2022-01-06, 00:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Det finns en grupp till - naturlig immunitet.

Jag ger dig fakta som du ifrågasätter som jag sedan styrker. Då börjar du prata om annat.
Inte Omikron. Trodde jag alla visste:

Omicron largely evades immunity from past infection or two vaccine doses

https://www.imperial.ac.uk/news/232698/omicron-largely-evades-immunity-from-past/
Citera
2022-01-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

https://www.imperial.ac.uk/news/232698/omicron-largely-evades-immunity-from-past/
20%. Det är väl vad alla vaccinerade har i skydd efter 7,5 månad mot övriga varianter.

Första gången vaccinerade kan mäta sig med naturlig immunitet.

Omicron kommer att få slut på det här. Om myndigheterna VILL.
Citera
2022-01-06, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
NI MISSAR POÄNGEN ALLIHOP! DET HANDLAR INTE OM VIKTEN AV ATT VARA VACCINERAD UTAN OM KONTROLL!

Gå bums in och läs de första 10 inläggen i rubriken ”Corona för oss mot en totalitär högteknologisk teknokrati” så förstår ni!

Skit i om grannen är vaccinerad eller ej. Stå enade istället mot detta. Är det en konspiration? Ja kanske. Jag vet inte. Du vet inte. Jag vet bara att om det finns 1% risk att det är sanning bakom detta så räcker det för mig för att bojkotta vaccinpass.

Länka
(FB) Corona för oss mot en totalitär och högteknologisk teknokrati. Vill vi det?
Citera
2022-01-06, 00:28
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Citat:
Ursprungligen postat av Melonleaks
Det har jag missat. Du råkar inte ha en länk till det? 😂 Måste ju få se Matti göra bort sig.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/kritik-mot-vaccinpassen-omikron-andrar-spelfaltet/
Citera
2022-01-06, 00:35
Medlem
Alla ni har tappat vettet. Sluta fokusera på antal nya fall! Det är fullkomligt oväsentligt och det har alltid varit det. Om man tittar på 7 dagars genomsnittet för antalet döda (det som bör väga tyngst för myndighetsbeslut vid det här laget) så ligger det på 6 stycken. Jämför detta med antalet då smittan var som värst bortsett från idag (förra årsskiftet), då var det i genomsnitt 70 dödfall sett över 7 dagar. Det är EN TIONDEL av vad det var då.

Det är en vanlig förkylning vi handskas med idag. Suveränt jobbat allihopa, vi har besegrat clownvid, sluta med häxjakten på ovaccinerade, sluta med restriktionerna, sluta med påfyllnadsdoserna, gå vidare i livet. Annars är vi fast i denna masspsykos och något drastiskt kommer krävas för att vi ska vakna.
Citera
2022-01-06, 00:44
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlySundayMorning
Alla ni har tappat vettet. Sluta fokusera på antal nya fall! Det är fullkomligt oväsentligt och det har alltid varit det. Om man tittar på 7 dagars genomsnittet för antalet döda (det som bör väga tyngst för myndighetsbeslut vid det här laget) så ligger det på 6 stycken. Jämför detta med antalet då smittan var som värst bortsett från idag (förra årsskiftet), då var det i genomsnitt 70 dödfall sett över 7 dagar. Det är EN TIONDEL av vad det var då.

Det är en vanlig förkylning vi handskas med idag. Suveränt jobbat allihopa, vi har besegrat clownvid, sluta med häxjakten på ovaccinerade, sluta med restriktionerna, sluta med påfyllnadsdoserna, gå vidare i livet. Annars är vi fast i denna masspsykos och något drastiskt kommer krävas för att vi ska vakna.

