2022-01-05, 20:10
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Haha samma skrot och korn alltså. Så kul läsning detta, ska fortsätta plöja igenom tråden nu
Tråden är helt klart värd att läsa igenom!
Citera
2022-01-05, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej!

Jag håller med till Topic men det där var den dummaste frågan jag fått på länge inte från dig utan från den andra, vissa saker ska man
inte behöva tolerera helt enkelt!

Vi har inte otur med rättvisan det gäller att kunna styrka och bevisa, och det kan falla på den minsta saken men också den största saken, det handlar om vem som bedömer fallet.....

Till saken hör, att de allra flesta, företagare som privatpersoner, aldrig hamnar i en situation där det "gäller att kunna styrka och bevisa" till att börja med. Ni tycks hamna där gång på gång.

Bästa hälsningar

VonSjuktFanskap
Citera
2022-01-05, 20:21
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
OM nu allt detta negativa om firman är sant, så undrar jag hur de får in Nya jobb?

Det är en Enskild firma och då är han personligt ansvarig för att betala de skulder som ligger hos Kronofogden. Allt som kommer in på personliga och företagskonton tas utav Kronofogden med automatik, och kvar lämnas ett belopp på ca: 4500kr efter att boendet är betalt. Inklusive att de sannolikt varit hemma i bostaden och på firmans lokaliteter, maskinpark och gjort utmätning.

Fullständigt Obegripligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej Cateadog!

Du bra fråga, enkelt att öppna, tyckte den formen fungerade för mig, andra regler än aktiebolag och enklare att driva och kostar inget att aveckla!

Blir inga risker om man vet vad man sysslar med.

Bästa hälsningar

WG

Han svarade på frågan.
Jag själv driver ett AB och har sedan innan drivit AB.

Det är såklart hans val men ett bolag av denna sort där man står för enorma utlägg innan pengar kommer in och risken att inga pengar kommer in om någon kund inte kan betala. Jag förstår inte att man vill ta den risken för nitar åker man på när man driver bolag - det är näst intill omöjligt skulle jag säga hur försiktig man än är, att inte åka på stora ekonomiska nitar.

Om man driver ett AB så har man IAF möjligheten att kursa och starta om och klara sig privat. Det har jag fått erfara och vill tro att jag är i en betydligare säkrare bransch med mindre utlägg / kund.

Skulle aldrig satsa min privata ekonomi i ett bolag. Särskilt inte om man har som mål att växa från 8-60msek.

Jag kan förstå om man är en egenföretagare som snickrar lite eller drar rör/el, även om det är märkligt i min värld, att man kan köra det som enskild firma.
Citera
2022-01-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Exakt. Har själv både en enskild firma, ett aktiebolag samt varit anställd inom anläggningsbranschen tidigare i min karriär. Och jag har själv aldrig varit ens i närheten av att hamna i rättstvist, inte heller har jag hört något om det när jag jobbade i branschen, eller av mina kompisar med egna firmor i denna bransch.

Visst kan man vara oense med en kund men sådant har ju alltid löst sig utan rättsliga efterspel.

Så antingen har WG en helvetisk otur med fel kunder, och leverantörer. Eller så gör han något allvarligt fel..

Jag vet iaf vilket jag skulle satsa mina pengar på efter att ha läst svaren i denna tråd.

Kan bara hålla med, känner faktiskt väldigt få personer över huvud taget som hamnat i en tättstvist p.g.a en affärsuppgörelse.
Enbart 1 faktiskt en handfull ggr. han har då suttit för skattebrott bl.a men han har varit verksam under drygt 30 år och omsätter några 100 miljoner om året.
De flesta brukar kunna lösa tvister utan inblandning av rättsväsendet, så nåt skumt ligger bakom detta "företag" sen med den historiken skulle en normalt funtad företagare försökt lägga locket på inte elda på en sån här diskusion!,
Citera
2022-01-05, 20:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Han svarade på frågan.
Jag själv driver ett AB och har sedan innan drivit AB.

