2022-01-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men vad fan..

Fungerar inte Google på din dator? Jävla miffo.

Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Tjena, istället för att ljuga kan du väll plocka fram en studie från vaccinbolagen som visar att vaccinen förhindrar död.

Det är en flagrant lögn du kommer med.
Men vad fan..
Citat:
Table 1: The age-standardised mortality rate for deaths involving COVID-19 is 32 times higher for unvaccinated people than for those who received the second dose.
https://www.ons.gov.uk/peoplepopulat...4september2021
Fungerar inte Google på din dator? Jävla miffo.

Är du inte läskunnig? Presentera en studie utfört av något av vaccinbolagen som bevisar att vaccinen förhindrar död. Nej inte ens vaccinbolagen själva törs komma med den lögnen.

Men Binary den fabulerande flashbackvaxxaren är övertygad om att vi alla kommer att dö utan vaccin.
Citera
2022-01-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Det finns en kategori till - naturlig immunitet.
Förekomster av Naturlig immunitet är inte en kategori i pandemiprevention utan avslöjar i stället att folk har varit sjuka och att pandemipreventionen inte var framgångsrik i de fallen.
Citera
2022-01-05, 19:04
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Vilka måste ha vaccinet för att överleva menar du? Har du bott under en sten senaste året?

Alla bör ta det för att öka chansen att överleva. Framför allt pensionärer, de har inga bra odds alls mot viruset.
Citera
2022-01-05, 19:05
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Just dessa människor ska också använda vaccinet.
Övriga ska definitivt INTE vaccineras, då detta riskerar att ge en falsk trygghet och ökad smittspridning.

Social distansering är det ENDA som bromsar smittspridning.

Jag håller med om att social distansering är bra och att falsk trygghet inte är bra, men det innebär inte att man ska skippa vaccin.

Social distansering OCH vaccin är det säkraste!
Citera
2022-01-05, 19:05
Medlem
Citat:
Förekomster av Naturlig immunitet är inte en kategori i pandemiprevention utan avslöjar i stället att folk har varit sjuka och att pandemipreventionen inte var framgångsrik i de fallen.

Matti - är det du som sitter där och tramsar med dina Aftonbladetkunskaper?
Citera
2022-01-05, 19:07
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag tror att de företag och restauranger som kommer att införa vaccinationspass, kommer att skita i det blå skåpet. De som är ovaxxade kommer automatiskt bli portade och de kommer kanske också förlora en och annan vaxxad som är emot de här restriktionerna. Den ovaxxade delen av befolkningen kommer gynna företag som låter alla komma in. Så, det blir de företagens förlust..? Nu ska väl affärerna, restaurangerna mfl ta det här beslutet om hur de vill göra.

Ja det är konstiga tider nu. Speciellt med tanke på att vaccinationspass inte minskar någon smittspridning.

Finns gott om vaccinerade som vill ha vaccinpass. Andelen vaccinerade som skulle bojkotta är förmodligen försvinnande liten.

Handlar nog om ålder på ens klientel för vad som är bäst. För tex ett gym så skulle införandet av pass innebära mindre intäkter än att inte göra det. För många andra platser där besökarna i genomsnitt är äldre så kan det säkert vara så att man förlorar mer på att inte införa pass. Många äldre som kommer komma och klaga på att dem inte vågar besöka tills pass är infört.
Citera
2022-01-05, 19:09
Medlem
Citat:
Jag skiter fullständigt i vad som ingår som kategori i pandemipreventionen när jag gör en egen individuell nytta/risk-bedömning.
Citera
2022-01-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Alla bör ta det för att öka chansen att överleva. Framför allt pensionärer, de har inga bra odds alls mot viruset.

Nej och Pensionärer har verkligen inga bra odds mot vaccinet heller för den delen.

Från 57 minuter kan du höra hur många som verkligen dött av vaccinet i USA. Runt 200.000.

https://www.bitchute.com/video/FREXQWsgNt82/

https://www.christianitydaily.com/articles/14298/20211216/columbia-university-study-finds-vaers-deaths-undercounted-by-factor-of-20.htm
Senast redigerad av pro-vaxx 2022-01-05 kl. 19:13.
Citera
2022-01-05, 19:10
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Jag kommer inte erkänna något jag aldrig kommer hålla med om.
Du säger i praktiken att du inte förstår att hantera information?

Du har fått information (från FHM bl.a.) som visar hur fel du har.
Men du är antingen:
1 ointresserad av att ta in information som inte passar ditt narrativ.
2 inte kompetent att förstå information
3 ett troll

Du har helt fel, hela tiden. Du har fått detta bevisat för dig många gånger men jag vet inte än vilket fack ovan du tillhör.

Mvh
Citera
2022-01-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Tema-vecka. Låter som någon dagis-aktivitet. Det är det också iochförsig.
Ja
Citera
2022-01-05, 19:12
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Du säger i praktiken att du inte förstår att hantera information?

Du har fått information (från FHM bl.a.) som visar hur fel du har.
Men du är antingen:
1 ointresserad av att ta in information som inte passar ditt narrativ.
2 inte kompetent att förstå information
3 ett troll

Du har helt fel, hela tiden. Du har fått detta bevisat för dig många gånger men jag vet inte än vilket fack ovan du tillhör.

Mvh

De "bevis" jag fått är folk som länkar till konspiratoriska videor som handlar om "great reset" och massa annat skit. Det är inget bevis, inte ens nära.
Citera
2022-01-05, 19:13
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Eftersom storföretagen kontrollerar 95% av kommersen så ger politikerna bort makten att bestämma över "folkhälsan" till globalisterna.

Helt makalöst.

Japp, schackdraget gör politikerna "oskyldiga" och de snälla företagen gör detta givetvis bara för att skydda sina kunder så att de kan känna sig säkra när de handlar

Samhällskontraktet är nu slutgiltigt brutet. Myndigheter och politiker kommer aldrig att få tillbaka förtroendet och det gäller nu att noga notera vilka människor och företag som leder den här sjuka utvecklingen.

Kommande generationers dom kommer att bli hård om vi inte stoppar detta vansinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in