2022-01-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Klockrent, antagligen är väl jorden platt också? Och 5G är livsfarligt.

Har du en bättre förklaring till varför man kör stenhårt på ett vaccin som helt uppenbart inte stoppar spridningen?
Citera
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Det är iofs ingen hemlighet att det är så att personer som vaccinerats räknas som ovaccinerade de första 14dgr efteråt. Detta pga av den ökade infektionsrisken. Passar således ej i alternativa teorier!

Från biverkningstråden:

Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
Vet inte om jag drömt det här men har för mig att jag läst det i någon tråd. När det ligger mindre än 3 personer på iva räknas dom som ovaxxade då eller?
Kan någon länka som man kan se det!

Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Hallå alla glada människor. Jag märker att det är en stort svart hål av information när det kommer till bemärkelsen ovaccinerad. I en normalt fungerande värld så hade det självklart inneburit att man inte har tagit vaccinet alls. Så är tyvärr inte verkligheten vi befinner oss i.

Så jag mejlade FHM på svarstjanst@folkhalsomyndigheten.se. Och detta är svaren jag fick

Fråga 1: Vad definierar ni som vaccinerad?

Svar 1: "För närvarande betraktas de personer som har vaccinerats med två eller tre doser vaccin mot covid-19 som vaccinerade. Det ska ha gått minst två veckor sedan den sista dosen gavs."

Fråga 2: Stämmer det att om det är 3 eller färre på en iva-avdelning räknas alla som ovaccinerade pga patientsekretess för att inte röja någons identitet ?

Svar 2: "Det är i vissa diagram där vi i vissa fall inte kan visa alla data för att det blir en risk för röjande av individers identitet när data visas per vecka. Det vill säga, en läsare skulle eventuellt kunna förstå att någon individ inte var vaccinerad om det bara är ett fåtal personer som har vårdats på IVA den veckan "

Så för att summera

1 vaccin = ovaccinerad

2 vaccin men det har inte gått 14 dagar = Ovaccinerad

3 vaccin men det har inte gått 14 dagar = Ovaccinerad

Och i vissa fall (som dom säger i citat 2) om det är 3 eller färre som intensivvårdas på en avdelning så kommer dom att skrivas som ovaccinerade pga patientsekretess.

Senast jag kollade var det 5 regioner som hade fler än 3 patienter

Och så uppmanar jag er att mejla er egen region exempelvis covid-19@vgregion.se Och fråga dom "Hur rapporterar ni till IVA-registret? Är det enbart huvuddiagnos covid-19 (JA36), som rapporteras, eller rör det sig om samtliga patienter som testar positivt vid något tillfälle?"

Svaret jag fick var "vi kan inte besvara huruvida det är huvud- eller bi-diagnos som har föranlät IVA inläggning"

Vilket innebär att du kanske ligger inne med ett brutet ben. Fast med ett positivt pcr test. Vilket gör dig till en ovaccinerad på IVA i statistiken

Så chansen att klassificeras som ovaccinerad är väldigt hög.

Och som bonus på detta så uppstår dom största komplikationerna från vaccinen den första veckan. Så om en person har tagit sin tredje spruta. Komplikationer uppstår pga allergiska reaktioner. Den personen behöver intensivvård. Han kommer därmed att registreras som ovaccinerad för det har inte passerat 14 dagar.

När jag startade en tråd om detta trodde jag att många skulle bli förvånade. Men det vart knäpptyst. Kanske alla visste redan

https://www.flashback.org/t3381815
Citera
Medlem
Perstamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sjukt. Jag är dubbelvaccinerad, ändå fick jag covid i julas. Nu har jag "fått erbjudande" om en 3e dos. Nej tack, jag har precis blivit bostad. Som tack ska jag uteslutas från samhället? Sjukt!

Det är tråkigt, men se nu framåt. Ta inte fler sprutor - och tro mig - det handlar inte om en tredje eller fjärde dos utan om sprutor flera gånger om året i all evighet.
Citera
Medlem
Känns som att vi lever i en simulation, världen har blivit helt jävla galen.
Citera
2022-01-05, 11:05
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Undra vad Kungen tycker om de nya restriktionerna
som regeringen ska besluta idag om /
Man får väl anta att kungen tycker som de allra flesta andra, alltså att vaccinpass är bra och välkommet.

Du tänker eftersom han smittats nyligen trots att han är fullvaccinerad? Vaccinet ger ”bara” 96% skydd, och det vet han nog om. Han vet nog också om att han tack vare vaccinet fått en mildare sjukdomsbild än han hade fått om han var ovaccinerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
För att vaccinpassen gäller bara 9 månader från andra dosen*. Tar du tredje dosen är det obegränsad giltighet.

*oklart om det är lagstiftat än men EU-länderna har bestämt detta så det kommer bli så.

Självfallet kommer det INTE bli obegränsad giltighet.

Pfizer måste tjäna pengar så det är bara se fram emot spruta efter spruta efter spruta.
Citera
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Jo sommaren 2020 hörde jag att man sa upp personal på ett stort sjukhus i sthlm och seniora SSK hade hela 2 års erfarenhet.

Hyr man in från bemanningsföretag sedan? Här måste det vara frågan om korruption?

Det grundläggande problemet är att en SSK-vikarie har mer lön, bättre arbetstider och mindre ansvar än en fast SSK.
Det är således jävligt mer lukrativt att jobba i ett bemanningsföretag än på själva sjukhuset.

Men ja det handlar om korruption.
Citera
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Vaccinets ondska passar nog bäst att diskutera i den här forumsdelen:
(FB) Alternativa teorier om covid-19

Enligt läkare och sjuksköterskor så är ovaccinerade fortfarande ett problem på sjukhusen,

En av rättigheterna vi som skattebetalare har är att, om vi själva vill, utsätta oss för risker som kan leda till sjukhusvård.

Att spela fotboll, äta fet mat, röka cigaretter, basejumping, grottdykning och att avstå från vacciner till exempel.
Citera
2022-01-05, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bara att gå in på https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/

Och ladda hem. Tar nån minut

Sen kan du gå in när som hels och hämta ut ett nytt som gäller i 90 dagar från det datum du hämtar ut det.

Förhoppningsvis är kravet på covidbevis borta om några månader....
Mitt gäller till 2022-07-04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Förmodligen! Iaf för alla som inte har tagit vaccinet. Personligen tror jag detta kommer utökas med tiden.

Tycker dom kunde ha lika gärna tagit i ordentligt på en gång. Man blir trött på alla dessa halvmesyrer.

Om inget annat så retar alltid någon.

De kommer att hålla svensken på halster, sakta men säkert så målas svensken in i ett hörn,
en säker och stabil strategi istället för att satsa allt på ett kort.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Har du en bättre förklaring till varför man kör stenhårt på ett vaccin som helt uppenbart inte stoppar spridningen?

Syftet är ju inte att stoppa spridningen, syftet är att förhindra allvarlig sjukdom där folk behöver bli inlagda på sjukhus.
Citera
2022-01-05, 11:07
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Från biverkningstråden:

Thank you
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto