2022-01-05, 23:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Är väl skönt att få ett långvarigt skydd utan en massa boosters?

Jag har genomlidit influensa, det är ingen "walk in the park" om du tror det. Jag har tagit min booster, igår, tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ett virus överlever genom att infektera andra celler och kopiera sig självt. Mutationerna uppstår alltid i kontakt med andra celler så de muterar linjärt. Det är därför viruset med absolut största sannolikhet är ett resultat av ett labexperiment eftersom vi inte sett några andra liknande virus.

Rätt episkt om omicron uppstått i en mus till skillnad från den humaniserade mus som SARS-CoV-2 uppstod i. Vem säger att Gud saknar humor?

De där med djursnacket är bara skitsnack. Visst att djur kan sprida sjukdom men jag skulle inte äta sushi på muskött iallafall. Skrev mus istället för råttkött...🤣
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Är väl skönt att få ett långvarigt skydd utan en massa boosters?

Du missuppfattar hela grejen. Det är precis samma långvariga skydd med vaccin som naturlig immunitet om du utsätter dig för små mängder virioner under lång tid. Den enda skillnaden är att du får bättre skydd mot infektion om du blir smittad men det är ju ingen vinst i sammanhanget. Det är som att säga att du är en riktig winner för att du vann tillbaka pengarna som du köpte lotteribiljetten för.
Citera
2022-01-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det beror på när du kommer. Kaus fredag och kördagkvällar fyllon och pundare och vakter/poliser.

Vid ny halka. Sist jag bröt tummen var det kö till röntgen. Har du otur kommer du samtidigt som en trafik olycka får du vänta.

I somras en tisdag 10.00 var min fot röntgad och gipsad på en timma. Tomt i väntrummet.

Stäng ner all trafik! Speciellt när det är halka. Överbelasta inte vården! Förbjud! Begränsa! Lås in! Det är inte ok att det ska vara så här farligt att leva.
Citera
2022-01-05, 23:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Alltså vet vi inte exakt hur ett virus är uppbyggt innan de kallas partikel?

Jodå, vi har bra koll på virus.
Citera
2022-01-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har genomlidit influensa, det är ingen "walk in the park" om du tror det. Jag har tagit min booster, igår, tack!
Och jag min Covid. En nysning ungefär.
Citera
2022-01-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ja du, det skyddar ju dig. Har du haft corona, hur gammal är du, hälsostatus?

Vet ej, har inte testat mig.
Jag tror att naturlig smitta skyddar bättre än att ta massa vaccin. Du vet inte vad vaccinet har för biverkningar om si sådär en 10-20 år.
Jag är 40+, kanske lite överviktig kanske 7-10 kg, hälsan är okej, lite sliten i kropp pga att jag har jobbat inom byggbranchen.
Citera
2022-01-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du missuppfattar hela grejen. Det är precis samma långvariga skydd med vaccin som naturlig immunitet om du utsätter dig för små mängder virioner under lång tid. Den enda skillnaden är att du får bättre skydd mot infektion om du blir smittad men det är ju ingen vinst i sammanhanget. Det är som att säga att du är en riktig winner för att du vann tillbaka pengarna som du köpte lotteribiljetten för.
Jag jagade inte Corona. Jag blev smittad. Utgångspunkten för mig nu är - vaccin överflödigt - enbart risker.
Citera
2022-01-05, 23:18
Medlem
Citat:
Jodå, vi har bra koll på virus.

Hur är de uppbyggt innan ni kallar de partikel?
Citera
2022-01-05, 23:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Och jag min Covid. En nysning ungefär.

Så är det för de flesta, för andra är det en dödsdom.
Citera
2022-01-05, 23:19
Medlem
Citat:
Så är det för de flesta, för andra är det en dödsdom.
Precis. Vaccinera riskgrupper - absolut inte barn.
Citera
2022-01-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Stäng ner all trafik! Speciellt när det är halka. Överbelasta inte vården! Förbjud! Begränsa! Lås in! Det är inte ok att det ska vara så här farligt att leva.

Glöm inte skidorterna, det är onödigt att belasta vården med en stukad fot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in