2022-01-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Angående diskussionen med Mane och ett eventuellt rött kort så är det inte första gången Mane sätter fram armen/knytnäven mot en motståndares kind/hals. Mane är en återfallsförbrytare och personligen är jag otroligt trött på att han allt för enkelt kommer undan med sitt fula spel. En av ligans största idioter. Gå in axel mot axel, inga problem. Så fort armen och näven flaxar fram så tycker jag att det är fult spel och över gränsen.

Mane vs Tomiyasu
https://twitter.com/annisasilvia/status/1462150314824323073

Mane vs Tierney
https://www.youtube.com/watch?v=HrawaqVMe3w

Man vet inte vad tränarstaben o lagkompisarna sagt till Mané innan matcherna hur han ska göra.
Sånt sker ju i alla lag innan alla matcher. Finns inga spelare som är guds bästa barn.
Mané hade en j-a tur att matchen bara var några sekunder gammal. Annars hade det röda kommit fram. Alla testar gränser o vad domarna går för hela tiden.

Själv, i unga år som div 2-spelare o back, så tröttnade jag på dessa armbågar o började fejka upphopp, lurade motståndaren så denne fäktade i luften med armarna o tappade sålunda balansen på sin kropp oh landade ibland illa. En bröt nyckelbenet.

Och ja, Jag är LFC-fan.
Citera
2022-01-03, 21:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Laughable United 😅😅
Citera
2022-01-03, 23:08
Medlem
Skrev ett långt inlägg här men fy fan va trött man är på dessa jävla divor med miljoner i veckan som inte ens kan orka bry sig att försöka göra sig spelbara... Efter ha sett hur City-Pool-Chelseas lag springer, tar djup, möter - konstant i rörelse så är statyerna i United så pinsamma att se.
Citera
2022-01-04, 09:21
Medlem
Det var en period i matchen, runt minut 65, där United hade 10 minuter av bra spel, bland annat ribbskottet av Bruno. Men vad de sysslar med resten av matchen vet jag inte...

Rötan måste verkligen gå djupt i klubben när det ser ut såhär vecka efter vecka.

Nästa PL-match är först den 16 januari. Det bör ge lite tid åt Ralf att hitta på något i alla fall, för såhär kan det ju inte se ut..
Citera
2022-01-04, 10:28
Medlem
En sak jag tänkt på med Citys, Liverpools och Chelseas styrkor är att de ofta vinner tillbaka bollen, många gånger inom ett par sekunder, de gånger de tappat bollen. Anfallarna och mittfältarna sätter en otroligt stark press på motståndarlaget. När jag sett Man U och funderar varför de inte är bättre, när de ändå har namnkunniga spelare på planen och på reservbänken...

Jag vet att Ronaldo är en legend och en av världens bästa målskyttar genom tiderna, men ofta ser man att motståndarlagets mittfält får ganska mycket tid att fundera vad de ska göra när han går en bit bort... I bland ser jag att han jobbar defensivt, men inte alltid.
Citera
2022-01-04, 13:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Rudiger ''knäpper'' (hittar inget annat ord för det) upp Kellehers ena handske när en hörna ska slås.

Lacazette håller i Jesus tröja när City ska slå sin straff https://i.redd.it/qy0k8k14ma981.jpg

Snyggt där, sportsligt!

Det är den där sortens shithousery många fans bara skrattar åt, "fan vilken jävel, höhö". De rentav tycker det är bra med en kille som startar bråk, visar att han vill vinna, går över gränser.

Jag kan också tycka det är lite roligt med kreativiteten och småaktigheten, men det är ju gula kort rakt igenom. Dela ut retroaktiva gula för sånt och spelarna kommer lägga av. Det hör inte hemma på en fotbollsplan. Resultatet står, men du fick ett gult i protkollet efter match.

--------------------

Blir alltid lite mätt på fotboll när resultaten inte gått mitt lags väg. En pinne borta på Stamford Bridge är inget att skämmas för, men att ha 2-0 och inte kunna stänga det är typiskt Liverpool och tråkigt. Lägg på förlorade poäng mot Spurs och en helt onödig förlust mot Leicester, och det blir att sikta in sig på andra eller tredjeplatsen i år igen.

Jaja, många matcher kvar, mycket att spela om osv. Men Liverpools form just nu är questionable, Salah Mane och Keita försvinner väl typ nu, och det krävs att City börjar ha stolpe ut i de matcher de inte lyckas köra över motståndet och sätta fem bollar. Just nu väldigt mycket medvind för de ljusblå.

Mane kunde såklart åkt ut (även om jag inte sett någon riktigt bra repris), men det verkar landa i facket "jag vill inte förstöra matchen så tidigt, vi kör på gult" även det kortet? Sen bjuder Chalobah på ettan (och Chelsea-fansen tuggar fradga över att Mane som borde varit utvisad straffar dem), sen får Salah och Trent det se så enkelt ut, och där borde matchen varit slut. Men Liverpool kan inte spela på resultat, de har inte det verktyget i lådan, eller så är det trubbigt at best.

Milner drar på sig en lite klantig frispark, men det skott Kovacic får iväg är köp-en-lott-tur. Sen får Chelsea momentum och får in en boll till före halvtid tack vare hög press.

I andra var väl Chelsea bättre laget och förtjänar kanske trean, Liverpool nöjda med pinnen som borde varit 3p.

Minns med värme säsongerna Liverpool inte släppte in de där målen, och gjorde de det kunde de skruva upp en nivå och sätta 2-3 bollar till. Då var mitt största klagomål att man inte kontrade sönder motståndare som klev upp och satte några mål till och put the game to rest.

