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janubi
Inte för att vara sån, men om du inte är intresserad av att förstå dig på Bitcoin, varför hänger du och gör inlägg i en tråd för trading med bitcoin? Jag menar, jag hänger inte och gör inägg i knarkdelen av forumet i och med att det inte intresserar mig och har inget intresse av att lära mig förstå mig på det heller.

jag gillar psykologin bakom, försöker förstå den

jag använder inte knark heller, men kan så klart hänga där med om det är intressant.

Men en fråga, det är väl nån månad kvar tills bitcoin tog sig över 60 000 usd 2021, om det ligger kvar på 40 K något som det är nu, påverkar det hur ni känner för btc om det ligger så mycket back från motsvarande siffra förra året?
Citera
2022-01-06, 17:27
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

jag använder inte knark heller, men kan så klart hänga där med om det är intressant.

Men en fråga, det är väl nån månad kvar tills bitcoin tog sig över 60 000 usd 2021, om det ligger kvar på 40 K något som det är nu, påverkar det hur ni känner för btc om det ligger så mycket back från motsvarande siffra förra året?
Psykologin bakom bitcoin skiljer sig inte från andra investeringar.

Allt som händer med investeringen(som man uppmärksammar), varje dag, påverkar känslan för investeringen, mer eller mindre.

Nu går inte bitcoin så bra. För ett par månader sedan gick det väldigt bra. Innan dess gick det ännu sämre och innan dess ännu bättre. Det kallas för volatilitet. De flesta som investererar i krypto är införstådda med det. För mig personligen spelar inte dipoar eller toppar på någon/några månader någon större roll. Jag investerar, inte tradear.
Citera
2022-01-06, 17:35
Medlem
Citat:

Beror helt på vem du frågar. En trader gillar och anpassar sig till både prisuppgångar och prisnedgångar. Man kan tjäna pengar åt båda hållen och därför är det roligt för vissa.

En som investerade för första gången i oktober 2021 kanske skulle svara att den inte är så glad dock...
Citera
2022-01-06, 18:02
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
En som investerade för första gången i oktober 2021 kanske skulle svara att den inte är så glad dock...
Ja du, det var då jag hade lite pengar över o började intresserade mig för Bitcoin...

Ska man sälja nu när det går ännu mer nu? Jag har i.a.f inte bråttom med att det ska gå med vinst.
Citera
2022-01-06, 18:18
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Ja du, det var då jag hade lite pengar över o började intresserade mig för Bitcoin...

Ska man sälja nu när det går ännu mer nu? Jag har i.a.f inte bråttom med att det ska gå med vinst.
Enligt mig, nej. Att köpa högt och sälja lågt är inte det du ska göra. Ta det lugnt och vänta några månader så ska du se att det löser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in