2022-01-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej du har ej presenterat ngn forskning som visar att man dör av vaccinet och att vaccinet inte hjälper vid sjukdom

Du har alltså läst den hänvisning till statliga svenska myndigheter som jag skrev förut och du förstår fortfarande inte?

Ja, det måste vara läsförståelsen som det brister för dig då. Beklagligt.
Citera
2022-01-05, 12:33
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
De pissar på min kusin som dog, och alla de andra 15 000 som dött och fortsätter sprida falsk information så ännu fler kommer dö. Det är antivaxxarna som är asen, jag har inget annat än hat mot dem kvar.

Det är inte falsk information, tvärtom. Det är sanningen som aldrig kan tystas hur mycket såna som du än försöker. Sanningen segrar alltid.
Citera
2022-01-05, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Börje Peratt skulle hålla med dig om han inte dött av covid.

Jag tolkar dig som att du inte har vänner eller släktingar. Det är precis som alla förstår när det gäller anti-vaxxers förutom de av er som fortfarande bor i mammas källare.

Nästan alla som dör av covid nu är ju vaccinerade, så du kanske borde fundera mer över varför de inte isolerade sig från smittan istället för att lita på vaccinet? Vaccinerade infekteras dessutom i högre grad än ovaccinerade i både UK och Danmark, så smittspridningen fortsätter. Vad åstadkommer man då utanför riskgrupperna? Ingenting är svaret.

Risken att dö i covid har inget med mina släktingar att göra. De som tillhör en riskgrupp gör nog rätt i att vaccinera sig och jag stödjer definitivt mina föräldrar i den frågan. Men att jag som är ung och frisk skulle behöva vaccin är löjligt. Det är bara riktiga dårar som inte inser vilken låg risk covid utgör utanför riskgrupperna. Risken för en ung och frisk person att dö vid sjukdom av covid är under 0,01% och risken att dö under en deltavåg ca 1 på miljonen, enligt oxford universitet. Samtidigt dör 130 000 svenskar på grund av livsstilssjukdomar. Kom igen nu, bättre kan du.
Citera
Medlem
Dystopia here we come i klassisk George orwell 1984
anda som genomförs med Boostade siffror i media för att folket ska ta passen och begränsa sin fria rörlighet.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Äntligen får alla anti vaxers det dom förtjänar.

Vrf ska de slippa undan krav och leva som vanligt?

Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Ni antivaxxare ska inte kunna gömma er någonstans från myndigheters direktiv och lagens långa arm. Därför hoppas jag att det kommer ett regeringsbeslut idag på vaccinpass överallt och även krav på att antivaxxare måste självisolera fram till att pandemin är helt över. Ni får beställa mat med budbil och hålla er hemma. Vatten finns i kranen.

Dumjävlar!
Exakt vad förändras nu? Exakt VAD är det vi nu får som vi förtjänar?

Jag läser att det inte ska gälla samhällsviktig verksamhet och att det enligt förslaget är upp till den som bedriver verksamheten i fråga om dom själva ska få välja om dom vill införa vaccinationsbevis i sin verksamhet!

Så era korkade dumjävlar. Vad förändras nu?

Jag träffar hundratals kunder varje dag och har så gjort sedan denna så kallade pandemi tog sin början. Jag har levt precis som vanligt hela tiden. Jag har inte haft något skydd vid kassan, jag har inte haft någon handsprit i butiken, jag har inte brytt mig ett skvatt och kommer aldrig heller att göra.
Skulle aldrig kunna tänka mig att kontrollera vaccinpass av mina kunder.
Och den som försöker kontrollera mig skulle jag bara nonchalera och gå förbi.
Företagare som kontrollerar vaccinpass förtjänar inget annat än konkurs!
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De utövar kontroll för att de kräver att människor ska göra något de inte vill för att få rätt att röra sig i samhället. Man ska vaccinera sig för att förvärva rättigheter och rörelsefrihet. Om du inte fattar att det är sjukt så vet jag inte vad.

Och vad tjänar dem på det? Ni tänker inte steget längre? Varför skulle någon lägga tid och energi på att göra något de inte tjänar något på. Världen är kapitalistisk (tyvärr) och jag köper argumenten att Pfizer lurat oss för pengar, jag håller så klart inte med, men jag köper argumentet. Men köper inte argumentet om kontroll, för de får inte ut något av den så kallade kontroll de har.
Citera
Medlem
Citat:
Jag förstår inte hur du kan vara så korkad. De 45000 du syftar på är antalet rapporter, inte hur många som tagit vaccinet.