Förstår dock att det var underhållande som neutral. Vissa perioder var det som att båda lagen flyttade upp backlinjen 10m från mittcirkeln för att ha sin höga press, den som lyckades få tag i den kunde slå en boll framåt och så var racet igång, luktade målchans i varje minut.

Men det kunde varit värre, man kunde hållit på United... :P

Ändå kunde det gått väldigt annorlunda om Bruno satt sitt läge som gick i ribban, eller Ronaldo inte tjuvat på sitt bortdömda nickmål. Nu blev det istället tvärtom, Wolves fick in den och United hade inte skickligheten att reda ut det. Men 4p från topp4 och med tanke på lagens instabilitet finns det mycket att spela om där.
Citera
2022-01-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag vet att Ronaldo är en legend och en av världens bästa målskyttar genom tiderna, men ofta ser man att motståndarlagets mittfält får ganska mycket tid att fundera vad de ska göra när han går en bit bort... I bland ser jag att han jobbar defensivt, men inte alltid.
Nej han är en staty under större delen av matcherna... Som du säger, han gör mål absolut men laget i sig själv tar inga steg framåt utan allt handlar om att se till att hans siffror fortsätter se bra ut. Att det känts som laget tagit 4 år bakåt i utveckling sammanfaller med Ronaldos direkta ankomst känns ju inte längre som en tillfällighet...
Citera
2022-01-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Men det kunde varit värre, man kunde hållit på United... :P

Ändå kunde det gått väldigt annorlunda om Bruno satt sitt läge som gick i ribban, eller Ronaldo inte tjuvat på sitt bortdömda nickmål. Nu blev det istället tvärtom, Wolves fick in den och United hade inte skickligheten att reda ut det. Men 4p från topp4 och med tanke på lagens instabilitet finns det mycket att spela om där.
Ja du kan vara lycklig Man spelar som ett gäng som borde husera kring nedflyttningsplats istället för 4p bakom fjärdeplatsen, i det är väl det enda som är positivt för så många steg bakåt hela detta laget har tagit sen Ronaldo anlände, man spelar urusel fotboll, har inte många rätt och man är vid vinst på hängmatch 1 ynka poäng bakom ett Arsenal som man ändå får säga verkligen har fått ihop laget sen de tre första matcherna. Att detta patetiska lags så dåliga nivå ändå innebär den placeringen borde ju de facto slå skräck i de flesta motståndar-fansen att får man ihop det så hur bra kan man inte bli då... Sen visst - man skall få ihop det med (och vad är det nu, fem månader som gått där man fortfarande väntar på små tecken att det skall gå åt det hållet).

Sen förstår jag inte detta 4-2-2-2 som sagt, igår var det ju så sjukt uppenbart att man var slaktade på mitten av Moutinho-Neves och de som stack in i de ytorna som McMatic dels skulle springa i djupled framåt på men samtidigt skära av och pressa. Matic har inte det i sig och Scotty klarar det inte ensam. Varför inte gå 4-3-1-2, ta över mittfältet. För det är ju inte som så att det andra systemet är tänkt för två väldigt väldigt breddande wingers.

Blev oavsett glad över Phil Jones, inte för han är en mittback av rang men han gjorde ändå sin första match på 2 år och jämfört med Maguire så såg han ut att vara en världsklassback.

Har folk här sett Shaw's intervju förresten? Det blir intressant att följa vad som kommer hända där.
Senast redigerad av Alannon 2022-01-04 kl. 13:58.
Citera
2022-01-04, 14:35
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Läser på reddit om att Matip har varit Liverpools bästa försvarare denna säsong. VVD fortfarande lite rostig? Eller har det varit som KDB, kommit tillbaka från skada och sedan dragit på sig covid?

Verkar variera väldigt olika från spelare till spelare. Salah tex har ju haft covid men spelar kanske sin bästa fotboll i sitt liv nu.
Citera
2022-01-04, 14:54
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Läser på reddit om att Matip har varit Liverpools bästa försvarare denna säsong. VVD fortfarande lite rostig? Eller har det varit som KDB, kommit tillbaka från skada och sedan dragit på sig covid?

Verkar variera väldigt olika från spelare till spelare. Salah tex har ju haft covid men spelar kanske sin bästa fotboll i sitt liv nu.
Matip har varit bäst i alla matcher utom 1 jämfört med VvD. Han borde vara upp på gamla nivån många matcher i benen nu, möjligt att han är nonchalant /arrogant och tror han är på samma höga nivå innan skadan. Perfekt med lite vila nu i 2 veckor, han borde stå över Arsenal men lär nog spela.
Citera
2022-01-04, 20:06
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Liverpool har bett om att skjuta upp matchen mot Arsenal på torsdag då allt fler spelare (ryktas bland annat om alla 3 målvakter) testat positivt för corona. Får se vad som händer.
Citera
2022-01-04, 20:58
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Liverpool har bett om att skjuta upp matchen mot Arsenal på torsdag då allt fler spelare (ryktas bland annat om alla 3 målvakter) testat positivt för corona. Får se vad som händer.

Mjo, Liverpool lär väl försöka få så många matcher som möjligt uppskjutna under AFCON

Skämt åsido. Men nog borde man väl kunna skrapa ihop ett lag till den här matchen åtminstone? Man hade väl alldeles oavsett säkert ställt upp med en del ungdomar så det borde ju inte göra så stor skillnad om spelare som ändå inte hade spelat saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in