Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-06, 12:29
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du förstår kanske att detta bara kan sluta på ett sätt, va?

Kazakstan drar ner på sina förehavanden med väst till förmån för Moskva.

Det kan väl i detta läge bli antingen en vitrysk eller en ukrainsk utveckling. Antingen slås protesterna skoningslöst ner eller så lyckas de men ryssarna besätter delar av landet. Putin är ju livrädd för att fler fd sovjetrepubliker utvecklas till stabila och välmående demokratier.
Citera
2022-01-06, 12:30
  #254
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du förstår kanske att detta bara kan sluta på ett sätt, va?

Kazakstan drar ner på sina förehavanden med väst till förmån för Moskva.
Du menar precis som efter Maidan i Ukraina?

Du har rätt i att i Kazakhstan har ryska trupper tillkallats vilket inte skedde i Ukraina. Men jag tror inte väst släpper landet även om huvudmålet är att få in det i en större enhet, låt vara vilken.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-06 kl. 12:40.
Citera
2022-01-06, 12:39
  #255
Medlem
PedoJoeBidens avatar
USAs lakejer som är inne och destabiliserar ännu ett land.
Citera
2022-01-06, 12:40
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag menar att externa krafter går in och drar nytta utav folks missnöje. Behöver jag vara mer tydlig? Tror du inte Ryssarna själva var inne och spädde på saker som gula västarna i Frankrike och upploppen i Holland? Stormningen av Kapitolium? Ljug inte för det gör du. Varför skulle i så fall inte USA och andra tända en eld i Putins bakgård för att jävlas tillbaka?

Det här fattar du egentligen. Du spelar bara dum.

Så jävla trött på er alla. Så jävla trött.

Ditt inlägg nu är mycket tydligare. Utan tvekan. Du ska skriva på ett sätt. Så att läsaren förstår.

Med det sagt.
Så. Självklart finns det yttre krafter som kan vela sätta igång branden i någons bakgård snabbare.

Men hur mycket kan dem lyckas med på den fronten. Ingen dum fråga.
Citera
2022-01-06, 12:42
  #257
Medlem
Rysk trupp är väl på väg. Undrar hur befolkningen ställer sig till en sådan ockupation bakvägen.
Måste ju som f.d delrepublik i sovjet vara ett eländes elände att ha ryssen som granne. Som en varig böld som aldrig läker riktigt.
Men visst, ett stort östasiatisk land f.d delrepublik och gränsande till Ryssland är nog frestade att tukta för Putin med tanke på landets historia och dess aversion mot att bli en Sovjetrepublik då det begav sig.
Kazakstan är ju bara ett i raden.
Citera
2022-01-06, 12:49
  #258
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Men hur mycket kan dem lyckas med på den fronten. Ingen dum fråga.

Svar: Väldigt väl. Både Washington och Moskva lyckas väldigt väl med att gång på gång destabilisera länder tvärs over hela den eurasiska landmassan sinsemellan för att främja Kinesiska infrastrukturprojekt som egentligen dirigeras ifrån London och Davos.

Det är det allt detta bottnar i. Det är det rakaste och tydligaste svaret jag kan ge dig.

Men jag tänker inte lägga mig i längre. Hela mänskligheten har valt att vara sinnessjuk och oförbätterlig. Jag har ingen sympati eller partiskhet för någon eller något längre. Jag vill inte vara med längre.

Tack och hej.
Citera
2022-01-06, 12:58
  #259
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Svar: Väldigt väl. Både Washington och Moskva lyckas väldigt väl med att gång på gång destabilisera länder tvärs over hela den eurasiska landmassan sinsemellan för att främja Kinesiska infrastrukturprojekt som egentligen dirigeras ifrån London och Davos.

Det är det allt detta bottnar i. Det är det rakaste och tydligaste svaret jag kan ge dig.

Men jag tänker inte lägga mig i längre. Hela mänskligheten har valt att vara sinnessjuk och oförbätterlig. Jag har ingen sympati eller partiskhet för någon eller något längre. Jag vill inte vara med längre.

Tack och hej.
Du har rätt.

Jag känner inte de länderna i detalj, men jag besökte Uzbekistan förra året. Föreföll vara ett avslappat och välfungerande samhälle. De centralasiatiska länderna ligger lite isolerat och riskerar utveckla ett eget tänkande och starka samhällen baserade på samarbete, tro på landet och framåtanda. Detta är ett stort hot mot den globala diktaturen.

