2022-01-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vafan! Maggan var ju ute innan jul och erkände att vaccinpassen är värdelösa. Jävla politiker asså.

Sen undrar jag när svartklubbseran kommer tillbaka. Det finns mycket stålar att tjäna just nu på alla ovaccinerade som vill supa och knulla.

Dessa har väl alltid funnits i det dolda i urminnes tider
Citera
2022-01-05, 12:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Min hypotes är, att du och likasinnade har noll koll på vad en exponentiell utveckling är och innebär.

Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Min hypotes är att du och likasinnade har noll koll på faran med smygande diktatur typ koka groda.

Om vi ska fortsätta på den inslagna vägen, så är min hypotes att många antivaxxare eller motståndare till restriktioner *plötsligt* har insett, att regeringar ser en kris som en möjlighet att flytta fram sina positioner och skaffa sig mer MAKT.

You never let a serious crisis go to waste. And what I mean by that it's an opportunity to do things you think you could not do before.

Rahm Emanuel (Obamas Chief of Staff)

Regeringar *utnyttjar* alltid kriser, om det går - coronapandemin är inte ngt undantag. De, som inte var medvetna om det och inte insåg detta innan pandemin bröt ut, är förmodligen mer hysteriska inför upptäckten av "faran med smygande diktatur".

Den som är egotrippad och samvetslös anser vidare, att det är skäl nog för att strunta i om man ökar smittspridningen och därmed förorsakar, att fler människor blir covidsjuka, vilket leder till att fler människor drabbas av ett större lidande kanske t.o.m. dör pga att sjukhusen blir överlastade.
Citera
2022-01-05, 12:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

- Aftonbladets källor uppger att lagförslaget "inte ska gälla samhällsviktig
verksamhet som mataffärer och apotek"– men inte heller hämtmat.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-coronaviruset/
Nya restriktioner har presenterats av regeringen och Folkhälsomyndigheten

Är timmen slagen nu?

Bra att regeringen och FHM agerar även om de som vanligt gör för lite och för sent.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ja, jag vet, men det krävs, nu mer än någonsin, då smittspridningen tar nya rekord. Människoliv måste gå före ekonomiska intressen.

För ekonomiska intressen och människoliv hänger inte ihop? Då menar jag inte att Pfizer behöver några miljarder dollar till utan att vanligt hårt arbetande folk får behålla jobben. Om du vill rädda människoliv kan jag rekommendera mängder av saker du kan syssla med istället för att försöka låsa in och tvångsvaccinera unga, friska människor utan minsta nettoeffekt på folkhälsan.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Du verkar hata bra levnadsstandard. Det är färre som dött i Sverige av detta virus än de som dog av pesten under nordiska kriget när vi var 1/5 så många. Att usa har fler döda än i alla deras krig beror på att det landet har usel sjukvård

Hellre att 50,000 äldre än 70 dör än miljoner utan jobb och möjlighet att försörja sig. Sluta var så blödig

Hellre blödig än hjärtlös. Håller absolut inte med, människoliv måste gå före allt.
Citera
Medlem
Citat:
Vi har ett bra skyddsnät här och många skulle klara sig ett bra tag utan inkomst, ni högerfolk ska alltid överdriva allt, ni är så rädda om era pengar...

Folk kommer omedelbart att börja dö om ingen sköter el, vatten, mat, vård, osv. Så ok....eller något.
Citera
2022-01-05, 12:44
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Jo, har hört er galningar i två år som skriker om sanningar, och har hört samma saker i över 30 år om andra ämnen också. Ni VILL att det ska vara något dolt och hemskt bakom allt. Ni VILL att livet ska vara som en James Bond film. Men livet är tråkigt, det enkla tråkiga svaret är nästan alltid det rätta.

Problemet är ju att galningar som dej har för låg intelligens för att det ska vara någon mening att diskutera med er. Det slutar alltid i bara pajkastning eftersom ni inte har några vettiga argument. Har du någon utbildning? Dina inlägg tyder på att den är låg.
Citera
2022-01-05, 12:45
Medlem
Nu kommer det.
Gym, restauranger, fik, vissa tåg kommer bli förbjudna områden för de som ej rättar sig i ledet.
Sakta men säkert normaliseras inskränkningarna och folk tycker det är helt ok.

De som tror det handlar om ett jävla virus bör bli omyndigförklarade.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Armè? Försöka ta över jorden? Varför skulle de behöva en armè när de ändå redan äger allt (inklusive militärindustrin världen över). Tyckte du det lät smart det du nyss skrev eller? Känner du som att du satte alla "foliehattar" på plats nu eller?

Klassiker. Förlöjliga allt prat om ägarfamiljer och big pharma och få det att låta som urballat Alex Jones och David Icke trams. När inte skuld och skambeläggande räcker. Alla som inte håller med dig ska skämmas och känna sig skyldiga medans du är superhjälten som räddar världen.

Säg mig då, HUR de konkret har kontroll över oss. De kanske kan få oss att gå och vaccinera oss, men so what? Hur påverkar det något? Är det all den kontroll de har, då kan vi leva med det, eller hur? Inte så farligt att slösa 30 minuter (om nu vaccinen hade varit en bluff vilket de inte är).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra att regeringen och FHM agerar även om de som vanligt gör för lite och för sent.

I grevens tid med andra ord, som vanligt, men regeringsnissarna ska alltid köra sina funderingar i
långbänk så länge det går, sen slår de till när allt är i kaos, vore nog bäst att agera i förtid nångång.
Citera
2022-01-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det står dig naturligtvis fritt att anse att krav på vaccinpass utgör diskriminering. Men i lagens mening är det inte en diskriminerande åtgärd då ovaccinerade inte är en skyddad grupp enligt diskrimineringslagen.

Självklart är det så. Det enda jag efterfrågar är det sunda förnuftet. Oberoende av om det står något om detta i lagboken så måste man ändå kunna förstå att en som valt att inte vaccinera sig känner sig diskriminerad när friheten blir inskränkt. Har du några problem med att en ovaccinerad exempelvis sitter bredvid dig på en fotbollsmatch? I så fall varför?
Citera
2022-01-05, 12:46
Medlem
Citat:
Hade jag fått bestämma hade jag stängt ner landet totalt, lockdown tills vi inte har mer smittspridning. Men vaccinpassen är en bra start, för att i alla fall belöna de smarta.

Du är ointelligent och okunnig och fascistiskt lagd.

Det är dom som bär på smittan som smittas
de är inte samma som de ovaccinerade.

Det är de vaccinerade som driver smitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in