2022-01-06, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Du får inte glömma också att människor också lever med mentaliteten att "om jag fan har offrat mig och tagit dom här jävla sprutorna och levt som en fånge i mitt hem så ska du också lida och ha det lika jävligt".

Nej, det var de jag pratade om, rädda människor som söker tröst i flocken....
Citera
2022-01-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Du är typisk anti-vaxxare. Dum och okunnig. Du har fel och du är en idiot. Läs om Dunning Kruger effekten. Det handlar om dig. Jag pratar bara med normalbegåvade människor. Så stick!

"The rates are calculated per 100,000 in people who have received either two doses of a COVID-19 vaccine or in people who have not received a COVID-19 vaccine. These figures are updated each week as the number of unvaccinated individuals and individuals
vaccinated with 2 doses in the population changes"

Varför är han en "antivaxxer". Definera ordet för oss.
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-06 kl. 01:28.
Citera
2022-01-06, 01:24
Medlem
Vill be om ursäkt för om det här redan har lyfts i tråden, får helt enkelt lägga mig platt och erkänna att jag inte läst igenom hela..

Till min fråga:

Om jag har förstått det rätt så säger dom nuvarande restriktionerna att sällskap som besöker restaurang, utan vaccinationspass, begränsas till max 8 personer. Men om sällskapet kan visa upp vaccinationsbevis så gäller inte begränsningen i maxantal? (Avstånd till andra sällskap osv kvarstår givetvis).

Men vad säger restriktionerna om ett blandat sällskap. Vad gäller om säg 7 av 10 i gruppen är vaccinerade?
Citera
2022-01-06, 01:26
Medlem
Citat:
Du är typisk anti-vaxxare. Dum och okunnig. Du har fel och du är en idiot. Läs om Dunning Kruger effekten. Det handlar om dig. Jag pratar bara med normalbegåvade människor. Så stick!

"The rates are calculated per 100,000 in people who have received either two doses of a COVID-19 vaccine or in people who have not received a COVID-19 vaccine. These figures are updated each week as the number of unvaccinated individuals and individuals
vaccinated with 2 doses in the population changes"
Du förstår inte vad du läser, att kasta invektiv gör inte att du har rätt, det du bifogar säger precis det jag försöker förklara för dig. Detta är case rate per grupp:

Unadjusted rates among persons vaccinated with 2 doses (per 100,000)

Unadjusted rates among persons not vaccinated (per 100,000)

Om du läser sidan 34 som förklarar det i text så kanske du förstår:
Citat:
The rate of a positive COVID-19 test is substantially lower in vaccinated individuals compared to unvaccinated individuals up to the age of 29. In individuals aged greater than 30, the rate of a positive COVID-19 test is higher in vaccinated individuals compared to unvaccinated (Table 11).

Antal infekterade per 100 000
vaccinerade (ovaccinerade)
18-29 år: 2,809 (1,603)
30-39 år: 2,985 (1,510)
40-49 år: 3,049 (1,320)
50-59 år: 1,768 (983)
60-69 år: 863 (688)

En vaccinerad som testar sig är i högre utsträckning smittad än en ovaccinerad i dessa åldersgrupper.

Förstår du?

Dunning Kruger kanske passar dig bättre då man ser till din posthistorik och när du även här bevisar din okunnighet:
Citat:
Den där videon är väl väldigt representativ för antivaxxare. Deras dumma argument grundar sig i att de inte är tillräckligt logiska elker intelligenta för att kunna dra rimliga slutsatser ur forskningsrapporter.
Senast redigerad av Razz3l 2022-01-06 kl. 01:46.
Citera
2022-01-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Vill be om ursäkt för om det här redan har lyfts i tråden, får helt enkelt lägga mig platt och erkänna att jag inte läst igenom hela..

Till min fråga:

Om jag har förstått det rätt så säger dom nuvarande restriktionerna att sällskap som besöker restaurang, utan vaccinationspass, begränsas till max 8 personer. Men om sällskapet kan visa upp vaccinationsbevis så gäller inte begränsningen i maxantal? (Avstånd till andra sällskap osv kvarstår givetvis).

Men vad säger restriktionerna om ett blandat sällskap. Vad gäller om säg 7 av 10 i gruppen är vaccinerade?

