2022-01-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Jag har en rolig idé. Kan vi inte lista alla ställen som kräver vaccinpass och sedan kan den som har tid gå och försöka ta sig in där om det exempelvis är ett café, nattklubb, systemet eller vad det nu kan vara. Om systemet inför vaccinpass så kan alla som inte har vaccinpass gå in på systemet varje gång systemet passeras på gatan. Det är det minsta man kan göra och åtminstone hålla dem upptagna. Det blir lite som en irl dos-attack. Iallafall om många gör det och så länge det inte sköts digitalt med någon skanner t.ex. då får vi komma på något nytt

Man måste också försöka dra ut på det så mycket det bara går. Och låtsas som om man inte förstår någonting. Spela gärna in det också och skapa en kompilation av alla ställen som man besöker
Citera
2022-01-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Märkligt ordval i så fall. Istället för att bara använda ordet butik.

Ja, håller med. Politiker befattar sig med udda ordval. Men det är egentligen logiskt, handelplats, en plats där det sker handel, alltså inne i butikslokalen. Men covidpass skulle bara krävas om det riskerar trängsel i butikerna och det är upp till butiksinnehavarna att besluta om. Men jag kommer att åka ut till helgen och se om detta med pass nyttjas i verkligheten. Bara för skoj skull.
Citera
2022-01-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Så hela kungens kurva skulle kunna kräva vaccinpass då?

Barkarby Handelsplats som exempel kan komma att kräva vaccinbevis så som en samlad organisation. Det är bara en inbördes överenskommelse gemensamt för butikerna där.

Inget märkligt och tyvärr möjligt med de nya reglerna.
Citera
2022-01-05, 20:56
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Jag har en rolig idé. Kan vi inte lista alla ställen som kräver vaccinpass och sedan kan den som har tid gå och försöka ta sig in där om det exempelvis är ett café, nattklubb, systemet eller vad det nu kan vara. Om systemet inför vaccinpass så kan alla som inte har vaccinpass gå in på systemet varje gång systemet passeras på gatan. Det är det minsta man kan göra och åtminstone hålla dem upptagna. Det blir lite som en irl dos-attack. Iallafall om många gör det och så länge det inte sköts digitalt med någon skanner t.ex. då får vi komma på något nytt

Vaccinpass har qr kod. Så ska du in bör du skanna in dig utan att störa andra. Annars kommer du inte in

Kan tänka mig att det är så det kommer fungera.
Sen kommer det så klart finnas vakt närvarande om någon försöker planka osv
Citera
2022-01-05, 20:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Har du ens läst sidan 5? Om du ska spela dum orkar jag inte diskutera vidare.

Sidan fem:

Citat:
Vaccine effectiveness

Large clinical trials have been undertaken for each of the COVID-19 vaccines approved in the
UK which found that they are highly efficacious at preventing symptomatic disease in the
populations that were studied. The clinical trials have been designed to be able to assess the
efficacy of the vaccine against laboratory confirmed symptomatic disease with a relatively short
follow up period so that effective vaccines can be introduced as rapidly as possible.

Nevertheless, understanding the effectiveness against different outcomes (such as severe
disease and onwards transmission), effectiveness in different subgroups of the population and
understanding the duration of protection are equally important in decision making around which
vaccines should be implemented as the programme evolves, who they should be offered to and
whether booster doses are required.

Vaccine effectiveness is estimated by comparing rates of disease in vaccinated individuals to
rates in unvaccinated individuals. Below we outline the latest real-world evidence on vaccine
effectiveness from studies in UK populations. We focus on data related to the Delta variant
which is currently dominant in the UK. The findings are also summarised in Table 1.

Citat:
Faktan kvarstår. Vad du än säger förändrar inte statistiken.

Om du har några antaganden till varför statistiken ser ut som den gör så ser jag fram mot att resonera med dig.

Om det *uttryckligen* står, att statistiken inte kan användas som du vill använda den, så kan man givetvis inte bortse från det.

Att diskutera otillförlitliga siffror blir ju ren spekulation. I den artikel, som jag länkade till ang. en annan rapport kunde man läsa:

"The data comes from the use of National Immunization Management Service (Nims) records that Health Organizations use for their calculations. According to Norgrove, Nims is vulnerable to double counting.."

Om den här rapporten också har använts Nims är oklart.
Citera
2022-01-05, 20:59
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Man måste också försöka dra ut på det så mycket det bara går. Och låtsas som om man inte förstår någonting. Spela gärna in det också och skapa en kompilation av alla ställen som man besöker

Varför inte skapa något kreativt istället för att slösa allas tid på sabotage?

Jag menar, hade det inte varit bättre om ni organiserade er och smugglade in massa sprit som ni kan sälja till era foliehattvänner, skapade alltså ett eget Systembolag.

Men ahh, nu kanske jag inte tänkte på vem jag pratade med. Ni är ju inte bra på att skapa något, bara ta och sabotera.
Glöm vad jag sa
Citera
2022-01-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Sidan fem:

Om det *uttryckligen* står, att statistiken inte kan användas som du vill använda den, så kan man givetvis inte bortse från det.

Att diskutera otillförlitliga siffror blir ju ren spekulation. I den artikel, som jag länkade till ang. en annan rapport kunde man läsa:

"The data comes from the use of National Immunization Management Service (Nims) records that Health Organizations use for their calculations. According to Norgrove, Nims is vulnerable to double counting.."