Meanwhile in the real world:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/safety/adverse-events.html

1. Hemsidan som du hänvisar till "adverse-events" är inte en seriös sammanställning av bieffekter av vaccin.

2. Den använder sig av samma sorts propaganda metoder som Goebbels i slutet av WWII. Ett antal personer fick bieffekt C av vaccin D. Nazi-Germany vann slaget C i ort D..... 0.0022% dog i direkt anslutning till intagande av vaccinen.... och ett mycket stort antal räddades till livet..... https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistikamnen/hjartinfarkter/ https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/tolkad-rapportering/folkhalsans-utveckling/resultat/halsa/insjuknande-i-hjartinfarkt/

2.1. Som synes är cdc:s propaganda högst bedräglig och handlar nog mest om anti-anti-vaxxare propaganda som cyklat i diket.

3. Det enda vaccin tillgängligt i Sverige som har full disclosure av bieffekter är Astra Zenecas:s via Fass. De amerikanska vaccinen är alltså hemliga för svenskar och väldigt troligt även för amerikaner.
https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20200930000093&docType=6& scrollPosition=419

4. En kul detalj med Astras vaccin är delen med sjukhusinläggningar med Covid i förhållande till bieffekts delen. När det gäller Astras vaccin är det ungefär lika farligt för individen att ta minst 1-2 Astra dozer som de farligare varianterna av Covid-19, såvida personen inte är i en riskgrupp varvid vaccinet är mindre farligt än Covid men bara ger 2-8x skyddnivån beroende på diverse bakgrundsfaktorer i förhållande till genomsnittligt (N ca. 5-8k) "icke skydd" eller "genomsnittligt naturligt skydd".

5. Nu är det färdigflashbackat!
Citera
2022-01-05, 12:35
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytthjalp
Vet du vad en total lockdown innebär? Det innebär att ekonomin kommer krascha och vi kommer få se något mycket värre än 2008 eller 1930

Ja, jag vet, men det krävs, nu mer än någonsin, då smittspridningen tar nya rekord. Människoliv måste gå före ekonomiska intressen.
Citera
2022-01-05, 12:35
Medlem
Citat:
Diskriminerade? Anser du att kriminella som sätts i fängelse också är diskriminerade? Det är den logiken du kör med.

Brott är fel, ingen frihet för dem.
Vägra vaccin är fel, de ska inte heller ha friheter.

I vilken lagbok hittar du att det är kriminellt att inte vaccinera sig? Ett sådant samhälle vill inte jag medverka till i alla fall?
Citera
2022-01-05, 12:36
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Varför är du upprörd?

Hade din IQ varit åtminstone 75 hade du förstått att jag jämför ovaccinerade med kriminella eftersom båda i varsitt hänseende frivilligt har valt att ställa sig utanför samhället.

Att prata om känslor & personangrepp hör bäst hemma på familjeliv.

Nu är det inte olagligt att vara ovaccinerad så det finns noll logik i din jämförelse. Kriminella har ställt sig utanför samhället i det hänseendet att de bryter mot lagen.
Citera
2022-01-05, 12:36
Medlem
Citat:
Jag har lagt ohälsosamt mycket tid på att researcha denna pandemi, har inte så mycket annat att göra när jag är isolerad, har inga intressen att göra här, aldrig varit mycket för att glo på netflix eller så, och efter allt jag läst så kan jag säga att ja, jag har nog all information jag behöver för att vara 100% säker på min sak nu, efter alla hundratals timmar.

Och då har du kommit fram till att vaccinpass
medicinsk apartheid är lösningen.
Citera
2022-01-05, 12:37
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Dumjävlar!
Exakt vad förändras nu? Exakt VAD är det vi nu får som vi förtjänar?

Jag läser att det inte ska gälla samhällsviktig verksamhet och att det enligt förslaget är upp till den som bedriver verksamheten i fråga om dom själva ska få välja om dom vill införa vaccinationsbevis i sin verksamhet!

Så era korkade dumjävlar. Vad förändras nu?

Jag träffar hundratals kunder varje dag och har så gjort sedan denna så kallade pandemi tog sin början. Jag har levt precis som vanligt hela tiden. Jag har inte haft något skydd vid kassan, jag har inte haft någon handsprit i butiken, jag har inte brytt mig ett skvatt och kommer aldrig heller att göra.
Skulle aldrig kunna tänka mig att kontrollera vaccinpass av mina kunder.
Och den som försöker kontrollera mig skulle jag bara nonchalera och gå förbi.
Företagare som kontrollerar vaccinpass förtjänar inget annat än konkurs!

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in