2022-01-05, 12:56
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Jag är inte korkad, jag har hög utbildning, 5 år på universitet, och 122 i IQ, vilket är i alla fall top 7% enligt mensa (testade för ett år sedan). Det är inget skryt eller så, men poängen är att jag inte är någon korkad vettskrämt person, jag har läst på och lärt mig genom åren vem man ska lyssna på.

Ett tips som exempel Den före detta doktorn som har "hittat sanningen" och ber världen att öppna ögonen på sin YouTube kanal ska man INTE lyssna på.

Ok. Har du något jobb inom din utbildning? Universitet säger inte allt, man måste ju kunna använda kunskapen ute i verkligheten oxå, eller hur?

Vilken fd doktor syftar du på? Är det Dr. Roger Malone som uppfann mRNA tekniken? Du borde lyssna på honom. Han är mer kompetent än du någonsin kommer att bli på vacciner och smitta.

"Joe Rogan sits down with Dr. Robert Malone and discusses the deadly dangers of the MRNA Vaccines and the censorship of him trying to warn the world about it."

https://thephaser.com/2022/01/joe-rogan-interviews-dr-robert-malone/
Senast redigerad av jori9900 2022-01-05 kl. 12:58.
Citera
2022-01-05, 12:57
Medlem
Helt jävla absurt. 20.000 smittade om dagen men andelen på IVA tvärsjunker, nere på ca 100 personer nu. I ett land på 11 jävla miljoner. Fy fan!!!!!
Citera
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Och vad tjänar dem på det? Ni tänker inte steget längre? Varför skulle någon lägga tid och energi på att göra något de inte tjänar något på. Världen är kapitalistisk (tyvärr) och jag köper argumenten att Pfizer lurat oss för pengar, jag håller så klart inte med, men jag köper argumentet. Men köper inte argumentet om kontroll, för de får inte ut något av den så kallade kontroll de har.

Storbolagen har dubblat sina vinster och medelklassen blivit mycket fattigare under lockdown. Samt att testa sig 3 ggr i veckan är oerhört invasivt på livskvaliten i ens liv och tidskonsumerande i längden.

Det påminner också lite för mycket om det sociala kreditsystmet i kina och det är det sista jag vill ha, så flyttat jag ut i skogen.

Jag tycker det är konstigt de kräver vaccinepass och icke kovidpass i sverige? Jävla rött fascistland sverige blivit.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2022-01-05 kl. 13:00.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Det är nog för att vänsterfolket väldigt gärna VILL HA högerfolkets pengar utan motprestation.

Det är offtopic, men jag vill ha jämlikhet, ja, jag vill inte att vissa ska vara rika och vissa fattiga.
Citera
2022-01-05, 12:59
Medlem
Citat:
Båda sprider viruset men man ska ändå vaccinera sig för att:

- För att vaccinerade generellt sett får mindre symptom, då de inte lika ofta blir allvarligt sjuka. Man kan smitta som symptomfri, men ju mer symptom, desto enklare smittar man.

- För att vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död, och din allvarliga sjukdom eller död, även om inte du bryr dig, så kostar det samhället + belastar vården.

- För att inte felaktig information ska spridas. Väljer folk att inte vaccinera sig kommer folk alltid undra varför och svaren de ger är ofta totalt fel, vilket sprider felaktig information, vilket är livsfarligt. Om du TROR att vaccinet är farligt kanske Greta 85 lyssnar och sedan dör av viruset.

PRECIS vad jag trodde! Dina argument utgår bara från den ovaccinerade egen situation. Det berör alltså egentligen inte dig som sitter bredvid på fotbollsmatchen. Med andra ord upp till den personen hur hen vill göra med sin egen kropp för det berör inte någon än honom/henne själv.
Däremot är det vettigt att vaccinera riskgrupp som du antyder.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Inte så farligt?

Ger du ett finger tar de hela handen så småningom ska du se. Och du och jag har blivit indoktrinerade sedan barnsben till att gradvis låta oss domestikeras och passiviseras bit för bit. Det är det hela bottnar i. Vill du leva i bekvämt och tryggt slaveri i en gyllene bur med bröd och cirkus eller väljer du obekväm och hård frihet. Du väljer det förra. De flesta väljer det förra. För att ni är fega, rädda får som vill bli ledda och curlade och detaljstyrda. Ni är masochister som bara slår ifrån er mot de som inte vill leva i samma ynkedom ni accepterat och funnit er i.

Från vaggan till graven. Alla ska vara beroende varandra i detta mentalsjukhus utan tak. Ingen ska kunna klara sig själv och kunna stå på sina egna två ben och vara självständig. Det är läskigt. Det är farligt.

Denna rädsla för kontroll är det mest fåniga överdrivna jag sett. Jag kommer aldrig låta någon styra mig, jag gör mina val och väljer vem jag lyssnar på. Pfizer eller någon annan har 0 kontroll över mig. Jag vaccinerar mig för att jag vet att det är det bästa man kan göra för att överleva viruset, that's it.
Citera
Medlem
Citat:
Båda sprider viruset men man ska ändå vaccinera sig för att:

- För att vaccinerade generellt sett får mindre symptom, då de inte lika ofta blir allvarligt sjuka. Man kan smitta som symptomfri, men ju mer symptom, desto enklare smittar man.

- För att vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död, och din allvarliga sjukdom eller död, även om inte du bryr dig, så kostar det samhället + belastar vården.