Om den här rapporten också har använts Nims är oklart.
Sidan fem är väl snarare att man understryker vaccinets effektivitet mot allvarlig sjukdom, inte smittsamhet. Man ifrågasätter inte sin egna statistik på något vis.

Fortfarande. Statistiken visar fler smittade per capita bland vaccinerade. Danmark visar samma sak då det gäller Omicron.
Citera
2022-01-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Varför inte skapa något kreativt istället för att slösa allas tid på sabotage?

Jag menar, hade det inte varit bättre om ni organiserade er och smugglade in massa sprit som ni kan sälja till era foliehattvänner, skapade alltså ett eget Systembolag.

Men ahh, nu kanske jag inte tänkte på vem jag pratade med. Ni är ju inte bra på att skapa något, bara ta och sabotera.
Glöm vad jag sa

Aw, förstår att det är jobbigt när människor för frihet börjar göra motstånd. Men tyvärr kommer du se mer av det i fortsättningen så det är bara att vänja sig
Citera
2022-01-05, 21:08
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteRoligt
Obehagligt att det är så många som du i denna värld.

"Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor"
Är du för eller emot Mänskliga rättigheter?

Alla människor är lika mycket värda.
Mänskliga rättigheter gäller lika för alla människor.
Alla människor har rätt att leva och att vara medborgare i ett land.
Länderna ska skydda människor så att de kan känna sig säkra.
Ländernas lagar och domstolar ska behandla alla människor lika.
Människor ska kunna resa i sina länder och till andra länder.
Länderna ska ta emot flyktingar som saknar skydd i sina egna länder.
Människor ska själva få bestämma över sina liv. De ska få gifta sig, tycka vad de vill och tro på vilken gud de vill eller inte tro på någon gud alls.
Länderna ska kämpa mot fattigdom och se till att människor har arbete och bostad, får äta sig mätta och lär sig att läsa och skriva.

Av vad jag kan uppfatta från dig är du emot mänskliga rättigheter vilket jag kan tycka är lite fel.
Att du och många andra vill att man tar bort mänskliga rättigheter antyder rätt stark på att saker och ting aldrig kommer bli normala igen.

Ni alla som förespråkar Vaccinpass och begränsningar för personer som inte tagit "vaccin" är emot mänskliga rättigheter öppet och tydligt och jag personligen anser att ni bör rannsaka er själva grundligt innan ni fortsätter yttra er.

Ni har ingen koll till att börja med, dessa "vaccin" har väldigt många bieffekter samt är fortfarande i test period som tar slut 2023.
Folk blev vaccinerade med Modernas Vaccin som idag är stoppat pga bieffekter likså kommer mycket troligt de andra "vaccinen" bli stoppade med tiden pga bieffekter så som hjärtproblem i unga, friska individer.

Ni är bara får som följer herde, ni förstör den frihet historien har lett oss till och tillåter företag och korrupt politik bli totalitär.

Vaccinet har uppenbara problem och det är i tidigt, med tiden kommer dessa problem bli flera och värre.
https://t.me/s/covidvaccineinjuries

Ni som är anti mänskliga rättigheter, ni som förespråkar vaccinpass, tvång, segregation och en totalitär väg för framtiden står grundligt skyldiga till den framtiden som kommer.

Varken jag som är ovaccinerad eller du som är vaccinerad kommer gilla framtiden ni bygger upp för.

Nej. Ni är mindre värda eftersom ni är okunniga och dumma.
Citera
2022-01-05, 21:10
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Ur riksdagen.se:

5 § Var och en är skyddad mot kroppsstraff. Ingen får heller utsättas för tortyr eller för medicinsk påverkan i syfte att framtvinga eller hindra yttranden.

6 § Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp även i andra fall än som avses i 4 och 5 §§. Var och en är dessutom skyddad mot kroppsvisitation, husrannsakan och liknande intrång samt mot undersökning av brev eller annan förtrolig försändelse och mot hemlig avlyssning eller upptagning av telefonsamtal eller annat förtroligt meddelande.

Utöver vad som föreskrivs i första stycket är var och en gentemot det allmänna skyddad mot betydande intrång i den personliga integriteten, om det sker utan samtycke och innebär övervakning eller kartläggning av den enskildes personliga

Det här är medborgerliga rättigheter som svensken tillskansat sig efter decennier av kamp

Ge inte upp dom!

Du förstår verkligen ingenting va? Någonsin hört talas om husrannsakan, kroppsvisitering, häkten och fängelser. Du får läsa på om relativa och absoluta rättigheter.
Citera
2022-01-05, 21:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Sidan fem är väl snarare att man understryker vaccinets effektivitet mot allvarlig sjukdom, inte smittsamhet. Man ifrågasätter inte sin egna statistik på något vis.

Fortfarande. Statistiken visar fler smittade per capita bland vaccinerade. Danmark visar samma sak då det gäller Omicron.

"The Danish data show that infections are about four times more prevalent among the unvaccinated."

https://www.mcgill.ca/oss/article/covid-19-pseudoscience/are-triple-vaccinated-people-more-likely-be-infected-omicron-variant-unvaccinated
Citera
2022-01-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Nej. Ni är mindre värda eftersom ni är okunniga och dumma.

Du har fallit för informationskampanjen.

Hade det varit ebola hade jag köpt med men covid kvalar inte ens in till en pandemi och omikron är en förkylning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in