Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-07, 09:14
  #97
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevportot
alltid kul och se om man slått pb🙂
sen om man får en monsterabborre eller nåt så kan man mäta,väga och fota till storfiskregistrering och sen släppa tillbaka🙂
Egentligen förstår jag, det är bara jag som saknar tävli gsinstinkt.
Citera
2019-12-06, 00:37
  #98
Medlem
1.2 kg abborre. Sjukt stor. Den var 47 cm lång tror jag.
Citera
2020-03-04, 17:27
  #99
Medlem
Opportunitiess avatar
Många imponerande fiskar från er. Får lugna ned det hela med mina:

Sutare 1.6
Abborre 0.9
Gädda 3.2 (vafan jag har fiskat jävligt mkt gädda i mina dar)

Bor i väst och fiskar havsöring iaf några gånger varje vår. Har aldrig fått nån, inte ens en för liten.
Citera
2020-03-24, 17:10
  #100
Medlem
Största fisken, en stör fångades i Kanada, uppskattad vikt enligt en tabell där man gick efter måtten ca 110 kg +

Största fisken i Europa var en mal i Ebro på ca 66 kg

Största fisken i Sverige var en lax i Älvkarleby på 11,6 kg



Vore kul att få en gädda över 10 kg nån gång (PB 6 kg)

Att fiska karp är det roligaste, kan ju gå lång tid mellan rusningarna, men det är det ju värt!

Att fiska i havet är ju på en helt annan nivå annars, oavsett om det är i nord-Norge eller i något tropiskt vatten.
Häftigaste var en gång när en tigerhaj simmade upp 2 ggr precis bredvid båten (och hajen var inte mkt mindre än båten)

Men det kan ju vara minst lika roligt att meta med lite mask och feeder spöt där minsta lilla pill av en liten brax ser ut att vara en jättefisk


Sedan så har jag lyckats att fånga fiskmås 2(!) gånger...
Citera
2022-01-04, 23:32
  #101
Medlem
qrillls avatar
Jag har inga direkt märkvärdiga PB:n, brukar fiska lite på sommaren och pimpla under våren. Mest för att komma ut i naturen.

Gädda - kanske 2.5 kilo, vanligt spinnfiske.

Abborre - Jag fick en fin i våras på pimpling, runt 1.2-4 kilo.

Harr - Har fått fina exemplar på både pimpel och spinnfiske senaste året. Största av de två var 52 centimeter 1.5 kilo.

Öring - Knappa kilot för ett par år sedan, spinnfiske.

Röding - Aldrig fått någon över kilot, kanske kommer till påsk.

Lake - Vann i barnklassen pimpeltävling på rent flyt när jag var runt 10 år. Den kanske vägde runt 2 kilo, kommer inte riktigt ihåg då det var så länge sedan.

Jag vill minnas att jag fått Sik någon gång också men det var länge sedan. Så har ingen uppfattning alls om vad storleken kan ha varit.
Citera
2022-01-16, 23:40
  #102
Medlem
Största å tyngst är nog en å samma fisk tror jag..? Gädda som nog var dansade nära 1 meters strecket på mitt låtsas måttband (glömt hemma) och säkert över 1.5 kg enligt min (glömda våg)!

Krokade en gång min egna ankarlina och blev inte varse om att det var fallet förräns jag efter 2 timmars stenhårt slit med ett antal blåsor och dubbelt så många små skärsår i nävarna från linan, halar upp besten i ett sista påslag av adrenalin upp över relingen och i min eka!! Inte nog med att jag nu ser va fan det är som jag slitit med de senaste 1,5 timmen..min "FÅNGST" kommer upp med sånt Marlin-hopp och dunsar med full kraft rakt ner i durken så flisor från den gamla ekan sprutade, någon cm från mina iskalla nakna fötter!! Tror ni att jag begav mig hemåt omgående efter det så tror ni rätt!!
Citera
2022-01-30, 15:25
  #103
Medlem
Adolf.Flodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Många imponerande fiskar från er. Får lugna ned det hela med mina:

Sutare 1.6
Abborre 0.9
Gädda 3.2 (vafan jag har fiskat jävligt mkt gädda i mina dar)

Bor i väst och fiskar havsöring iaf några gånger varje vår. Har aldrig fått nån, inte ens en för liten.

Problemet när man bor i väst kanske. Sönderfiskade sjöar.

Abborre 1,03
Gädda 4 (också fiskat en jävla massa gädda)

I övrigt är det snålt men har lyckats få havsöring några gånger i alla fall. Bästa var precis godkänd för att ta upp 😅
Citera
2022-02-02, 18:34
  #104
Medlem
maxidos avatar
Abborre 1,195kg 40cm drömmen om en över 1,5 fortsätter

Fiskar inte supermycket gädda, den största ligger på 6,5kg

Skitfiske på er
Citera
2022-02-06, 14:55
  #105
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Tänk att få en säl på kroken som ngn här i tråden fick!!!! o en annan som fått en abborre på nästan 16 kg, ska kanske va 1,6 kg lr nåt men va vet man, det finns stora fiskar.

Jag har ett personbästa som jag aldrig glömmer - inte i fråga om vikt utan om antal fiskar. Det här är länge sen, jag va liten o fick följa med två vuxna långt till skogs, men jag vet var, o vi skulle tjuvfiska i en tjärn.

Vi fick så in i h"te med fisk - bara öringar, fin matfisk i storlek- jag drog upp öring på öring o det va som att jag bara behövde sänka ner kroken med nytt agn, så bet det o en tom fiskade jag fast på sidan bakom en fena. Vi gick därifrån med en stor plasthink o lite till full med fina öringar o va inte alls länge där heller.

På stigen därifrån sådär långt inne till skogs så mötte vi en gubbe o jag blev skitskraj att det va typ ngn sorts polis lr nåt men nä, han bara hejade o va glad.

Glömmer aldrig det o det va klart mitt personbästa.
Citera
2022-02-11, 00:59
  #106
Medlem
Mandingos avatar
en mahi mahi på ca 15 kg... bra klipp i den...

hemma i sverige räknar jag bara fisk från land, då ligger en 3kg havsöring och en 4kg torsk som pb, båda fightade roligt på lätt utrustning...
Citera
2022-02-16, 20:54
  #107
Medlem
Abborre 2,2 kg Spinnfiske
Gädda 11,3 kg trollade gös men fick detta monster. har ett gäng runt 10 på spinnfiske.
Gös 6,7 kg Vertikaljigg/prickskytte
Öring 2.3 kg fluga uppe i fjällvärlden!
Citera
2022-03-05, 14:12
  #108
Medlem
Trebcrews avatar
Abborre 1700 g och 52 cm lång, en grotesk historia!
Gädda ca 7 kg.
Metade i Östersjön för 25 år sen och fick en lax på kroken, den var så fet att spöet gick av mitt på den tjockaste delen. Så den fick jag tyvärr aldrig upp. Kanske lite off topic men var bara tvungen att lätta på mitt hjärta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback