2022-01-05, 18:19
Medlem
Fantastisk tråd!
Det sista jag hörde om honom var när han förlorade en tvist mot ett entreprenad och transportföretag i Göteborg.
Citera
2022-01-05, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukskrap
Fantastisk tråd!
Det sista jag hörde om honom var när han förlorade en tvist mot ett entreprenad och transportföretag i Göteborg.

Hej!

Vad är det för tvist vi har förlorat ? Vilket företag.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nåja, man behöver inte sitta med på en huvudförhandling eller läsa samtliga handlingar i ett mål för att uttala sig om utgången i målet. Nu är domen kanske överklagad (enligt dina uppgifter) men att tingsrätten fastställt att underskriften var falsk är ju ett obestridligt faktum.

Hej Nulb!

Tyvärr lämnar dom inte ut vittnesmålet eller det jag har sagt öppet, notarien må ha förkortat eller förklarat men inte hel heten i det vi har sagt!

Självklart är den överklagad och vi inväntar Hovrätten.

Vårt motbevis var starkt, men då man har andra ärenden samtidigt dömer man i praxis allt för att undvika att mer skattemedel brukas fel, rätt smart taktik, är du skyldig på en sak drar dom med dig på allt annat även om du är oskyldig!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej!

Vad är det för tvist vi har förlorat ? Vilket företag.

Bästa hälsningar

WG

”DOMSLUT
William Göttsche med firma Götsche Entreprenad ska till Samgräv Maskinförmedling
AB betala 46 750 kr.”
Citera
2022-01-05, 18:30
Medlem
Friherre von G. har tvivelsutan farit in i en vägg i hög hastighet och resultatet ser vi i denna tråd. Nu börjar det bli tragiskt…
Citera
2022-01-05, 18:31
Medlem
Citat:
Hej Nulb!

Tyvärr lämnar dom inte ut vittnesmålet eller det jag har sagt öppet, notarien må ha förkortat eller förklarat men inte hel heten i det vi har sagt!

Självklart är den överklagad och vi inväntar Hovrätten.

Vårt motbevis var starkt, men då man har andra ärenden samtidigt dömer man i praxis allt för att undvika att mer skattemedel brukas fel, rätt smart taktik, är du skyldig på en sak drar dom med dig på allt annat även om du är oskyldig!

Bästa hälsningar

WG

Det är inte helt tydligt vad du avser, men att en tingsrätt dömer i linje med rådande praxis har ingenting med processeffektivitet att göra. Att en tingsrätt dömer i linje med rådande praxis är för att de ska döma i linje med rådande praxis då domstolen helt enkelt inte har mandat att frångå praxis utan stöd i lag.
Citera
2022-01-05, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av septron
Ja nu blev du ju faktiskt dömd av en enig rätt. Det betyder att det är ställt bortom rimligt tvivel att du förfalskat underskrifterna. Kanske du som ska lära dig lagen?

Var din jurist och vittnade mot dig, ja eller nej? (det framgår rakt upp och ner av domskälen så jag förstår inte varför du ljuger om detta).

Nej. Det fanns ett vittnesmål (din kompis) som rätten INTE ansåg styrkte din version. Däremot fanns vittnen som såg dig utdela knuffen.

Din version här och nu avviker dessutom från domen, där nekar du helt till någon relation eller svartsjukegräl.

Alltså du är fan mytoman. Riktigt obehagligt faktiskt.

Hej!

Tingsrätten kan ju döma hur dom vill betyder inte att dom har rätt, därför man överklagar!
Även om en dom är lagd från Tingsrätten så tills den lagat kraft är du enligt lag oskyldig, så ropa inte hej än!

Nej juristen som var tvungen att vittna enligt lag då han representerade oss gällande entreprenad hävningen hade han inget val, han måste säga sanningen och inget förtiga, det visste han och frånträdde som ombud, inget illa mellan oss han gjorde sin plikt, all heder!

Gällande min inställning, jag såg henne jag gick, inte mer än så, men vi var inte tillsammans, och jag var inte svartsjuk, snarare besviken och tänkte nu går jag vidare! men hon kunde inte släppa mig och skulle dra i mig vilket gjorde att hon snubblade på kanten full som ett hus, sen blev det tumult!

