2022-12-16, 10:12
Medlem
Efter samtal med hovrätten och arbetsdomstolen har jag nu fått klarhet i frågan.
Beslutet från tingsrätten om editionen där göttsche blev ålagd att inkomma med tidsrapporteringen inom 2 veckor för att slippa ett vite om 50'000:- så överklagades det till hovrätten som beslutade att arbetsdomstolen skulle avgöra om huruvida värdet i om min bevisning om arbetad tid vägde tyngre än göttsches påstådda innehåll om företagshemligheter i tidsrapporten.

Arbetsdomstolen säger att deras handläggning sker normalt inom 3 månader, så han har igen lyckats förhala huvudförhandlingen. Sedan kommer huvudförhandling ske i Alingsås tingsrätt.

Kan han inte själv inse vilken rutten individ han är och investera några kronor i 2 meter rep och göra samhället en tjänst och använda det på bästa sätt.
Citera
2022-12-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpen
Efter samtal med hovrätten och arbetsdomstolen har jag nu fått klarhet i frågan.
Beslutet från tingsrätten om editionen där göttsche blev ålagd att inkomma med tidsrapporteringen inom 2 veckor för att slippa ett vite om 50'000:- så överklagades det till hovrätten som beslutade att arbetsdomstolen skulle avgöra om huruvida värdet i om min bevisning om arbetad tid vägde tyngre än göttsches påstådda innehåll om företagshemligheter i tidsrapporten.

Arbetsdomstolen säger att deras handläggning sker normalt inom 3 månader, så han har igen lyckats förhala huvudförhandlingen. Sedan kommer huvudförhandling ske i Alingsås tingsrätt.

Kan han inte själv inse vilken rutten individ han är och investera några kronor i 2 meter rep och göra samhället en tjänst och använda det på bästa sätt.
Han är duktig på det där med att undvika rättvisan, det får jag medge. Men den här tråden är välkänd även utanför Flashback. Dokumenten från tingsrätten var … intressanta
Citera
2022-12-19, 20:28
Medlem
fjiskens avatar
Åh vilken härlig soppa detta är!
Citera
2022-12-20, 13:36
Medlem
Hur har det gått med den gömda Porschen? I herr baronens inlagor till rätten kommer han med diverse påståenden som både jag och min researcher bedömer som rena påhitt, helt i linje med tidigare gånger som han stått inför rätta.
Citera
2022-12-21, 13:55
Medlem
trollet888s avatar
Datum domslut:
2022-12-08

Domstol:
Alingsås

DOMSLUT
1. William Göttsche ska till Alektum Capital IV AG betala 19 827 kr jämte ränta
på kapitalbeloppet enligt 6 § räntelagen från den 22 juni 2022 till dess betal-
ning sker.
2. William Göttsche ska till Alektum Capital IV AG betala upplupen ränta på ka-
pitalbeloppet om 1 613 kr.
3. William Göttsche ska ersätta Alektum Capital IV AG för inkassokostnader med
360 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen från den 22 juni 2022 till
dess betalning sker.
4. William Göttsche ska till Alektum Capital IV AG betala upplupen ränta på in-
kassokostnaderna om 29 kr.
5. William Göttsche ska ersätta Alektum Capital IV AG för uppläggningsavgifter
med 340 kr.
6. William Göttsche ska ersätta Alektum Capital IV AG för aviseringsavgifter
med 120 kr.
7. William Göttsche ska ersätta Alektum Capital IV AG:s rättegångskostnad med
2 001 kr, varav 300 kr avser ansökningsavgift till Kronofogdemyndigheten,
380 kr avser ombudskostnader i Kronofogdemyndigheten, 600 kr avser till-
äggsavgift till tingsrätten och 721 kr avser upprättande av en rättegångsskrift.
Tingsrätten avslår begäran om ersättning för en timmes rättslig rådgivning.
Citera
2022-12-21, 15:55
Medlem
Inte von Göttsche alltså? Tydligen får man inte ta namn med ”von” hur som helst.
Citera
2023-01-12, 20:00
Medlem
Pellejönsen Göttsche dök inte upp till sin återvinning av treskodomen idag heller utan meddelade tingsrätten på morgonen att han var sjuk så tingsrätten beslutade att han skulle inkomma med läkarintyg vilket han med största sannolikhet gråter sig till ett eller förfalskar ett gammalt. Att han är sjuk råder det ju inget tvivel om alls. Bara synd att tingsrätten inte kontrollerar äktheten i hans intyg. Men men... Varför är jag inte förvånad.
Citera
2023-01-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Descend
Orgnr är väl hans fulla personnummer, som listats flera gånger i tråden.
Man måste ange sitt organisationsnummer — tydligt. Det ska alltid vara lätt för en kund att förstå vilket företag det handlar om, så man kan inte baka in det i någon text eller i en flik som kunden inte lätt kan hitta. Givetvis ska man inte behöva gå in på andra nätsidor för att hitta företagets organisationsnummer.

Det här känner man till om man är företagare.
Citera
2023-01-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpen
Pellejönsen Göttsche dök inte upp till sin återvinning av treskodomen idag heller utan meddelade tingsrätten på morgonen att han var sjuk så tingsrätten beslutade att han skulle inkomma med läkarintyg vilket han med största sannolikhet gråter sig till ett eller förfalskar ett gammalt. Att han är sjuk råder det ju inget tvivel om alls. Bara synd att tingsrätten inte kontrollerar äktheten i hans intyg. Men men... Varför är jag inte förvånad.

Fan pinsam han är.
Risken att han förfalskar ett intyg är nog rätt så stor då han tidigare visat att han inte drar sig för urkundsförfalskning (vilket han redan dömts för).

Hoppas bara tingsrätten kan syna eventuell förfalskning eller att du får möjlighet att syna den genom att kontakta berörd vc eller sjukhus, men det blir kanske svårt med tanke på patientsekretessen...
Citera
2023-01-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Fan pinsam han är.
Risken att han förfalskar ett intyg är nog rätt så stor då han tidigare visat att han inte drar sig för urkundsförfalskning (vilket han redan dömts för).

Hoppas bara tingsrätten kan syna eventuell förfalskning eller att du får möjlighet att syna den genom att kontakta berörd vc eller sjukhus, men det blir kanske svårt med tanke på patientsekretessen...
Visst är det så, men inkommer han med ett intyg så ska jag se om man kan luska fram något genom att maila vården och be dom i sin tur att kontakta tingsrätten ifall uppgifterna inte skulle stämma med deras uppgifter.
Citera
2023-01-23, 18:57
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/20230123185156-2a00:801:4ab:c43:dd8c:a75:1542:8a83.png

Han kom inte undan utan ska plocka fram tidsrapporteringen som tingsrätten beslutade om tidigare.
Citera
2023-01-24, 11:06
Medlem
Så här långt har Södra Bygghjälpen blivit stämda tre gånger, imponerande snabbt jobbat. Var väl i somras som herr baronen köpte aktiebolaget? Måste nästan vara svenskt rekord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in