2022-01-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
Ja hans bolag Microstrstegy har över 120k BTC.
och han har lånat pengar för att köpa detta?

Vem fan lånar ut pengar till det?

Är det inte så att om kursen går under X måste han sälja av för att banken inte längre har vad det nu heter, täckning, för pengarna? hur mycket kommer inte bara det företaget döda krypto när det likvideras?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
BTC är något digitalt hejsan hoppsan, de mår precis lika bra på 1 dollar som på 100 000 dollar.

För en köpare är väl det görbra om priset går ned, då får dom ju mer för pengarna. För en säljar är det precis tvärt om. Alltså utgår jag ifrån du är en säljare?

Om du inte har så lätt att förstå vad jag menar, ersätt BTC med hus, om priset på hus går ned, bra för köpare och sämre för säljare.

Jag bryr mig inte så mycket om BTC. Men går BTC ner så drar den med sig hela marknden. Därför jag bryr mig om BTC. Jag rör inte min BTC och jag kommer inte köpa mer BTC även om den dippar till 35k.
Citera
Avslutad
Citat:
ja må va lite lätt full men hur jävla många bitcoin måste han inte ha då? jo han måste ha 120 000 stycken bicoin á 43 500 dollar eler vad den ligger i.

Det är väl ganska mycket pengar det rör sig om, I think lite lätt du inte fick till det helt bra

Du får förstå att det finns rika människor i världen, och så finns det rika människor i världen. Och ändå så är Saylor småpotatis i jämförelse med Musk.

Kom igen nu Musk. Köp och tweeta.

------

Kommer att gå in och köpa imorgon om jag hinner innan priset går upp igen. Riktigt prisvärt nu.
Citera
2022-01-05, 23:02
Medlem
Citat:
och han har lånat pengar för att köpa detta?

Vem fan lånar ut pengar till det?

Är det inte så att om kursen går under X måste han sälja av för att banken inte längre har vad det nu heter, täckning, för pengarna? hur mycket kommer inte bara det företaget döda krypto när det likvideras?

Ja han har delvis lånat för det. Nej han köper spot BTC och inte terminer med hävstång. Man kan inte likvideras när man köper spot BTC. Men han är en långsiktig holder så han bryr sig inte om priset just nu.
Senast redigerad av Ashraf88 2022-01-05 kl. 23:05.
Citera
2022-01-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du får förstå att det finns rika människor i världen, och så finns det rika människor i världen. Och ändå så är Saylor småpotatis i jämförelse med Musk.

Kom igen nu Musk. Köp och tweeta.

------

Kommer att gå in och köpa imorgon om jag hinner innan priset går upp igen. Riktigt prisvärt nu.

Kan hända att du får billigare imorgon. Asien sessionen börjar nu och de är notoriska vad gäller att dumpa ner priset hårt.
Citera
2022-01-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ja han har delvis lånat för det. Nej han köper spot BTC och inte med terminer hävstång. Man kan inte likvideras när man köper spot BTC. Men han är en långsiktig holder så han bryr sig inte om priset just nu.

och dom han har lånat av då, vad tänker dom? behöver det inte finnas någon säkerhet på lånen?

Ingenstans funkar det så att det är den som lånat pengarna som sätter reglerna
Citera
2022-01-05, 23:07
Avslutad
Citat:
Kan hända att du får billigare imorgon. Asien sessionen börjar nu och de är notoriska vad gäller att dumpa ner priset hårt.

Spännande. Håller tummarna. Ska du själv köpa på dig mer?
Citera
2022-01-05, 23:08
Medlem
Citat:
och dom han har lånat av då, vad tänker dom? behöver det inte finnas någon säkerhet på lånen?

Ingenstans funkar det så att det är den som lånat pengarna som sätter reglerna

Alltså nu har inte jag full koll på hans bolags tillgångar och villkoren kring lånen som han fått. Det får du kolla upp om du vill veta. Men det finns nog säkerhet på lånen, absolut.
Citera
2022-01-05, 23:10
Medlem
Citat:
Spännande. Håller tummarna. Ska du själv köpa på dig mer?

Jag har bids på 42k ända ner till 40k. Vi får se om mina bids fylls imorgon bitti. Sålde av en bit runt 60k i november, strax innan raset. Har suttit i rätt mycket stables sen dess och väntat.
Citera
2022-01-05, 23:24
Avslutad
Citat:
Jag har bids på 42k ända ner till 40k. Vi får se om mina bids fylls imorgon bitti. Sålde av en bit runt 60k i november, strax innan raset. Har suttit i rätt mycket stables sen dess och väntat.

Sitter fast med det mesta uppe vid 56K, så blir tvungen att göra en rockad med pengar från en bank som jag egentligen inte handlar krypto från, med pengar som jag lovat mig själv inte ska gå till investeringar i krypto, men det här får man bara inte missa om man har möjlighet att köpa.

Citat:
likvideras är inte något nytt, jag har gått i skolan. Likvidering är det som händer när ett företag kursar.

Är du ovan med att folk kan sådana ord? Hjälp.

Termen synkar illa med din övriga terminologi. Inget annat.
Citera
2022-01-05, 23:24
Medlem
Citat:
Tror att han snarare syftade på likvidering inom trading. Det innebär att ens portfölj utplånas pga att kursen har fallit eller stigit över ett visst pris, beroende på om du har en lång eller kort position.

eller om du har lån på ett hus som har fallit i värde, eller vad som helst, likvidering är inget svårt ord.

Inom maffian har det en uttökad betydelse, för all del, men det är ganska lätt där med va?
Citera
2022-01-05, 23:29
Medlem
Citat:
Sitter fast med det mesta uppe vid 56K, så blir tvungen att göra en rockad med pengar från en bank som jag egentligen inte handlar krypto från, med pengar som jag lovat mig själv inte ska gå till investeringar i krypto, men det här får man bara inte missa om man har möjlighet att köpa.
Be careful! Det låter som att du håller på att göra något som du inte planerat. Det brukar innebära en stor risk. Se upp för FOMO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in