2022-01-05, 13:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Vad snackar du om? Det är bokstavligen planlagt i dokumentet som är öppet till allmänheten. Vaccinpass har redan planerats, och ska vara implementerat senast 2022, enligt EU själva 2018.

Bra att EU för en gångs skull tänkte framåt och agerade proaktivt. Sedan tog det som vanligt alldeles för lång tid att implementera. Vi skulle t.ex. redan ha avskaffat den idiotiska sommartiden om inte byråkraterna och EU-politikerna dragit frågan i långbänk.
Citera
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är synd att det inte finns ett enda parti som står i opposition till dessa jävla regler och restriktioner.

Från vänster till höger är alla med på att ta ifrån oss friheten, kanske vänsterpartiet och SD är emot vaccintvång men inte emot restriktioner och vaccinpass.

Alternativ för Sverige (AFS) eller Medborgerlig Samling har jag för mig är emot dessa djävulskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Läs lite av mina inlägg, finns nog ingen som hatar antivaxxare mer än mig, jag ser gärna att ni kolar som är korkade nog att neka vaccinet.

Men jag vet att vaccinpassen inte fungerar som regeringen tror, men det handlar inte om det.

Vaccinen stoppar inte smittspridningen, vaccinerade kan bära på sjukdomen och smitta andra, det är sant, men vaccinpassen är dock ändå viktiga, då undrar ni varför?

Det handlar mer om att belöna de som är smarta nog att ta ansvar. För vaccinen skyddar mot allvarlig sjukdom och död, och även om DU som läser detta vill ta risken och inte bryr dig om du dör eller blir allvarligt sjuk så bryr sig samhället. Din allvarliga sjukdom och död KOSTAR oss, det är dyrt att vårda er och du tar sjukhus platser. Du ska INTE ha rätten att riskera ditt eget liv även om du vill det.

Du är nog bland de mest hjärntvättade personer jag stött på. Det handlar om att makteliten vill kontrollera folket, de tar chansen nu när det labbtillverkade covid19 härjar runt. Det är den stora planen. Vakna upp och kliv ur fåraskocken.

https://www.weforum.org/great-reset
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logaritmen
Tänker att passiv rökning är väldigt farligt. Många dör av det och ett liv är ovärderlig. Många dör även av rökning och vi vill inte belasta vården. Samma sak gäller ohälsosam mat som chips. Väldigt mycket resurser går till hjärt och kärlsjukdomar. Tror fler dör av av det än av corona faktiskt. Men kan ha fel

Tycker därav vi måste inkludera hälsosam kost samt normalt BMI och regelbunden träning i vaccinpasset. Håller ni med? För att inte överbelasta vården och skicka ett signalvärde. Alla vet att skräpmat suktar och därav smittar. Så om du äter skräpmat så dödar du indirekt andra.

Vaccinpasset kommer på längre sikt att ersättas av ett globalt "hälsopass" som visar exakt det du beskriver plus hur mycket kött du köper, hur mycket bensin du förbrukar osv. Din "sociala kreditpoäng" kommer att öka eller minska beroende på hur du i myndigheternas ögon "sköter dig".

Ge det några år. Vi håller just nu på att införa det grundläggande systemet.
Citera
2022-01-05, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Att förbjuda alkohol och cigaretter vore inte en dum idé, men det finns ingen poäng med rörelseförbud, de skador som rökning och alkohol gör är inte smittsamma. Och det finns redan lagar om rökning så man inte utsätts för passiv rök (känner på mig att du skulle skriva "MEN PASSIV RÖKNING DÅ").
Alkohol orsakar i högsta grad skador. Fyllekörningar, fylleslagsmål, ramla när man är full och bryta armar o ben, fyllebrottslighet som skadegörelse, våldtäkter - listan är oändlig. Ska vi ta och införa ett litet alkoholpass då, för att inte belasta sjukvården och samhället i onödan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Där står om allvarliga biverkningar från de olika vaccinen och om hur många som dött MED Covid-19 i respektive åldersgrupp. Den personliga riskanalysen får du stå för själv. Angående huruvida vaccinerade sprider smitta eller ej kan du öppna valfri dagstidning eller följa en nyhetssändning. Ett annat tips är att ta del av den forskning som Dr. John Campbell presenterar. Han pratar mycket om den nya varianten Omikron i Sydafrika och England. Mycket givande och intressant som jag starkt rekommenderar. Det är i videoformat så det är bra för dig som brister i din läsförståelse
Haha skräll att ni antivaxxers hänvisar t ngn random youtube antivaxxare läkare.

