2022-01-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Min hypotes är, att du och likasinnade har noll koll på vad en exponentiell utveckling är och innebär.
Har du kolla på att en exponentiell utveckling av ett naturligt förlopp har en dämpningsfunktion?
Citera
2022-01-05, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag upprepar: det ser ut som de äldre är skonade den här gången då man inte ser samma spridning och effekter av Omikron bland dem.

De här har ältats till förbannelse i olika trådar. De som trots allt drabbas numera är de ovaccinerade och tyvärr också vaccinerade i de yttre riskgrupperna.

Men i stort är vaccinerade skyddade från allvarlig sjukdom även de äldre.

Och det är som tur är inte många kvar ovaccinerade i Sverige.
Du är helt faktaresistent. Du får fakta på fakta men klarar inte av att ta in det. De som drabbas av svår sjukdom med behov av IVA-vård är äldre män med kronisk sjukdom eller annan bakomliggande komplikation (som tex fetma). Det är samma grupp som haft problem med covid från början. Det handlar inte om vaccinerad eller ovaccinerad. Det är ålder, bakomliggande kronisk sjukdom eller annan komplicerande faktor. Leta upp källa om du hävdar något annat.
Citera
2022-01-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Har du problem med läsförståelsen eller? Jag skrev att det är forskning som jag följer och som jag baserar mitt beslut på. Förbannade mähä! Skaffa en utbildning för helvete så kanske du kan hänga med i diskussionen i framtiden.
Nej du har ej presenterat ngn forskning som visar att man dör av vaccinet och att vaccinet inte hjälper vid sjukdom
Citera
2022-01-05, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Exakt HUR kontrollerar dem dig? Hur har de KONTROLL? De må tjänat storkovan men de kontrollerar oss inte. Låt oss låtsas att vaccinet bara är skit, hur fan får de KONTROLL. Ja, de får dig att åka 10min till en vaccinationslokal och vaccinera dig, de har slösat totalt kanske en halvtimme av din tid? OCH? Hur fan är det ett sätt att kontrollera dig liv? Har de gjort något konkret för att styra ditt liv? Om detta är så kränkande har ni alla problem.

Tror ni att Pfizer plötsligt kommer börja ge order på internet? Försöka ta över jorden? Tvinga er att gå med i deras armé?
De utövar kontroll för att de kräver att människor ska göra något de inte vill för att få rätt att röra sig i samhället. Man ska vaccinera sig för att förvärva rättigheter och rörelsefrihet. Om du inte fattar att det är sjukt så vet jag inte vad.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Logaritmen
Den 22 januari smäller det.

Så du vill ge tyrannerna vatten på kvarn och få dem att tycka synd om sig själva och ha en ursäkt att skurkförklara och avhumanisera de som inte ser våld som en lösning?

Det är ingen idè att välja sida i denna mass psykos. Jag är så jävla trött på mänskligheten. Speciellt alla kontraproduktiva fån som tror det går att släcka en eld med mer bensin.

Ni förtjänar alla varandra. Jag vill inte vara med längre.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har aldrig gillat Tegnell, men de har lärt sig, till slut, efter mycket om och men. Nu har vi i alla fall informationen, men folk lyssnar fortfarande inte.

Påstår du att vi har den korrekta information nu?

Då har du inte lärt dig nånting av historien.

Du är farlig medlöpare, som bara följer order.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Varför inför man restriktionerna gradvis? Först vaccinationsbevis i vissa situationer, sedan i ytterligare några situationer en vecka senare, ännu fler vecka 3 osv. Varför inte bara alla restriktioner man vill införa på en o samma gång?

Är det för att man "följer läget" och bara inför efterhand som man anser smittoläget förvärras?

Eller är det för att det finns juridiska hinder, och man ökar restriktionerna efterhand som man får tillstånd från rättsväsendet?

Eller är det för att man anser det vara mer lättsmält för folkopinionen att s.a.s koka grodan långsamt?

Koka grodan effekten heter de väl. Googla! Må gott
Citera
2022-01-05, 12:31
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
"Men nej, vi måste vaccinera alla, för om ni antivaxxare dör, även om jag ler då, så kostar er allvarliga sjukdom och död samhället mycket." --Melmium

Du ler åt andras död ditt as

De pissar på min kusin som dog, och alla de andra 15 000 som dött och fortsätter sprida falsk information så ännu fler kommer dö. Det är antivaxxarna som är asen, jag har inget annat än hat mot dem kvar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Alla på min sida är inte samma. Jag vet att vaccinerade sprider smittan, jag vill ta det ännu längre, jag vill inte ens att vaccinpass ska räcka, jag vill stänga ner alla restauranger, nattklubbar, arenor etc och gå till total lockdown ett bra tag.
Vet du vad en total lockdown innebär? Det innebär att ekonomin kommer krascha och vi kommer få se något mycket värre än 2008 eller 1930
Citera
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag har hört att man kommer kräva pass på Systembolaget.

Tur att man har uppdaterat sitt pass till maj någon gång!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Undra om människor är medvetna om att pandemin är nästan borta?

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-proportion-cases

Det kan inte bli värre än förra året.
Citera
2022-01-05, 12:32
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Påstår du att vi har den korrekta information nu?

Då har du inte lärt dig nånting av historien.

Du är farlig medlöpare, som bara följer order.

Jag har lagt ohälsosamt mycket tid på att researcha denna pandemi, har inte så mycket annat att göra när jag är isolerad, har inga intressen att göra här, aldrig varit mycket för att glo på netflix eller så, och efter allt jag läst så kan jag säga att ja, jag har nog all information jag behöver för att vara 100% säker på min sak nu, efter alla hundratals timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in