Citat:
Ursprungligen postat av
Tjorven8899
Hej,
min man är 45 år gammal och jag har sett på vår dator att han går igång på teen-porr. Jag ser att han sneglar på unga tjejer ute på stan och verkar falla för de små, outvecklade tjejerna när det kommer till porren. Förstår att de är fina och påminner honom om sin ungdoms dagar, men vad fan! Vi har en äldre tonårsdotter hemma! Jag är äcklad och känner mig så fruktansvärt sviken. Jag är också 45 så ganska långt ifrån de där tjejerna. Dessutom verkar han ha blivit allt mer ointresserad av att ha sex med mig. Jag har gärna ännu mer sex, tycker dessutom att jag gör det ganska bra. Jag vet inte längre vad jag ska tro. Snälla FB - hjälp mig - vad händer? Vi har varit gifta i snart 20 år, jag trodde att jag kände min man?!
Förkrossad
Tråkigt att detta ska sätta griller i huvudet på dig. Förklara för honom hur du känner kring hans porrkonsumtion. (Vet han ens om att du känner till hans porrtittande?) Kommunikation är nog enda konstruktiva vägen ut ur detta.
Apropå hans porr-referenser så tror jag du läser in för mycket i ordet "teen". Mycket mainstreamporrklipp innehåller det ordet, betyder inte så mycket alls i praktiken förutom att det inte är milfar i klippen utan yngre förmågor, (självklart inga barn eller under 18 för det..) Att som vissa i tråden jämföra detta med pedofila(??) eller hebefila dragningar känns bara larvigt. Porr är dessutom i mångt och mycket en fantasivärld (alltså inte som i motsats till den verkliga, men kanske som komplement/krydda) Bara för att klippen heter något med "teen", så suktar han knappast efter dotterns vänner för det.
Att han tittar på porr tror jag dock inte är anledningen till att ni inte ligger. Porr/onani an väl aldrig ersätta tvåsamhetens sex och närhet, det är två skilda saker. Ensamsex utesluter självklart inte ett gemensamt sexliv också.
Hoppas ni reder ut detta. Som sagt, jag tror inte du ska dra för stora växlar specifikt på ordet "teen" I hans porr-referenser. Ändå bör du såklart ta upp det med honom och förklara hur du känner. Bara visa honom trådstarten ju!
Hur sexlivet däremot ska återinförlivas lämnar jag åt andra att råda kring.
Lycka till.