- För att inte felaktig information ska spridas. Väljer folk att inte vaccinera sig kommer folk alltid undra varför och svaren de ger är ofta totalt fel, vilket sprider felaktig information, vilket är livsfarligt. Om du TROR att vaccinet är farligt kanske Greta 85 lyssnar och sedan dör av viruset.

Folk ska indirekt tvingas genomgå medicinsk behandling de eventuellt inte behöver, t.e.x. om de hade omnikron för en vecka sedan för att skicka ett signalvärde? Är inte detta lite väl kraftiga återgärder och en avveckling av rörelsefriheten för att skicka en signal att vaccinera sig till Greta 85? Förstår jag dig rätt?
Citera
2022-01-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Förlåt mig, är du vänlig & förtydligar (kanske har jag under 75 IQ trots allt). Frivilligt med lika villkor gällande innehav av vaccinpass, oberoende om du tillhör den ovaccinerade gruppen eller den kriminella gruppen?

Nej jag menar den ovaccinerade gruppen och den vaccinerade gruppen. Kriminalitet är väl inte något jag berört alls i mina inlägg.
Citera
Medlem
Känns som det blir mental kortslutning hos vissa när man är fullvaccinerad men motståndare till allt som har med Covid-pass att göra. Man blir kallad fula saker. Att man är samhällsfarlig och själviskt. Rätt skrämmande utveckling.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fattar du dåligt! Kan du inte visualisera komplexa mönster?.

Vi har äldre på IVA trots vaccinationer då de tyvärr är i riskgrupp. Men fortfarande har vi inte någon noterbar ökning av incidenterna p.g.a. Omikron som vi ser i andra grupper framförallt bland ovaccinerade. Varför det inte är ett tydligt exempel i Sverige är att antalet ovaccinerade faktiskt minskar ganska mycket. Men de dyker upp då förutom äldre så är resten på IVA ovaccinerade i princip. Detta har rapporterats flitigt så jag tänker inte länka till något här.

Värre är det i USA där man har en annan fördelning med många ovaccinerade. Och det blir väldigt tydligt nu under Omikron vilka som drabbas:

What are the symptoms of omicron? Here’s how they differ in vaccinated and unvaccinated patients.

Judith O’Donnell, the chief of infectious disease at Penn Presbyterian Medical Center, spoke to The Inquirer about the latest COVID-19 surge and the symptoms of the omicron variant.
/.../
There’s been some reporting in the scientific literature that when patients are vaccinated, or vaccinated and boosted, the symptoms in general are much milder. They’re more consistent with a typical cold. There’s a lot of talk in the media about getting a lot more runny noses, or congestions. That does seem to be shown in some of the early scientific studies.

/.../

What are the symptoms of omicron in an unvaccinated person?

In the unvaccinated, omicron looks very similar to delta and all the prior variants and the original strain. It can land you in the hospital if you’re unvaccinated and can lead to ICU care or death. It should not be taken as “it’s just a cold” for everyone, because that’s not the case at all.

In an unvaccinated person, omicron is quite capable of and is actually causing pneumonia. People are coming in [the emergency department] with shortness of breath due to pneumonia, just like it has with prior waves and prior variants.
https://www.inquirer.com/health/coronavirus/covid-omicron-variant-symptoms-vaccinated-unvaccinated-20211230.html

Så att utökade vaccinpass är nog en bra idé även om man kan diskutera den direkta effekten. Det kommer att få flera ovaccinerade att gå och bli vaccinerade särskilt bland yngre.

Anti-vaxxarna har jag ingen större förståelse för måste jag erkänna.
WHO håller inte med!
Citat:
Samtidigt kommer också nya besked från WHO om omikron-varianten. Världshälsoorganisationen menar att de ser allt fler tecken, och studier, på att varianten är mildare än tidigare kända varianter.

– Vi ser allt fler studier som tyder på att dess påverkan ligger högre upp i kroppen. Till skillnad från tidigare varianter som vi sett påverka lungorna och ger allvarlig lunginflammation, sa Abdi Mahamud vid WHO, på en pressträff, enligt Reuters.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/who-finns-bevis-blir-mildare-symtom/
Duger WHO som källa för dig? WHO säger att det finns bevis för att omikron inte går ner i lungorna och ibte ger allvarlig lunginflammation. Det sägs inget om att detta bara gäller vaccinerade. Nu får du kamma till dig och börja förhålla dig till fakta, foliehatt.
Citera
2022-01-05, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ja, jag vet, men det krävs, nu mer än någonsin, då smittspridningen tar nya rekord. Människoliv måste gå före ekonomiska intressen.
Människoliv går före ekonomiska intressen om man släpper på alla restriktioner.
Citera
2022-01-05, 13:01
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ok. Har du något jobb inom din utbildning? Universitet säger inte allt, man måste ju kunna använda kunskapen ute i verkligheten oxå, eller hur?

Vilken fd doktor syftar du på? Är det Dr. Roger Malone som uppfann mRNA tekniken? Du borde lyssna på honom. Han är mer kompetent än du någonsin kommer att bli på vacciner och smitta.

"Joe Rogan sits down with Dr. Robert Malone and discusses the deadly dangers of the MRNA Vaccines and the censorship of him trying to warn the world about it."

https://thephaser.com/2022/01/joe-rogan-interviews-dr-robert-malone/

Jag jobbar inte alls nu, levt på akassa och nu på besparingar, men ja, jag har jobbat inom mitt område, säger inte vilket, jag är rädd om ni anonymitet.

Jag menade ingen speciellt doktor, men det är hur många som helst som länkar videor till något doktor hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in