För att kunna kväsa dess länder och styra dem diktatoriskt krävs att deras samhällen slås sönder och marionetter installeras. Det är i full gång, tydligen.
Citera
2022-01-06, 12:58
  #260
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Beror på vem som avlossar sista skottet.

Just nu är det "Game on"

Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det kan väl i detta läge bli antingen en vitrysk eller en ukrainsk utveckling. Antingen slås protesterna skoningslöst ner eller så lyckas de men ryssarna besätter delar av landet. Putin är ju livrädd för att fler fd sovjetrepubliker utvecklas till stabila och välmående demokratier.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du menar precis som efter Maidan i Ukraina?

Du har rätt i att i Kazakhstan har ryska trupper tillkallats vilket inte skedde i Ukraina. Men jag tror inte väst släpper landet även om huvudmålet är att få in det i en större enhet, låt vara vilken.
De rapporter som har kommit in tyder på någon form av organiserad gruppering som även ger sig på militära mål. Inte så mycket ett folkets uppror även om de finns med som en sidoshow.

Det är nästan att jag ifrågasätter CIA:s inblandning eller någon annan utländsk aktör. Guldläge för Putin att en gång för alla dra in Kazakstan i den ryska gemenskapen.

Och så får han visa upp sin nya anti-färgrevolutions-insatsstyrka som han har gemensamt med bl.a. Vitryssland.
Citera
2022-01-06, 13:02
  #261
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Rysk trupp är väl på väg. Undrar hur befolkningen ställer sig till en sådan ockupation bakvägen.
Måste ju som f.d delrepublik i sovjet vara ett eländes elände att ha ryssen som granne. Som en varig böld som aldrig läker riktigt.
Men visst, ett stort östasiatisk land f.d delrepublik och gränsande till Ryssland är nog frestade att tukta för Putin med tanke på landets historia och dess aversion mot att bli en Sovjetrepublik då det begav sig.
Kazakstan är ju bara ett i raden.

Så nu ska det börja bölas och ylas om stackars Kazakerna i västmedia. Stackars oskyldiga offer som aldrig gjort en fluga för när.



Jag har sett det här avsnittet förut. Fast då var det Serbien som fick spela skurken och Bosnien och Albanien som var det stackars oskyldiga offret med valpögon.

Ni är så genomskinliga. Och jag är så jävla trött på er alla. Ni förtjänar alla varandra.
Citera
2022-01-06, 13:05
  #262
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De rapporter som har kommit in tyder på någon form av organiserad gruppering som även ger sig på militära mål. Inte så mycket ett folkets uppror även om de finns med som en sidoshow.

Det är nästan att jag ifrågasätter CIA:s inblandning eller någon annan utländsk aktör. Guldläge för Putin att en gång för alla dra in Kazakstan i den ryska gemenskapen.

Och så får han visa upp sin nya anti-färgrevolutions-insatsstyrka som han har gemensamt med bl.a. Vitryssland.
Är det de där blåögda tvåmetersbiffarna i balaklava som kunde ha ett par vitryska LGBT-tanter hängande på sig utan att de märkte något?

Vi verkar slippa pride-tågen denna gång i alla fall. De funkar inte i muslimska länder.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-06 kl. 13:33.
Citera
2022-01-06, 13:06
  #263
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Rysk trupp är väl på väg. Undrar hur befolkningen ställer sig till en sådan ockupation bakvägen.
Måste ju som f.d delrepublik i sovjet vara ett eländes elände att ha ryssen som granne. Som en varig böld som aldrig läker riktigt.
Men visst, ett stort östasiatisk land f.d delrepublik och gränsande till Ryssland är nog frestade att tukta för Putin med tanke på landets historia och dess aversion mot att bli en Sovjetrepublik då det begav sig.
Kazakstan är ju bara ett i raden.

kazakstans regering har bett om hjälp från grannländerna så om rysk trupp går in är det i linje med folkrätten.
Citera
2022-01-06, 13:10
  #264
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Lite svårt för amerikanska medier att oja sig om de "stackars demonstranterna i Kazakstan" idag med tanke på vilken dag det är.

Halshuggning av poliser = mostly peaceful protests
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback