2022-01-05, 12:46
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du tänker inte steget längre. De har sålt in tanken till dig att rättigheten att röra sig fritt i samhället kan tas ifrån dig om du inte gör som staten säger. Om du inte tar sprutan som staten säger åt dig att ta. Du tycker numera att det är rimligt. Det är mind control av dig.

Nästa gång som staten tycker att du ska göra något, annars tar man ifrån dig dina rättigheter, så kan de peka på pandemin. "Det är en farlig situation, vi måste nu göra samma sak som under pandemin. Vi gör bara som vi gjorde då.". Och du har ju accepterat detta, du kommer stötta det I framtiden också. Du kommer spy ut hat mot dina medmänniskor som motsätter sig att få rättigheter fråntagna för att de inte vill göra som staten säger. Du är ett nyttigt verktyg.

Hellre en stat som får en att göra rätt än "frihet" som innebär att folk gör fel.
Citera
2022-01-05, 12:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
De som tror det handlar om ett jävla virus bör bli omyndigförklarade.

Det finns ett särskilt underforum i Konspirationer där ni kan diskutera era teorier:

(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera
2022-01-05, 12:47
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Hellre blödig än hjärtlös. Håller absolut inte med, människoliv måste gå före allt.

I så fall får vi förbjuda bilen och all trafik. Det tar ju många liv per år. Och rökning, sprit, socker (fetma dödar) mm mm. Eller hur?
Citera
2022-01-05, 12:48
Medlem
Spänningen stiger, det vi alla undrar är; Vem får man krama imorgon???
Citera
2022-01-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Säg mig då, HUR de konkret har kontroll över oss. De kanske kan få oss att gå och vaccinera oss, men so what? Hur påverkar det något? Är det all den kontroll de har, då kan vi leva med det, eller hur? Inte så farligt att slösa 30 minuter (om nu vaccinen hade varit en bluff vilket de inte är).

Men ta ett steg tillbaka och titta på detta nyktert! Varför ska var och en inte kunna få bestämma om man ska ta en vaccinationsspruta eller ej och på lika villkor? Ge mig ett vettigt svar baserat på fakta är du snäll.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
70 personer under 40 hade dött i Sverige med covid 27e december 2021. Statistiskt sett så lutar det åt att du ljuger om anekdotisk bevisföring när du påstår att din unga, friska kusin dog av covid.

Ja med tanke på hur många Vaxxister här på forumet som berättar att deras unga vänner minsann har dött så borde den siffran ha varit tusentals.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Problemet är ju att galningar som dej har för låg intelligens för att det ska vara någon mening att diskutera med er. Det slutar alltid i bara pajkastning eftersom ni inte har några vettiga argument. Har du någon utbildning? Dina inlägg tyder på att den är låg.

Jag är inte korkad, jag har hög utbildning, 5 år på universitet, och 122 i IQ, vilket är i alla fall top 7% enligt mensa (testade för ett år sedan). Det är inget skryt eller så, men poängen är att jag inte är någon korkad vettskrämt person, jag har läst på och lärt mig genom åren vem man ska lyssna på.

Ett tips som exempel Den före detta doktorn som har "hittat sanningen" och ber världen att öppna ögonen på sin YouTube kanal ska man INTE lyssna på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Nu kommer det.
Gym, restauranger, fik, vissa tåg kommer bli förbjudna områden för de som ej rättar sig i ledet.
Sakta men säkert normaliseras inskränkningarna och folk tycker det är helt ok.

De som tror det handlar om ett jävla virus bör bli omyndigförklarade.

Ja, att nästan hela befolkningen saknar kritiskt tänkande trodde man ej.
Man visste det var illa men man hade inte förstått omfattningen.
Citera
2022-01-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Så du vill ge tyrannerna vatten på kvarn och få dem att tycka synd om sig själva och ha en ursäkt att skurkförklara och avhumanisera de som inte ser våld som en lösning?

Det är ingen idè att välja sida i denna mass psykos. Jag är så jävla trött på mänskligheten. Speciellt alla kontraproduktiva fån som tror det går att släcka en eld med mer bensin.

Ni förtjänar alla varandra. Jag vill inte vara med längre.

Nej, inget våld! Demonstration den 22 januari och hoppas den blir stor
Citera
2022-01-05, 12:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
I grevens tid med andra ord, som vanligt, men regeringsnissarna ska alltid köra sina funderingar i långbänk så länge det går, sen slår de till när allt är i kaos, vore nog bäst att agera i förtid nångång.

Framför allt skulle man ha infört hårdare restriktioner inför Julhelgen, som man gjorde i fjol. Nu fick omikron fritt fram att sprida sig när folk reste kors och tvärs, ofta utan att bära munskydd.
Citera
2022-01-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Självklart är det så. Det enda jag efterfrågar är det sunda förnuftet. Oberoende av om det står något om detta i lagboken så måste man ändå kunna förstå att en som valt att inte vaccinera sig känner sig diskriminerad när friheten blir inskränkt. Har du några problem med att en ovaccinerad exempelvis sitter bredvid dig på en fotbollsmatch? I så fall varför?

Huruvida någon känner sig diskriminerad är ju ganska ointressant i sammanhanget. Det relevanta är ju om personen i fråga faktiskt är diskriminerad.
Citera
2022-01-05, 12:51
Medlem
Folkhällsomyndigheten har säkert fel å några få här på flashback har säkert rätt......voine..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in