Idag fick vi svaret. Lukaku ber om ursäkt och är tillgänglig för spel mot Spurs redan imorgon. Med tanke på alla skriverier om att han skulle lämna Chelsea för denna intervju känns det som storm i ett vattenglas. Han uttryckte liksom aldrig en önskan om att lämna omedelbart, utan att komma tillaka till Inter i framtiden och att han haft en tung period i Chelsea som han är missnöjd med men ska inte ge upp utan kämpa. Onödigt att gå ut i media men folk tolkar det väl extremt.
Inte ens nu under Ragnick ser vi mycket av det. Och om det hade berott på Ronaldo hade han väl bänkat honom redan. Ralf känns inte som en tränare som är rädd att ta ett sådant beslut. Fanns ju även statistik från matchen mot Crystal palace.
Citat:
En sak jag tänkt på med Citys, Liverpools och Chelseas styrkor är att de ofta vinner tillbaka bollen, många gånger inom ett par sekunder, de gånger de tappat bollen. Anfallarna och mittfältarna sätter en otroligt stark press på motståndarlaget. När jag sett Man U och funderar varför de inte är bättre, när de ändå har namnkunniga spelare på planen och på reservbänken...
Jag vet att Ronaldo är en legend och en av världens bästa målskyttar genom tiderna, men ofta ser man att motståndarlagets mittfält får ganska mycket tid att fundera vad de ska göra när han går en bit bort... I bland ser jag att han jobbar defensivt, men inte alltid.
Jag vet att Ronaldo är en legend och en av världens bästa målskyttar genom tiderna, men ofta ser man att motståndarlagets mittfält får ganska mycket tid att fundera vad de ska göra när han går en bit bort... I bland ser jag att han jobbar defensivt, men inte alltid.
Citat:
Tycker Ronaldo blivit en scapegoat. När har United någonsin spelat med press under Ole? Att City och Liverpool spelar med press beror ju på deras tränare. Både Klopp och Pep är ju kända för just det och driver på sina spelare och värvar splare för det systemet. Ole var i klubben 3 år. Inte ens innan Ronaldo ankom såg vi röken av liknande press. Eller för den delen att man värvade spelare för ett sådant system. Nej han är en staty under större delen av matcherna... Som du säger, han gör mål absolut men laget i sig själv tar inga steg framåt utan allt handlar om att se till att hans siffror fortsätter se bra ut. Att det känts som laget tagit 4 år bakåt i utveckling sammanfaller med Ronaldos direkta ankomst känns ju inte längre som en tillfällighet...
Inte ens nu under Ragnick ser vi mycket av det. Och om det hade berott på Ronaldo hade han väl bänkat honom redan. Ralf känns inte som en tränare som är rädd att ta ett sådant beslut. Fanns ju även statistik från matchen mot Crystal palace.
Citat:
Kanske ingen hundraprocentig statistik, och gäller bara en match men ändå. Tidigare var det Pogba som var scapegoat nu har det lyfts över till Ronaldo.
Ronaldo made 11 attempts to press the ball. However, he wasn't just sprinting around in an attempt to impress his new manager. There was a clear purpose, and crucially, it was part of a collective approach.
Of his 11 pressing attempts, five were successful, and eight were in the final third. For context, Mohamed Salah has averaged 14 presses per match for Liverpool this season in the Premier League and has averaged four successful presses per game.
So, Ronaldo's statistics from the Palace match are comparable to the best player in the best pressing side in the Premier League.
Of his 11 pressing attempts, five were successful, and eight were in the final third. For context, Mohamed Salah has averaged 14 presses per match for Liverpool this season in the Premier League and has averaged four successful presses per game.
So, Ronaldo's statistics from the Palace match are comparable to the best player in the best pressing side in the Premier League.