Finns 1 vittne från hennes sida och vi har 2 st. Fallet är överklagat och hovrätten har gett prövning.

Anser detta slut diskuterat tack!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukskrap
”DOMSLUT
William Göttsche med firma Götsche Entreprenad ska till Samgräv Maskinförmedling
AB betala 46 750 kr.”

Hej!

Nope inte en dom, en förlikning och nej vi betalade 25000kr och målet är nerlagt, vi begärde avdrag vi fick det och sen var det inget mer med de!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 18:34
Medlem
Citat:
Hej Septron!

Ledsen men det är tyvärr inte korrekt, nej dom kom inte fram till att det var min handstil, det var en etta, det betyder att det är långt ifrån sannolikt att det är vår handstil. Ombudet hoppade av för att vi inte var överens och han var mitt ombud i talan mot kunden i entreprenad skedet, han är jurist och måste berätta vad han sett för annars åtalas han, har inget med oss att göra! Lär dig lagen!

Företaget är fortfarande en bolagsform som är för sig själv, bolaget är för sig och jag är en egen person som inte har något med företaget att göra förutom att äga de!

Jag skiter i vad du anser, lagen och reglerna säger något annat!

Ingen som har misshandlat någon på krogen, hon ramlade för hon var för full när jag kom på henne med en annan kille och valde att lämna helt fridfullt, finns vittnesmål som styrker detta 2 st.

2018 hade jag inte företag om läser datumet på anmälan, har inget med företaget att göra!

Bästa hälsningar

WG
Du har en ovanlig stil att skriva och hoppar mellan ”min handstil” och ”vår handstil.” Samma när du hoppar mellan om det är du eller vi när du skriver om företaget i tidigare inlägg. Är det stress eller brukar du skriva så?

Men visst är det så att som du beter dig som person spiller över på företaget, speciellt med den organisationsform du valt? Om folk uppfattar dig positivt så ser de positivt på företaget och vice versa. Så gränsdragningen mellan privat och företaget kan vara oklar.
Citera
2022-01-05, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av septron
Ja nu blev du ju faktiskt dömd av en enig rätt. Det betyder att det är ställt bortom rimligt tvivel att du förfalskat underskrifterna. Kanske du som ska lära dig lagen?

Var din jurist och vittnade mot dig, ja eller nej? (det framgår rakt upp och ner av domskälen så jag förstår inte varför du ljuger om detta).

Nej. Det fanns ett vittnesmål (din kompis) som rätten INTE ansåg styrkte din version. Däremot fanns vittnen som såg dig utdela knuffen.

Din version här och nu avviker dessutom från domen, där nekar du helt till någon relation eller svartsjukegräl.

Alltså du är fan mytoman. Riktigt obehagligt faktiskt.

Hej Septron!

Ärligt kan du sluta med dina falska påhopp, vad är ditt problem din idiot!

Anmäler ditt inlägg nu! Är riktigt trött på dig.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 18:41
Medlem
Citat:
Hej!

Nope inte en dom, en förlikning och nej vi betalade 25000kr och målet är nerlagt, vi begärde avdrag vi fick det och sen var det inget mer med de!

Bästa hälsningar

WG
Det där är tredskodomen mot dig.
Någon förlikning är det inte tal om. Står svart på vitt!

” ALINGSÅS TINGSRÄTT
TREDSKODOM
2020-10-29 Meddelad i Alingsås
Mål nr
T 1284-20
PARTER
Kärande
Samgräv Maskinförmedling AB, 556812-2252 Bilgatan 7B
442 40 Kungälv
Svarande
WILLIAM Carl Heinrich Göttsche, 19860410-*6*3 [5] Medborgare i Sverige
Skånegatan 26
441 57 Alingsås
DOMSLUT
William Göttsche med firma Götsche Entreprenad ska till Samgräv Maskinförmedling AB betala 46 750 kr.
Sid 1 (3)
Citera
2022-01-05, 18:41
Moderator
Gromguttens avatar

Men hur svårt kan det vara? Håll er till rättsaker som hør till føretaget? Lämna rättsakerna mot privatpersonen utanfør.

OT-varningar utdelade.

Inte bra att hota andra medlemmar heller, inlägg pollas.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in