2021-12-10, 12:44
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Nu har du och jag ju diskuterat en del idag här. Men polio-vaccinen fungerade ju lite annorlunda än mRNA. Det fungerade ju faktiskt på smittospridningen och stoppade polio utan att alla blev vaccinerade. Nu är jag medveten om att det fortfarande finns i vissa delar i världen. Men poängen är ändå att det hindrade polio från att få fäste. Vi kan väl knappast säga det samma om covidvaccin tyvärr.

Sen håller jag med om att Polio var en vidrig sjukdom. Långt vidrigare än covid. Så kan vi stoppa där och låta andra få prata.
Ej. Nej. Vaccinet hindrade inte Polio från att "få fäste". Polio hade ett jävla fäste. Vaccinet slog ut Polio. Punkt.
Citera
2021-12-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag tror det finns betydligt viktigare och större anledningar till varför det är för sent att utrota covid-19 av vaccin, än att djur kan få det.
Mig veteligen finns det inte en enda studio som säger att djur är stora smittspridare.

Det är ett vetenskapligt faktum att det inte går att utrota ett virus som även drabbar andra arter än människor. Den enda sjukdom som har utrotats med vaccin är smittkoppor och den drabbar bara människor. Sjukdomen som står näst på tur att utrotas är Polio och även den drabbar bara människor. Du kan lyssna på det här klippet där professor Lennart Svensson förklarar detta på nyhetsmorgon:

https://www.youtube.com/watch?v=nuJJJylzUws
Citera
2021-12-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Per Shapiro ställde relevanta frågor till folkhälsomyndigheten på gårdagens pressträff:

https://www.youtube.com/watch?v=3aGdohf07mY

På tal om Per Shapiro.
Rekommenderar alla (vaccinerad och ovaccinerad) att lyssna på denna essä.

Avsnittet är 36 minuter långt och tar upp det som ligger under konflikten om vaccin och vaccinpass. Den försöker förklara vad det är som håller på att förändra det samhälle vi är vana att leva i från grunden.

https://folketsradio.se/nedkopplat-l...accine-moment/
Citera
2021-12-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Iofs sant
Ja.

Och värre blir det.
Citera
2021-12-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nej, men det kommer nog komma. Många av judarna som drar i trådarna finns inte i Sverige. De sitter i New York och London. Eftersom du själv är jude kanske du känner någon av dem?

Vilka är de som sitter i New York och London då?

(sorry, är inte själv jude, men eftersom du verkar veta vilka de är så kanske det är du som är jude och känner dem?)
Citera
2021-12-10, 14:40
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Nej men ni är människor som fått för mkt gratis. Ni måste sluta leva i bubblan "det är min rättighet", när ni inte kämpat för den

Just detta uppvaknande ni nu genomgår.

Precis lika härligt att se detta utifrån som att Sossarna åkte på sin egna Brunskjorteskandal.
Du har inte kämpat för ett jävla skit bara för att du har tagit två sprutor din luffare. Hoppas du uttrycker dig likadant för folk i din omgivning för när den har psykosen är över kommer era ord leva kvar och ni ska få äta upp varenda stavelse
Citera
2021-12-10, 14:42
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Du har inte kämpat för ett jävla skit bara för att du har tagit två sprutor din luffare. Hoppas du uttrycker dig likadant för folk i din omgivning för när den har psykosen är över kommer era ord leva kvar och ni ska få äta upp varenda stavelse
Med tanke på hur oerhört livsfarligt vaccinet är enligt er, värre än mjältbrand, så har vi väl kämpat som fan?
Citera
2021-12-10, 14:50
Medlem
Citat:
Med tanke på hur oerhört livsfarligt vaccinet är enligt er, värre än mjältbrand, så har vi väl kämpat som fan?

Det är väl inte vaccinets farlighet som diskuteras utan Covidpass. Utpressning eller tvång från staten.

Eftersom vaccinerade och ovaccinerade båda smittar lika mycket, så faller argumentet om att smittan på något sätt skulle påverkas av covidpass.

Alltså är det lydnad och socialkontroll man är ute efter.
Så vilken sida är du på?
Citera
2021-12-10, 14:51
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ja du är så duktig! Du får ta hur många sprutor du vill jag kan inte bry mig mindre, det är TVÅNG och dessa jävla pass jag och många andra har problem med. Sen att dessa sprutor modifierar ditt DNA och att de vill att du ska injicera ny dos var 6e månad i all framtid för ett virus ingen under 50 dör i är en annan femma. Tycker DU att det är en rimlig risk/reward kalkyl så kör så det ryker.
Citera
2021-12-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
På tal om Per Shapiro.
Rekommenderar alla (vaccinerad och ovaccinerad) att lyssna på denna essä.

Avsnittet är 36 minuter långt och tar upp det som ligger under konflikten om vaccin och vaccinpass. Den försöker förklara vad det är som håller på att förändra det samhälle vi är vana att leva i från grunden.

https://folketsradio.se/nedkopplat-l...accine-moment/

Länken fungerar inte?
Citera
2021-12-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Länken fungerar inte?

https://folketsradio.se/nedkopplat-laser-the-vaccine-moment/
Citera
2021-12-10, 15:08
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Det är väl inte vaccinets farlighet som diskuteras utan Covidpass. Utpressning eller tvång från staten.

Eftersom vaccinerade och ovaccinerade båda smittar lika mycket, så faller argumentet om att smittan på något sätt skulle påverkas av covidpass.

Alltså är det lydnad och socialkontroll man är ute efter.
Så vilken sida är du på?
Så länge världens ledare och majoritet är överens om att ovaccinerade personer riskerar drabba övriga samhället mer än vaccinerade personer, så tycker jag vaccinpass är svinbra, tryck ner passet i halsen på människorna som inte vaccinerat sig.
Om världens ledare och majoritet skulle ändra uppfattning, så kommer jag den dagen möjligen revidera min åsikt.
Jag tror nämligen att världens ledare och majoritet har mer kött på benen än gruppen antivaxxers. Därmed är det inte sagt att de inte kan komma att ändra sig - som sagt; men fram tills dess så har DE rätt och antivaxxers fel. Där fick du min högst personliga åsikt. Fire away.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in