Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Min hypotes är, att du och likasinnade har noll koll på vad en exponentiell utveckling är och innebär.
Citat:
Ursprungligen postat av
rusellpeters
Min hypotes är att du och likasinnade har noll koll på faran med smygande diktatur typ koka groda.
Om vi ska fortsätta på den inslagna vägen, så är min hypotes att många antivaxxare eller motståndare till restriktioner *plötsligt* har insett, att regeringar ser en kris som en möjlighet att flytta fram sina positioner och skaffa sig mer MAKT.
You never let a serious crisis go to waste. And what I mean by that it's an opportunity to do things you think you could not do before.
Rahm Emanuel (Obamas Chief of Staff)
Regeringar *utnyttjar*
alltid kriser, om det går - coronapandemin är inte ngt undantag. De, som inte var medvetna om det och inte insåg detta innan pandemin bröt ut, är förmodligen mer hysteriska inför upptäckten av "faran med smygande diktatur".
Den som är egotrippad och samvetslös anser vidare, att det är skäl nog för att strunta i om man ökar smittspridningen och därmed förorsakar, att fler människor blir covidsjuka, vilket leder till att fler människor drabbas av ett större lidande kanske t.o.m. dör pga att sjukhusen blir överlastade.