2022-01-05, 21:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboybadass
smuggla med mig 100 xanor engång till spanien la dom bara i fickan och gick rätt igenom tullen haha

Kvar i kartan? Aldrig bra. Samtidigt vet jag folk som helt iskallt bara kört "well, it´s my medicine, is there a problem?" Så länge det inte är volymer orkar väl inte tullarna bry sig.

Mest problem har jag haft med snus till Amsterdam, konstigt nog. Var iofs länge sedan.
Citera
2022-01-05, 23:46
Medlem
Bigboybadasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Kvar i kartan? Aldrig bra. Samtidigt vet jag folk som helt iskallt bara kört "well, it´s my medicine, is there a problem?" Så länge det inte är volymer orkar väl inte tullarna bry sig.

Mest problem har jag haft med snus till Amsterdam, konstigt nog. Var iofs länge sedan.
Nej lösa i fickan inte i blister hahaha
Citera
2022-01-05, 23:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Nej lösa i fickan inte i blister hahaha

Tänkte väl det!
Citera
2022-01-05, 23:56
Medlem
Bigboybadasss avatar
Citat:
Tänkte väl det!
haha hade en underbar vecka låg i solen drack bärs och käka xanor.
Citera
2022-01-06, 00:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
haha hade en underbar vecka låg i solen drack bärs och käka xanor.

Var glad att du kan hålla den disciplinen utan att spåra! Själv brukar det alltid bli så att jag tänker "fan vad bra att jag har ordentligt med bens så jag slipper bli så bakis i morgon. Sedan tar man någon ikto, några stess... ...och några timmar senare står man i baren eller i spritbutiken...
Citera
2022-02-16, 12:06
Medlem
Kapar tråden en snabbis.

Har Zolpidem på recept i Sverige, och har med mig ganska färskt intyg från Apoteket + en förbrukad förpackning från Sverige.

Ska inom några veckor hem till Sverige från Utlandet, undrar om jag löper någon risk om jag tar med mig typ 10-20 tabletter från ett lokalt apotek här när jag flyger hem?
Citera
2022-02-16, 12:35
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Var glad att du kan hålla den disciplinen utan att spåra! Själv brukar det alltid bli så att jag tänker "fan vad bra att jag har ordentligt med bens så jag slipper bli så bakis i morgon. Sedan tar man någon ikto, några stess... ...och några timmar senare står man i baren eller i spritbutiken...

Skulle personalen vid bagageröntgen kolla allas mediciner och recept så skulle de inte ha nåt annat att göra. Skulle vara ett heltidsjobb. Har själv rest mycket med flera olika mediciner och aldrig blivit ifrågasatt.

OT: Vart kommer din profilbild av Brandeby ifrån?
Senast redigerad av MrBabyBoy 2022-02-16 kl. 12:39.
Citera
2022-02-16, 14:46
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Skulle personalen vid bagageröntgen kolla allas mediciner och recept så skulle de inte ha nåt annat att göra. Skulle vara ett heltidsjobb. Har själv rest mycket med flera olika mediciner och aldrig blivit ifrågasatt.

OT: Vart kommer din profilbild av Brandeby ifrån?

OT-sorry; 2005... länge sedan, men jag har för mig att den är från något avsnitt av "Rena rama Rolf". Tyckte direkt den var klockren för mig; sotig, troligen halvpackad med ett glas rom i handen och med telefonen i högsta hugg för att reda ut något skit man orsakat eller whatever...
Citera
2022-02-16, 14:57
Medlem
Airwave92s avatar
Vad blir konsekvenserna om man blir påkommen med 5-6 st i fickan? Husrannsakan o skit eller?
Citera
2022-03-02, 22:08
Medlem
Australien ksalol

Vad är det bästa sättet att ta med sig typ 50-60 blåa? Sist jag åkte till England så tejpade jag små påsar vid skrevet och på pungen. Ska jag göra så eller ska jag bara ha dem i bagaget som incheckas?
Jag hört att Australien är stränga när det gäller sånt. Och så har hört om ”bodyscan”. Hur ofta går man genom en sådan?

Tack för svar!
Citera
2022-03-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimzi999
Vad är det bästa sättet att ta med sig typ 50-60 blåa? Sist jag åkte till England så tejpade jag små påsar vid skrevet och på pungen. Ska jag göra så eller ska jag bara ha dem i bagaget som incheckas?
Jag hört att Australien är stränga när det gäller sånt. Och så har hört om ”bodyscan”. Hur ofta går man genom en sådan?

Tack för svar!

Body scanners are used at Australian international airports to detect prohibited items worn or carried on your body. Use of a body scanner is random; you can be selected at any time. Refusing to be scanned means you will not be allowed to pass through the security screening point or board your flight

Det är nog kört gå in o läs mitt svar i drogakuten istället.
Citera
2022-03-07, 10:43
Medlem
Flera har redan nämnt det men det absolut enklaste är att blanda dem i någon kosttillskott-burk, tex melantonin så frågar de (liten chans) så säger du bara att det är för att sova på flyget, typ. Stensäkert.

Sen pallar de generellt sett inte att lägga resurser på någon tomte med några piller benso i fickan.
Senast redigerad av Ballongmannen2 2022-03-07 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in