2022-01-05, 01:49
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag närmar mig 60 och ska utan omsvep medge att Malmös alternativa musikscen är något som jag helt saknar kunskap om.
Däremot har Malmö ett rikt kulturliv i allmänhet, och har haft det i årtionden, vilket bör göra staden attraktivare på sikt.
Det är även en stad med många småföretagare och innovatörer, vilket ger hopp om en positiv framtid.

Själv bor och trivs jag på den skånska landsbygden, men ska medge att det är lite trångsynt och fördomsfullt i småorterna.
Det är högre i tak i Malmö, så att säga.
-
Ja
Det är grymt att det är så nära till CPH
Citera
2022-01-05, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag närmar mig 60 och ska utan omsvep medge att Malmös alternativa musikscen är något som jag helt saknar kunskap om.
Däremot har Malmö ett rikt kulturliv i allmänhet, och har haft det i årtionden, vilket bör göra staden attraktivare på sikt.
Det är även en stad med många småföretagare och innovatörer, vilket ger hopp om en positiv framtid.

Själv bor och trivs jag på den skånska landsbygden, men ska medge att det är lite trångsynt och fördomsfullt i småorterna.
Det är högre i tak i Malmö, så att säga.

Den skånska landsbygden är icke att förakta förutom då den tar sig uttryck i den trångsynthet du nämner. Vacker är den förvisso.

Är precis som du runt de 60 men via dottern får man ”hänga med” i vad som händer kring ungdomslivet i staden och mig veterligen har Malmö aldrig haft så rikt kulturliv som just innan pandemin slog till.

Dottern vill hävda att även ståupp scenen ska vara något alldeles extra men ännu har hon inte lyckats få med mig till någon humor klubb kanske någon i tråden kan rekommendera en lämplig för far + dotter!?
Citera
2022-01-05, 01:53
Medlem
Fördomar och fördomar. Var väl för några år sedan det kom en artikel att Malmö var Europas farligaste stad per capita? Kul dock att du försöker ta fram det positiva.
Citera
2022-01-05, 01:55
Medlem
Har en granne som har en arbetskamrat som arbetade nere i Malmö. Jag vet inte exakt vad han gör, arbetar med att lägga ner fiber. Hur som haver så satt han nere i diket och hade firmabilens dörrar bak öppen varpå han ser hur en utländsk man går in i bilen och tar en dator och går därifrån. Han skrek och frågade vad fan han höll på med varpå han får som svar ”vill du leva så sitter du kvar i diket”

Han var inte så förtjust i Malmö efter det.

Här i Norrland iallafall ser vi på Malmö, Södertälje, etc som skräckexempel då dessa städer ligger några år framför i utvecklingen i Sverige.
Citera
2022-01-05, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Fördomar och fördomar. Var väl för några år sedan det kom en artikel att Malmö var Europas farligaste stad per capita? Kul dock att du försöker ta fram det positiva.

Undrar hur de räknade då.

Min egen erfarenhet är att det är mer farligt i Chicagos ytterområden och en gång blev jag rånad mitt på blanka eftermiddagen i New Orleans Louisiana, USA. Har inte hänt ännu i Malmö och då har jag bott här i snart 31 år.

Något annat du undrar om Malmö?
Citera
2022-01-05, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havtornsplanta
Nej du Kenneth. Du har ingen SUV eller dotter.. Inflyttningen sker till grannkommunerna. Konstscenen i Malmö är du för den? Är du garanterad vänster. Kanske är du K@trin Stjernf€ldt J@mmeh kameljockey?

Min dotter har tre vänner från Stockholm som flyttat ned under det senaste året och det är
Inte ett påhitt. Alla tre från Stockholms dyra andra handsmarknad.

Finns konstnärer i Malmö som är högerorienterade också vet flera på rak arm

Vet inte vem du menar och känner inte till uttrycket ”kameljocky” men intressant att du tror att jag inte skulle vara den jag utger mig för.
Citera
2022-01-05, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Undrar hur de räknade då.

