2022-01-05, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Lägg ner hemvändarskiten.
Han passar i det AIK söker. Han är en komplett forward. Snabb och stark! Bättre än Edvardsen. båda har väl något gemensamt och det är att båda är struliga utanför planen
2022-01-05, 22:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han passar i det AIK söker. Han är en komplett forward. Snabb och stark! Bättre än Edvardsen. båda har väl något gemensamt och det är att båda är struliga utanför planen

Det skiter jag i. Var lite kreativ för en gångs skull.
2022-01-05, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det skiter jag i. Var lite kreativ för en gångs skull.
Hur kreativt är till exempel Guidetti?
2022-01-05, 22:28
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Själv hoppas jag AIK går för Carlos Strandberg! Ännu mer komplett än Edvardsen
Carlos är grym (Hisingens Balotelli) men han måste hållas flera hundra mil från sin ortenpolare från Backa.

Kolla hur det gick i Malmö 😁
2022-01-05, 23:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Hur kreativt är till exempel Guidetti?

John Guidetti har haft en betydligt mer framgångsrik karriär än Carlos Strandberg. Med det sagt så finns det fler alternativ till din idol än Guidetti.
2022-01-05, 23:10
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kanske något bättre än ok, men i mitt tycke är han ingen toppspelare som kommer gå för några större summor.
Man kan ju faktiskt vara toppspelare med allsvenska mått mätt utan att gå för en större summa.

Tror inte Bosse och DIF heller ser Edvardsen som någon investering där man ska få några större pengar vid en eventuell försäljning. Det är mer en ren sportslig värvning som ska spetsa till truppen. (Om han nu ansluter)
2022-01-05, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Man kan ju faktiskt vara toppspelare med allsvenska mått mätt utan att gå för en större summa.

Tror inte Bosse och DIF heller ser Edvardsen som någon investering där man ska få några större pengar vid en eventuell försäljning. Det är mer en ren sportslig värvning som ska spetsa till truppen. (Om han nu ansluter)
Fast hela mitt utlägg handlade om att det var dumt av Degen att försöka förhandla in en vfk.
2022-01-05, 23:45
Medlem
Vilken var dyraste värvningen ifjol? Haksabanovic? (Och där fick dom tillbaka rejält när han gick till Ryssland... Men hela den grejen kändes ju väldigt ovanlig)
Senast redigerad av RuudV 2022-01-05 kl. 23:57.
2022-01-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Drömmer varje dag att MFF värvar Buya.

Pga armbågen på Liverstam?

Att han bara fick gult kort på den var lite galet, hade kanske varit ok på 80-talet och tidigt 90-tal i England.
2022-01-06, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Carlos är grym (Hisingens Balotelli) men han måste hållas flera hundra mil från sin ortenpolare från Backa.

Kolla hur det gick i Malmö 😁

Carlos liv höll på att sluta i samband med en soppatorsk på vattenskoter lite väl långt ut till havs enligt bekanta med insyn i MFF - om det enbart är elakt förtal vill jag inte spekulera i men samma källa aviserade Igor Sypniewskys fortsatta öde samma dag som han smällde in 2 vackra strutar mot ÖSK tidigt 2004.

Gällande Guidetti - hoppas verkligen någon av Stockholmsklubbarna lyckas värva honom. Lär garanterat bli största floppen sedan AIK-brassen Piracaia. JG haussades delvis med rätta efter säsongen i Feyenoord med 20 mål men vad folk tenderar glömma är att Afonso Alves - en spelare på nedgång i MFF - gick vidare till Herenveen och bl a gjorde 7 baljor i en match i samma tidevarv och dubbelt så många som JG totalt.

Nej, jag är inte ute efter att förminska JG men det verkar finnas många som inte förstår att det är svårare att vara striker i Allsvenskan jämfört med Holland och för all del även Spanien. Både Rosenberg och Kennedy hängde 10 bollar i La liga i lägen där de ansågs vara föredettingar och inte aktuella för landslaget.
2022-01-06, 00:54
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Carlos liv höll på att sluta i samband med en soppatorsk på vattenskoter lite väl långt ut till havs enligt bekanta med insyn i MFF - om det enbart är elakt förtal vill jag inte spekulera i men samma källa aviserade Igor Sypniewskys fortsatta öde samma dag som han smällde in 2 vackra strutar mot ÖSK tidigt 2004.

Gällande Guidetti - hoppas verkligen någon av Stockholmsklubbarna lyckas värva honom. Lär garanterat bli största floppen sedan AIK-brassen Piracaia. JG haussades delvis med rätta efter säsongen i Feyenoord med 20 mål men vad folk tenderar glömma är att Afonso Alves - en spelare på nedgång i MFF - gick vidare till Herenveen och bl a gjorde 7 baljor i en match i samma tidevarv och dubbelt så många som JG totalt.

Nej, jag är inte ute efter att förminska JG men det verkar finnas många som inte förstår att det är svårare att vara striker i Allsvenskan jämfört med Holland och för all del även Spanien. Både Rosenberg och Kennedy hängde 10 bollar i La liga i lägen där de ansågs vara föredettingar och inte aktuella för landslaget.

haha sveriges balotelli. om han bara slutat tugga hade grabben vart ordinarie i landslaget. men nejej gotta keep it real
2022-01-06, 01:33
Medlem
”JG” vill till AIK mer än vad dom vill ha honom just nu gissar jag. Måste ju vara det överlägset bästa sättet för honom att hålla sig relevant och känd nu när sejouren i Alavés pyser ut.

”La-Liga-stjärnan klar för AIK”. Mysa lite med Steffo i morgonsoffan osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in