2022-01-05, 14:51
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nämnde man hur många av fallen som är omrikron? Är det 20% eller 80% etc?

Skulle tro att det är omöjligt att säga eftersom PCR testerna inte fungerar alls. I USA slutar dom använda PCR test för covid men inte i Sverige. Vilka idioter är det som styr här igentligen?

"CDC Withdraws Use of PCR Test for COVID, Says Test Can Not Differentiate Between the Flu and COVID Virus"

https://yournews.com/2021/12/29/2273592/cdc-withdraws-use-of-pcr-test-for-covid-says-test/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Vaccinpass har ju visat sig vara verkningslöst. Endast en falsk trygghet. Varför envisas regeringen att införa begränsningar som delar upp befolkningen i vi&dom? Allt för ett nästan helt ofarligt förkylningavirus, ingen logik i det hela öht.

Är alla regeringspartier maktfullkomliga galningar? Är detta ngt som vi verkligen vill ha? Eller viktigare fråga. Är hela befolkningen menlösa får som bara följer utan att reagera? 🐑🐑🐑

För att det handlar om kontroll inte ett jävla virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteindryck
Nej vaccinets effekt har haft otrolig påverkan på våra äldre och sjuka. Boostern(dos3) tros leverera ungefär 5 år av bra skydd vilket är bättre än borrelia-vaccinet som funnits i årtionden. Forskarna har överträffat sig själva skulle jag säga med tanke på hur fort de lyckas framställa covid19-vaccinet.

Det finns inte vaccin mot borrelia tyvärr. Nej vaccinen mot Covid har varit en riktig flopp och besvikelse. Sen kan du gärna leverera en källa på det där om att de tror på 5 års skydd av dos 3.
Citera
2022-01-05, 14:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det finns hur mycket forskning som helst att vaccinet minskar risken för allvarlig sjukdom och död mot ursprungliga COVID och Delta. Sedan är bara att se hur sjukhusen såg ut de två tidigare vintrarna med ursprungliga smittan mot nu, trots att i princip alla evenemang var inställda då kontra efter sommaren i år då fotboll, hockey och konserter hållt igång för fullt.

Ursprungliga målet med vaccinet som kommunicerade hösten 2020 var att vaccinet skulle minska risken för allvarlig sjukdom, att det skulle stoppa smittspridningen är det främst myndigheter och politiker som påstått för att lägga tryck på fler att vaccinera sig.
För varje länk till studie som påvisar detta kan jag länka till en påvisar det andra. värdelöst argument att det ska minska smitta med andra ord.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag hade en gubbe hemma hos mig häromveckan. Vaccinerad, vaccinationspass etc etc. Några dagar efter besöket smsar han mig och säger att han har covid.

Hur i helvete hjälper vaccinationspass?!?!

Jag är emot vaccinpass.

Tanken är att de som inte är vaccinerade inte ska vara bland vaccinerade för att icke vaccinerade blir smittade av vaccinerade, skillnaden är att ovaccinerade blir i större utsträckning mer sjuka och inlagda/dör.

Har du vaccin: Du kan bli smittad, du kan smitta andra. Men du har lägre chans att bli inlagd på sjukhus
Därför ska icke vaccinerade hålla sig hemma och långt ifrån folksamlingar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Exakt HUR kontrollerar dem dig? Hur har de KONTROLL? De må tjänat storkovan men de kontrollerar oss inte. Låt oss låtsas att vaccinet bara är skit, hur fan får de KONTROLL. Ja, de får dig att åka 10min till en vaccinationslokal och vaccinera dig, de har slösat totalt kanske en halvtimme av din tid? OCH? Hur fan är det ett sätt att kontrollera dig liv? Har de gjort något konkret för att styra ditt liv? Om detta är så kränkande har ni alla problem.

Tror ni att Pfizer plötsligt kommer börja ge order på internet? Försöka ta över jorden? Tvinga er att gå med i deras armé?
Du verkar må dåligt. Jag fattar, det är en jobbig situation men att bli så defensiv över en kommentar som visar på en trovärdig förklaring är underligt.

Pfizer gick nyligen ut och förklarade att pandemin är snart över, dvs 2024 så är den endemisk.
Vilka är dom att spekulera om detta, låter det inte konstigt?

Vinstdrivande bolag som vinner på att kränga "vaccin" är knappast nåt att lita på mer än att du kan ge dig fan på att dom har mer än tillräckligt med pengar att influera världspolitiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Det är väl ingen ny anledning? Det stod ju klart och tydligt redan när förslaget remitterades.
Först hette det att vaccinpass stoppade smittspridningen.

Sluta göra dig dummare din skalliga fitta.
Citera
2022-01-05, 14:53
Medlem
Kort sammanfattning!
Helt onödig och ett jäkla slöseri på tid med denna presskonferens.
Citera
2022-01-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nämnde man hur många av fallen som är omrikron? Är det 20% eller 80% etc?
Nej. Men däremot ljög hon om att omikron dominerar i Sverige.

https://ourworldindata.org/grapher/covid-variants-bar?country=AUS~GBR~USA~BEL~ITA~FRA~ESP~DEU~BWA~ZA F~CAN~SWE~FIN~NOR
Citera
2022-01-05, 14:54
Medlem
fluff995s avatar
Fullt av ovaccinerad personal inom hemtjänsten i gbg, och ytterst få brukare har blivit sjuka senaste året. Just saying.
Citera
2022-01-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag är emot vaccinpass.

Tanken är att de som inte är vaccinerade inte ska vara bland vaccinerade för att icke vaccinerade blir smittade av vaccinerade, skillnaden är att ovaccinerade blir i större utsträckning mer sjuka och inlagda/dör.

Har du vaccin: Du kan bli smittad, du kan smitta andra. Men du har lägre chans att bli inlagd på sjukhus
Därför ska icke vaccinerade hålla sig hemma och långt ifrån folksamlingar
Och 20 åriga ovaccinerade utanför riskgrupp har en väldigt liten risk att hamna på sjukhus.
Citera
2022-01-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Så man erkänner att vaccinpassen inte har med smittspridning att göra. Utan man påstår att man vill undvika att ovaccinerade samlas i stora grupper, "för deras egen skull".

Med andra ord, staten vill kontrollera ovaccinerades rörelsemönster och bestämma vilka och hur många dom träffar. Dom ska straffas helt enkelt, det är bara det som det handlar om. Det säger dom nästan rakt ut.

Det trista är att vi inte kan sitta och prata oss ur det heller
Politikerna bryr sig inte ifall 20% av befolkningen säger nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in