Nu är det faktiskt statsmakten och dess förtappade lakejer som verkar för att alla ska vaccineras, detta TROTS att alla med en intakt hjärna instämmer i vad du skriver i första stycket.
Senast redigerad av Glossus 2022-01-06 kl. 00:47.
Citera
2022-01-06, 00:49
Medlem
Vill bara tacka er som varit på frontlinjen och blivit drabbade av viruset och fått en naturlig immunitet så vi kan fortsätta att leva som vanligt. Samt er andra som tagit den sprutan där det skyddade.
Senast redigerad av NickLidstrom 2022-01-06 kl. 00:52.
Citera
2022-01-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Helt otroligt hur mycket agg som riktas mot människor som inte vill vaccineras av olika anledningar.
Väcker det inte en uns av misstanke efter allt struntprat från alla håll?
En liten lista med lögner under dessa 2 år
  • Vi väntar på vaccinet för att få stopp på pandemin
  • 70% av befolkningen måste vaccinera sig för att få stopp på pandemin
  • Flockimmunitet
  • Naturlig immunitet
Citera
2022-01-06, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlySundayMorning

En del har grottat in sig i "pandemin", rädda människor reagerar i flock, då känns det bättre/ mindre obehagligt, och lyder blint skockledaren ( också ett får?). En vanlig förkylning idag, ja, en lite mer ovanlig förkylning i februari 2020, som utgjorde ett mer allvarligt hot mot svaga, gamla, och några enstaka som inte visste att de hade ett defekt immunförsvar.......Det gav snabbt en "pandemi", vilket inte resulterat i någon överdödlighet alls, lägg ut 5 års rullande medelvärde och beskåda ( och analysera med statistisk och vetenskaplig kunskap).

En ny säsongsinfluensa är född 2020, den kommer glatt att leva med oss i många, många år, den
kommer tillbaka varje år, i aningens förändrad skepnad....vem är överraskad?
Citera
2022-01-06, 00:54
Medlem
Vi som är emot vaccintvång och fascism måste ändå ge Sverige cred! Trots att det finns så många rabiata fundamentalister som försöker pressa politikerna och FHM att ta irrationella beslut baserade på skräckpropaganda istället för statistik och data så har de inte fallit för pressen. Tänk er, vi är ett av få länder i världen där vi har vår frihet kvar. Jag vågar nästan lova att historien kommer se på Sverige som ett föredöme och vi kommer vinna MYCKET på detta.
Citera
2022-01-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
En del har grottat in sig i "pandemin", rädda människor reagerar i flock, då känns det bättre/ mindre obehagligt, och lyder blint skockledaren ( också ett får?). En vanlig förkylning idag, ja, en lite mer ovanlig förkylning i februari 2020, som utgjorde ett mer allvarligt hot mot svaga, gamla, och några enstaka som inte visste att de hade ett defekt immunförsvar.......Det gav snabbt en "pandemi", vilket inte resulterat i någon överdödlighet alls, lägg ut 5 års rullande medelvärde och beskåda ( och analysera med statistisk och vetenskaplig kunskap).

En ny säsongsinfluensa är född 2020, den kommer glatt att leva med oss i många, många år, den
kommer tillbaka varje år, i aningens förändrad skepnad....vem är överraskad?

Du får inte glömma också att människor också lever med mentaliteten att "om jag fan har offrat mig och tagit dom här jävla sprutorna och levt som en fånge i mitt hem så ska du också lida och ha det lika jävligt".
Citera
2022-01-06, 01:09
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Detta är statistik per 100.000 vaccinerade/100.000 ovaccinerade.

Ledsen att jag drar ner byxorna på dig.

Var det något mer? Läs på lite innan du kommenterar så slipper du framstå som en…. Idiot.

Du är typisk anti-vaxxare. Dum och okunnig. Du har fel och du är en idiot. Läs om Dunning Kruger effekten. Det handlar om dig. Jag pratar bara med normalbegåvade människor. Så stick!

"The rates are calculated per 100,000 in people who have received either two doses of a COVID-19 vaccine or in people who have not received a COVID-19 vaccine. These figures are updated each week as the number of unvaccinated individuals and individuals
vaccinated with 2 doses in the population changes"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in