Vem bryr sig. Do NOT comply! Vik dig inte för fascistiska regler som begränsar din frihet.
Citera
2022-01-06, 01:33
Medlem
InteRoligts avatar
Citat:
Nej. Ni är mindre värda eftersom ni är okunniga och dumma.

Oj du!
Tog inte så hårt på mig när man kikade dina andra inlägg.

Var inte så arg, var inte så full av hat gubbe.
Citera
2022-01-06, 01:45
Medlem
Citat:
Du förstår verkligen ingenting va? Någonsin hört talas om husrannsakan, kroppsvisitering, häkten och fängelser. Du får läsa på om relativa och absoluta rättigheter.
Något säger mig att du har personliga erfarenheter. Knappast från den rätta sidan av lagen…

I det här forumet försöker de flesta av oss att vara anständiga trots en tuff barndom. Försök du också!
Citera
2022-01-06, 01:45
Medlem
Jag tycker det är skrämmande och sorgligt om vaccin-pass ska införas för restauranger och handelsplatser. Hade vaccinet varit betydligt mer beprövat hade det ändå varit fel att försöka tvinga folk på detta sätt. Nu när det gäller vaccin vars långtidseffekter ännu är okända är det direkt skamligt att hålla på så här.

Dessutom är det något sjukt med denna besatthet att alla måste vaccineras. Vi har uppnått 80+% med bägge doser och att försöka tvinga de som ännu inte vill...

Man kan också ifrågasätta hur moraliskt det är att försöka tvinga de som absolut inte vill? Det finns ju en gräns för hur långt man kan gå och hur man har rätt att behandla människor... Ska folk som arbetar och betalar skatt fortsätta med det om deras rättigheter begränsas på detta sätt?
Citera
2022-01-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Vi som är emot vaccintvång och fascism måste ändå ge Sverige cred! Trots att det finns så många rabiata fundamentalister som försöker pressa politikerna och FHM att ta irrationella beslut baserade på skräckpropaganda istället för statistik och data så har de inte fallit för pressen. Tänk er, vi är ett av få länder i världen där vi har vår frihet kvar. Jag vågar nästan lova att historien kommer se på Sverige som ett föredöme och vi kommer vinna MYCKET på detta.

Håller med!

Tvångsvaccinering och vaccinpass är moraliskt fel.
Citera
2022-01-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Håller med!

Tvångsvaccinering och vaccinpass är moraliskt fel.

Men de har gett klartecken till det... Tyvärr kan det snart införas som många fruktade.
Citera
2022-01-06, 01:54
Medlem
Frågan är vilka som är mest trovärdiga i covidfrågan, experterna på Folkhälsomyndigheten eller experterna på andar och helbrägdagörelse, som tycker Qanon-idéerna verkar pålitliga, och som sitter på Youtube och säger att vaccineringar och covidrestriktionerna bara är bluff och trakasserier?
VILKA SKA MAN NU TRO PÅ?
Citera
2022-01-06, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Men de har gett klartecken till det... Tyvärr kan det snart införas som många fruktade.

Människor måste lära att stå på sig och inte låta facismen ta över, för det är exakt det som hänt med denna jävla pandemin. Protesterna har varit massiva och inte kan väl fan myndigheter vara så ologiska att tvångsinföra detta när även vetenskapen talar emot dessa helt efterblivna vaccinpass?

Du kan fortfarande smitta och bli sjuk samt dö trots fullvaccinering därav faller hela idén om vaccinpass överhuvudtaget och ses som ren facism skapad av en grupp extremister som vill att alla ska bli tvingade till samma dumma sak som de valt. Idioti.

Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Frågan är vilka som är mest trovärdiga i covidfrågan, experterna på Folkhälsomyndigheten eller experterna på andar och helbrägdagörelse, som tycker Qanon-idéerna verkar pålitliga, och som sitter på Youtube och säger att vaccineringar och covidrestriktionerna bara är bluff och trakasserier?
VILKA SKA MAN NU TRO PÅ?
FHM sprider lögner och propaganda, antingen medvetet eller under tvång/springer äranden åt andra. De säger att vaccinen är säkra och beprövade när vi ver att de dödat många människor, är inte godkända, eller ens normalt beprövade samt orsakar allvarliga biverkningar t.ex. myokardit. Själva skaparen utav mRNA tekniken går emot dessa jävla skadliga pissvaccin. Hur kan man överhuvudtaget lita på FHM i denna fråga är helt befängt.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-06 kl. 02:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in