2022-01-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
En mer korrekt jämförelse:

Polio/mässling
Riskgrupp: Barn 0-5
Dödlighet: ca 0,2% för alla som föds
Vaccinets effekt: 97-99% livet ut

Covid
Riskgrupp: 80 plus/multisjuk
Dödlighet: under 0,01% utanför riskgrupperna
Vaccinets effekt: ca 20% efter 5 månader, vilket kräver ständiga "boosters".

Därför är det ohederligt att jämföra dessa sk vaccin med varandra. Antibiotika är för övrigt bra men resistensen har ökat i takt med lättvindigt användande. Rent generellt är ett beprövat & fungerande vaccin oxå bra. Men covidvaccinet bör väl ändå ses som ganska undermåligt?
Nej vaccinets effekt har haft otrolig påverkan på våra äldre och sjuka. Boostern(dos3) tros leverera ungefär 5 år av bra skydd vilket är bättre än borrelia-vaccinet som funnits i årtionden. Forskarna har överträffat sig själva skulle jag säga med tanke på hur fort de lyckas framställa covid19-vaccinet.
Citera
2022-01-05, 14:45
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Det är offtopic, men jo, det är fel, ni är båda svin och hemska människor. Skäms att dela land med er.

Synd om dig
Citera
2022-01-05, 14:46
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Varifrån får du den informationen?
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3
Står i rapporterna under rubriken "Handlagda rapporter", dock är det mer än 10%.
Citera
2022-01-05, 14:47
Medlem
qups avatar
Jag hade en gubbe hemma hos mig häromveckan. Vaccinerad, vaccinationspass etc etc. Några dagar efter besöket smsar han mig och säger att han har covid.

Hur i helvete hjälper vaccinationspass?!?!
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Så man erkänner att vaccinpassen inte har med smittspridning att göra. Utan man påstår att man vill undvika att ovaccinerade samlas i stora grupper, "för deras egen skull".

Med andra ord, staten vill kontrollera ovaccinerades rörelsemönster och bestämma vilka och hur många dom träffar. Dom ska straffas helt enkelt, det är bara det som det handlar om. Det säger dom nästan rakt ut.
Citera
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Tidigast nästa vecka.

Edit: fel av mig. Nu verkar det dröja....så bra då.

Bra. Tack för info!
Citera
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det kommer bli så. Det krigas rejält i Tyskland, Österrike och Holland för att nämna vissa platser, men media lägger locket på. Hela skiten är korrupt. Till och med WHO har lagt locket på och vägrat utreda Kina. Och så har vi alla lobbyister som får betalt av Pfizer och Moderna.
Varav ett antal tycks arbeta på Flashback.
Citera
2022-01-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteindryck
Nej vaccinets effekt har haft otrolig påverkan på våra äldre och sjuka. Boostern(dos3) tros leverera ungefär 5 år av bra skydd vilket är bättre än borrelia-vaccinet som funnits i årtionden. Forskarna har överträffat sig själva skulle jag säga med tanke på hur fort de lyckas framställa covid19-vaccinet.

Jisses sicken propaganda du levererar. Så det är därför Israel är på spruta nr 5 snart för att 3an ger 5 år av skydd?
Citera
2022-01-05, 14:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag har hört att man kommer kräva pass på Systembolaget.

Det skulle vara underbart. Inget slår mot svenskar som det.
Citera
2022-01-05, 14:50
Medlem
artigass avatar
Helt jävla sjukt vad dessa journalister ställer ledande frågor. Jag har ännu inte hört en enda kritisk fråga.

Vi måste börja organisera oss på något sätt.
Citera
2022-01-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Jisses sicken propaganda du levererar. Så det är därför Israel är på spruta nr 5 snart för att 3an ger 5 år av skydd?
I och med att det ish är koksalt du skjuter in så är det inte farligt på något vis att ta säg 10 doser, men är det nödvändigt? Israel kör på vilket är bra för resten av världen. Vill du inte ha din dos så tar jag den gärna.
Citera
2022-01-05, 14:51
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Folkhälsomyndighetens nya anledning till vaccinpass: Att inte samla ovaccinerade på samma ställe för då kan de få en svår sjukdom och dö...

Det är väl ingen ny anledning? Det stod ju klart och tydligt redan när förslaget remitterades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in