Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-05, 23:35
  #133
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytthjalp
Vilka är dom goda och den onda i konflikten? Är det väst som försöker installera en transvesitregering igen?

Faktiskt tvärt om. Den fallande regeringen har bett Putin om hjälp, och Putin lär nu planera att sätta in trupper för att rädda sin sovjetstat.
Citera
2022-01-05, 23:39
  #134
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Faktiskt tvärt om. Den fallande regeringen har bett Putin om hjälp, och Putin lär nu planera att sätta in trupper för att rädda sin sovjetstat.
Men vilka är det som försöker störta regimen om inte västerländska fingrar? Det är ju aldrig vanliga medborgare nuförtiden det är alltid CIA och proxyarmér
Citera
2022-01-05, 23:40
  #135
Medlem
Baisers avatar
Armenien, ordföranden i den ryska försvarsalliansen CSTO meddelar att man kommer intervenera i Kazakstan.
https://www.reuters.com/world/europe...an-2022-01-05/
Citera
2022-01-05, 23:42
  #136
Medlem
Genelkurmays avatar
Turkfolk är riktigt galna när det väl slår slint om dem.

Med tanke på hur militärer och poliser ger upp så kan jag inte se hur regeringen ska behålla kontrollen.
Citera
2022-01-05, 23:45
  #137
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytthjalp
Men vilka är det som försöker störta regimen om inte västerländska fingrar? Det är ju aldrig vanliga medborgare nuförtiden det är alltid CIA och proxyarmér

CIA förmåga är verkligen fantastisk!

Fast det är märkligt hur väl den här krisen egentligen passar Putin, efter att han prövat väst över Ukraina, och insett att priset blir för högt, så kan ju en kris i Kazakstan rädda hans ansikte.
Citera
2022-01-05, 23:51
  #138
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
CIA förmåga är verkligen fantastisk!

Fast det är märkligt hur väl den här krisen egentligen passar Putin, efter att han prövat väst över Ukraina, och insett att priset blir för högt, så kan ju en kris i Kazakstan rädda hans ansikte.

Det ena utesluter verkligen inte det andra här.
Citera
2022-01-05, 23:52
  #139
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det ena utesluter verkligen inte det andra här.

Ge mig ett handfast bevis på att CIA ligger bakom händelserna i Kazakstan?
Citera
2022-01-05, 23:54
  #140
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Verkar inte bättre, Kaukasien (sorry Kazakstan, dvs "Arien" som vår vän 88 skulle ha sagt) verkar falla i kaos och undergång. Men givetvis har vår vän Putin ett ess i rockärmen, han kommer garanterat skicka trupper in i detta land.

Nu blir det intressant att se hur det utvecklas. Helt klart är det att detta spelar Putin i händerna i den pågående uppladdningen med Ukraina. Fokus flyttas österut. Putin får ytterligare ett spelkort som han kan använda.

Det här är absolut inte Kaukasien, och de kakausier som främst bor i Kazakstan är ryssar, ukrainare och tyskar om jag minns rätt.

Turkfolk är mongoler, inte kaukasier.
Citera
2022-01-05, 23:54
  #141
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
CIA förmåga är verkligen fantastisk!

Fast det är märkligt hur väl den här krisen egentligen passar Putin, efter att han prövat väst över Ukraina, och insett att priset blir för högt, så kan ju en kris i Kazakstan rädda hans ansikte.
?
Detta är bara ännu mer problem för Kreml, de har inget att vinna men riskerar förlora Kazakstan.
Citera
2022-01-05, 23:55
  #142
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Ge mig ett handfast bevis på att CIA ligger bakom händelserna i Kazakstan?

CIA har jag inte skrivit något om.

Jag åsyftar att det här knappast stoppar Putin i Ukraina.
Citera
2022-01-05, 23:57
  #143
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
CIA har jag inte skrivit något om.

Jag åsyftar att det här knappast stoppar Putin i Ukraina.

Ja, där kan du ha rätt, det återstår att se. Det blir en intressant vår-vinter.
Citera
2022-01-06, 00:00
  #144
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Det har kommit en hel drös med Kazakstanfödda ryssar till svensk ishockey inför och under den här säsongen. Bara min lokala division 2 klubb har lyckats värva tre eller fyra spelare med enorma KHL-meriter.

Min fundering är således. Har detta legat och pyrt en längre period? Kan det kanske vara en anledning till att just ett flertal klubbar i de lägre divisionerna lyckats kamma hem spelare utav den här kalibern?

Ett exempel (Han är ifrån Kazakstan)
https://www.aftonbladet.se/sportblad...terade-barulin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback