2022-01-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Gissar på en rejäl rensning. Ser gärna 40-42k innan vi ser en återhämtning.
S&P 500 och Nasdaq tog ett dyk. Correlation.

Bulls behöver verkligen kliva in snart, köparna lyser ju med sin frånvaro just nu. Den enda som köper är ju typ Michael Saylor haha
Citera
2022-01-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
Bulls behöver verkligen kliva in snart, köparna lyser ju med sin frånvaro just nu. Den enda som köper är ju typ Michael Saylor haha

Enligt min analys så är väldigt många på sidlinjen, och väntar på "bättre priser" innan de köper sig in igen (40-42k). Stora block med bids på binance/ftx futures. Verkar som många valar är villiga att bygga sina positioner där.
Citera
2022-01-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Enligt min analys så är väldigt många på sidlinjen, och väntar på "bättre priser" innan de köper sig in igen (40-42k). Stora block med bids på binance/ftx futures. Verkar som många valar är villiga att bygga sina positioner där.

Jag tror också att 40-42k området försvaras, precis som sist under september månads nedgångstrend. Frågan är om supporten håller denna gång också?
Citera
2022-01-05, 22:38
Medlem
Citat:
Snart ligger Michael Saylor back på sina BTC-köp. Han snittar på runt 30k just nu.

Det är inte ett bra tecken om BTC måste testa 42k igen.
Citera
2022-01-05, 22:47
Medlem
Nu går det fort. Ca 43K i skrivande stund.
Citera
2022-01-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Snart ligger Michael Saylor back på sina BTC-köp. Han snittar på runt 30k just nu.

1. vem är Michael Saylor och varför är det intressant att just han kanske ligger back?

2. För vem är det inte ett bra tecken? De som ska köpa eller de som köpt?
Citera
2022-01-05, 22:49
Medlem
Citat:

Haha tror han är en långsiktig holder och skiter i priset kortsiktigt. Han har liksom tagit stora lån för att köpa mer BTC. Läste nånstans att för varje dollar som BTC rör sig upp eller ner så är han plus eller back cirka $120k hahaha

Verkar som att FTX just nu trycker ner priset rätt hårt. Såg precis att det ligger cirka 877 BTC på säljsidan där runt 43.7K.
Citera
2022-01-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
1. vem är Michael Saylor och varför är det intressant att just han kanske ligger back?

2. För vem är det inte ett bra tecken? De som ska köpa eller de som köpt?
1. Du får googla, han är en tech-miljardär som älskar BTC.

2. Det är dåligt för BTC. Om kursen går ner kan det väl inte vara bra för dom som köpt?
Citera
2022-01-05, 22:53
Medlem
Citat:
Haha tror han är en långsiktig holder och skiter i priset kortsiktigt. Han har liksom tagit stora lån för att köpa mer BTC. Läste nånstans att för varje dollar som BTC rör sig upp eller ner så är han plus eller back cirka $120k hahaha
.
ja må va lite lätt full men hur jävla många bitcoin måste han inte ha då? jo han måste ha 120 000 stycken bicoin á 43 500 dollar eler vad den ligger i.

Det är väl ganska mycket pengar det rör sig om, I think lite lätt du inte fick till det helt bra
Citera
2022-01-05, 22:54
Medlem
Citat:

Verkar som att FTX just nu trycker ner priset rätt hårt. Såg precis att det ligger cirka 877 BTC på säljsidan där runt 43.7K.
Jo jag vet, bryr mig inte heller om priset kortsiktigt, men ändå roligt
Citera
2022-01-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
ja må va lite lätt full men hur jävla många bitcoin måste han inte ha då? jo han måste ha 120 000 stycken bicoin á 43 500 dollar eler vad den ligger i.

Det är väl ganska mycket pengar det rör sig om, I think lite lätt du inte fick till det helt bra

Ja hans bolag Microstrstegy har över 120k BTC.
Citera
2022-01-05, 22:57
Medlem
Citat:
1. Du får googla, han är en tech-miljardär som älskar BTC.

2. Det är dåligt för BTC. Om kursen går ner kan det väl inte vara bra för dom som köpt?

BTC är något digitalt hejsan hoppsan, de mår precis lika bra på 1 dollar som på 100 000 dollar.

För en köpare är väl det görbra om priset går ned, då får dom ju mer för pengarna. För en säljar är det precis tvärt om. Alltså utgår jag ifrån du är en säljare?

Om du inte har så lätt att förstå vad jag menar, ersätt BTC med hus, om priset på hus går ned, bra för köpare och sämre för säljare.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in