2022-01-05, 01:35
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
För att inte tala om den goda matkulturen det för med sig och allmänna känsla av internationell aura. I länder som Tyskland har man införlivat turkiska köket och numera anses en Döner Kebab lika tysk som Bratwursten. Exakt denna typ av trevliga inlägg jag efterlyste. Tack för ditt bidrag.

Tack själv för ditt initiativ till tråden.
Det finns problem i Malmö, liksom i alla andra städer och orter, men de flesta ser inte allt det positiva som finns i vardagen för de allra flesta.
För varje person som ställer till problem för omgivningen så finns det 100-tals som vill väl och kämpar på med livet.
Citera
2022-01-05, 01:36
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Som någon som bott i Malmö i över 30 år det sorgligt att se hur många på detta forumet tror sig veta hur vi som lever i staden har det.

Så ge mig era fördomar om Malmö och jag ska pulvrisera dem - en i taget. Malmöbor som känner sig manade får gärna hugga in och hjälpa till att svara.

Jag kommer aldrig våga åka till Malmö. Är det inte jobbigt att leva i en konstant krigszon? Ni som bor där blir så klart avtrubbade och förstår inte hur illa det är.
Citera
2022-01-05, 01:37
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
En stadig tillväxt och inflyttning till Malmö från exempelvis Stockholm talar emot din slutsats.

Inflyttningen kanske går via Stockholm, men ursprunget är något helt annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tack själv för ditt initiativ till tråden.
Det finns problem i Malmö, liksom i alla andra städer och orter, men de flesta ser inte allt det positiva som finns i vardagen för de allra flesta.
För varje person som ställer till problem för omgivningen så finns det 100-tals som vill väl och kämpar på med livet.

Ett sant humanistiskt synsätt som många i mitt moderparti sorgligt nog verkar ha övergivit.

Något jag har funderat på är den alternativa musikscenen i Malmö som min dotter är mycket frekvent involverad i denna syns mig synnerligen livaktig och nog bör det
Öka attraktiviteten för Malmö som stad?!
Citera
Avslutad
Citat:
En stadig tillväxt och inflyttning till Malmö från exempelvis Stockholm talar emot din slutsats.
Javisst malmö är sveriges paradis. Så fel man haft. Alla tidningsartiklar om malmö visar att det är en bra stad.
Citera
2022-01-05, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Jag kommer aldrig våga åka till Malmö. Är det inte jobbigt att leva i en konstant krigszon? Ni som bor där blir så klart avtrubbade och förstår inte hur illa det är.

Beror på var i Malmö man bor förstås och vissa gator är förstås mer drabbade än andra. Men någon rädsla har jag inte känt ännu under mina 30 - snart 31 - år i staden.
Citera
2022-01-05, 01:40
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Turkar pratar skånska?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Inflyttningen kanske går via Stockholm, men ursprunget är något helt annat.

Senaste året har flera av min dotters ”helsvenska’ vänner flyttat ned från Stockholm just på grund av bostadsbristen samt konstscenen i Malmö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Javisst malmö är sveriges paradis. Så fel man haft. Alla tidningsartiklar om malmö visar att det är en bra stad.

Skönt att
Min tråd kunde bredda ditt syn sätt
Citera
2022-01-05, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Turkar pratar skånska?

Zlatans dialekt är ett gott exempel på en mycket trevlig blandning av dialekter och idiom från båda världar
Citera
2022-01-05, 01:45
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Zlatans dialekt är ett gott exempel på en mycket trevlig blandning av dialekter och idiom från båda världar
-
Haha. Trevligt är subjektivt.
Gillar varken Zlatan eller fotboll men Malmö är en ok nummer 2a i Sverige.
Citera
2022-01-05, 01:47
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ett sant humanistiskt synsätt som många i mitt moderparti sorgligt nog verkar ha övergivit.

Något jag har funderat på är den alternativa musikscenen i Malmö som min dotter är mycket frekvent involverad i denna syns mig synnerligen livaktig och nog bör det
Öka attraktiviteten för Malmö som stad?!

Jag närmar mig 60 och ska utan omsvep medge att Malmös alternativa musikscen är något som jag helt saknar kunskap om.
Däremot har Malmö ett rikt kulturliv i allmänhet, och har haft det i årtionden, vilket bör göra staden attraktivare på sikt.
Det är även en stad med många småföretagare och innovatörer, vilket ger hopp om en positiv framtid.

Själv bor och trivs jag på den skånska landsbygden, men ska medge att det är lite trångsynt och fördomsfullt i småorterna.
Det är högre i tak i Malmö, så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in