Det är såklart hans val men ett bolag av denna sort där man står för enorma utlägg innan pengar kommer in och risken att inga pengar kommer in om någon kund inte kan betala. Jag förstår inte att man vill ta den risken för nitar åker man på när man driver bolag - det är näst intill omöjligt skulle jag säga hur försiktig man än är, att inte åka på stora ekonomiska nitar.

Om man driver ett AB så har man IAF möjligheten att kursa och starta om och klara sig privat. Det har jag fått erfara och vill tro att jag är i en betydligare säkrare bransch med mindre utlägg / kund.

Skulle aldrig satsa min privata ekonomi i ett bolag. Särskilt inte om man har som mål att växa från 8-60msek.

Jag kan förstå om man är en egenföretagare som snickrar lite eller drar rör/el, även om det är märkligt i min värld, att man kan köra det som enskild firma.
Det är nog detta som satt Företagsbaronen i klistret. Mycket utgifter och obetalda fakturor en månad, sedan var han fast i att lurendreja folk.

Tragiskt men troligen sant.
Citera
2022-01-05, 20:32
Medlem
Halte Haralds avatar
På företagets Instagram kan man i ett inlägg ifrån 14 december 2021 se bilder på ett avloppsrör under mark utomhus. Där blandas orangea/gråa avloppsrör.

Är inte gråa rör till för inomhusbruk och orangea för utomhusbruk? Dom har väll olika klassning?
Citera
2022-01-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är i så fall en oerhört välplanerad och lyckad trollning.
Tyvärr handlar detta bara om en trasig person som snart kommer att krascha totalt.
Under dylika omständigheter torde denna tråds actorer framskrida med viss försiktighet…
Citera
2022-01-05, 20:41
Medlem
Halte Haralds avatar
Om det finns någon grävmaskinist här så gå in och kolla företagets insta från 11 november, 49 minuter när "någon" anställd i jeans och snobb jacka försöker köra grävmaskin

Eller varför inte 21 Juli 2021, altanbygge i Stockholm där man kör med en skruvdragare från Claes ohlsson känns sådär.
Senast redigerad av Halte Harald 2022-01-05 kl. 20:49.
Citera
2022-01-05, 21:02
Medlem
En sammanfattning kan vara på sin plats: Göttschedämmerung!
Citera
2022-01-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Detta har betydelse för hans trovärdighet, han vägrar ju svara på var han tog sin juristutbildning…

Det har han faktiskt svarat på, han har ingen juristutbildning men har tagit enskilda kurser i juridik när han jobbade med något bolag. Varför han kallar sig jurist har han däremot inte svarat på.
Citera
2022-01-05, 21:28
Medlem
Han har nog nu insett vad han ställt till med...
För första gången ifrågasätter o synar folk hans lögner o bluff...

Han gjorde allt i sin makt att fortsätta med sina lögner, men det gick inte hem när allt motbevisats med underlag...

När han inser att han är körd satsar han på medkänsla o hoppas att man ska tycka synd om honom genom lögnen om krock i 100km/h o hjärtstillestånd...

När det inte fungerade heller testar han sin sista taktik genom att bli otrevlig med fraser som: "Skiter i vad du anser", "Din idiot", "Skit i det så lever du längre", "Är du dum i huvet", "Din pajas", in tönt", mm

Tror nog han insett att han är körd nu, därför han inte längre svarar, vilket kan vara det bästa han gjort sen han startade sitt företag....
Citera
2022-01-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuan
Det går alldeles utmärkt att få tag i hela personnr. Undantagen är skyddade personer.
Bara att ringa skatteverket.

Org numret på bolaget i tråden som ska stå på alla kvitton och fakturor kan du lätt få fram och det är det som använts vid kontroll av f-skatt, om företaget är i tvistemål med mera.

Det går även att registrera ett gratis konto på exempelvis upplysning.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in