Min egen erfarenhet är att det är mer farligt i Chicagos ytterområden och en gång blev jag rånad mitt på blanka eftermiddagen i New Orleans Louisiana, USA. Har inte hänt ännu i Malmö och då har jag bott här i snart 31 år.

Något annat du undrar om Malmö?

Kommer själv inte ihåg hur de räknade. Troligtvis var det något specifikt brott men självklart är USA mer riskabelt för turister.

Är kebaben godare än i Stockholm?
Citera
2022-01-05, 02:12
Medlem
nidhoogens avatar
Varenda gång jag mellanlandar på Malmös central för att åka vidare mot Kastrup t ex så vill jag kräkas. Sveriges och nordens rövhål är vad Malmö numera är.
Citera
2022-01-05, 02:17
Medlem
zxcvb45s avatar
Malmö är förstört.
Citera
2022-01-05, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Gillar ni yngre tjejer, jämför med övriga landet?

Gissar att du menar om åldersskillnaden mellan män och kvinnor är större? Har tyvärr inga siffror på det men generellt tror jag att man skaffar barn/stadgar sig tidigare i Malmö än i ex Göteborg och Stockholm baserat på att det är
Lättare att få bostad och i viss mån jobb.
Citera
2022-01-05, 02:28
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Det känns förvånansvärt bra, tack för din fråga som jag måste säga kunde ha varit lite trevligare formulerad.

Blir lätt så när man försöker sminka en gris.

Hur många vita flyttar till Malmö kontra icke vita numera? 5%? 10%?

Har inte hört ett gott ord om Malmö på säkert 20 år.
Citera
2022-01-05, 02:34
Medlem
löls avatar
Bott i malmö under stora delar av mitt liv.

Hela malmö håller på att falla sönder.
Utåt syns det inte på samma sätt som när en socialsekreterare berättar om hur Bunkeflo och Limhamn som för bara några år sedan varit Malmös guldkorn.
Nu har samtliga skolor i dess två områden enorma problem. Elever blir utsatta på alla möjliga vis. Både invandrar elever och svenska elever.

Knarkhandel sker i stort på öppna gator. Rån mot ungdomar och annat skit.
Hyreslägenheter började byggas för 5/6 år sedan. Nu är dessa fyllda med individer som inte sköter sig. Dock är det inte alla. Men det är tillräckligt.

Det har blivit så smutsigt med alla människor som går omkring och har inget att göra.
Väldigt många arbetslösa. Försäkringskassan och arbetsförmedlingen är som att besöka Mellanöstern.
Mer än halva malmö är Mellanöstern.

Jag stod inne på mobilia och tittade runt 360 grader. Några svenskar och resten invandrare. Såg liknande ut även på andra ställen inne på mobilia. Mer eller mindre.
Emporia som är det största shoppingcentret är likt mobilia.

Malmö är inte mitt malmö jag växte upp i.
Tittar vi på skolorna i malmö ser vi hur malmö är om några år. 30-95% invandrare.
Skolor där du inte kan hitta vanlig svensk mat längre.

Sjukhusen är fullt med slöjbeklädda kvinnor.
Säkert duktiga men det är en helt annan stad än för bara 10 år sedan.
Stackars alla dom äldre på sjukhusen. Någon ska hjälpa dig och talar dålig svenska.
Senast igår såg jag en artikel om att hemtjänsten fått skarp kritik där många anställda knappt kan svenska.
Stackars våra äldre. En dag hamnar även jag och vi där. Fy fan 🙁

Barnen på dagis och förskolan har lärare som talar dålig svenska. Eller där dina barn knappt hör svenska.

Bara föreställ er vilken segregation vi har nu och hur den kommer att se ut längre fram?

Jag säger inte att det är fel på invandrarna.
Det är vi svenskar som skapar detta genom att rösta fel.
Våra politiker har svikit svenskarna något så enormt. Kommer aldrig förlåta dem.
Malmö och Sverige är påväg att bli ett annat land och samhälle.

Det går otroligt fort nu.
Senast redigerad av löl 2022-01-05 kl. 02:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in