Bara idioter sitter och lyssnar på youtube läkare.

Förmodligen så tror du på den sparkade Pfizer forskaren med.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murslevlar
Andra regeringars politiker hånar säkert våra svenska politiker för de mesiga corona åtgärder vi haft. Inte roligt att vara svensk politiker på ett EU toppmöte utan hårda restriktioner

Vore kul om man i något europeiskt land drar ut några politiker och hänger dem i lyktstolpar. Då skulle nog våra svenska femifascister till politiker bli nervösa.
Citera
2022-01-05, 13:24
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra att EU för en gångs skull tänkte framåt och agerade proaktivt. Sedan tog det som vanligt alldeles för lång tid att implementera. Vi skulle t.ex. redan ha avskaffat den idiotiska sommartiden om inte byråkraterna och EU-politikerna dragit frågan i långbänk.
De tänkte till och med så proaktivt att de skapade ett virus och en mediehysteri för att kunna implementera dessa olagliga vaccinpass.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
För att vi fortfarande har stor spridning av Delta vilket vaccinet är mycket effektivt mot när det gäller att förhindra allvarlig sjukdom och död. Att vårda ovaccinerade kostar mycket pengar så därför vill de pressa invandrare och lågutbildade med låg vaccinationsgrad att få tummen ur.

Var har du lärt dig det mantrat?
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Beklagar din förlust och vill absolut inte förminska den.

Rädsla för döden är dock roten till all ondska människan utsatt sig själv och andra för. Varför tror du slaveri och allt annat elände och förtryck existerar? Du säger emot dig själv när du säger att du inte är styrd eller rädd i ena inlägget men sedan påstår att du är rädd för döden i nästa.

Jag är inte rädd. Jag hoppas rentav att jag aldrig funnits. Jag hoppas även jag inte får leva för länge i denna clownvärld.

Viruset kommer aldrig försvinna utan bara muteras ner till en vanlig sässongsförkylning. Det går inte att vaccinera bort det.

Tack, det var snällt av dig, jag uppskattar det.

Jag tror också att det till slut blir en säsongsförkylning, men vi är inte där än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag har tagit 3 sprutor och har alltid varit emot restriktioner och vaccinpass. Det är en ren jävla idioti att införa dessa regler och restriktioner på svenskarnas fria rörlighet.

För den sakens skull skulle jag aldrig beblanda mig med motstånds sidan och galenpannorna.

Sa upp mitt gymkort när jag fick Mail om att de började med vaccinpass på gymet. Helvete heller!

Sen är jag lite vek som gått på klubb och få visa vaccinpass för att komma in, men jag var full och kåt och ville ligga

Ett STORT TACK till dig och ditt svar! Ärligt genomtänkt och roligt. Så borde alla med lite civilkurage och sunt förnuft tänka!
Citera
2022-01-05, 13:25
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Tack. Nu slipper jag besöka MSB eller läsa Aftonbladet när du reciterat vad de vill att du ska säga. Något mer att tillägga? Är massinvandringen en guldkälla och kunskapsregn? Är kriminaliteten all time low?

Och hur vet du att vi inte har "varit naiva"?

Ser att du är en rasist, det är ingen idé att försöka resonera med en sån som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in