2022-01-04, 20:45
Medlem
BLIR DET NYA RESTRIKTIONER? Vad händer
Citera
2022-01-04, 20:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Quercetin stiger i graderna efter Omicrons intåg som motmedel , snart är väl Quercetin ifatt ämnet som inte längre får nämnas här på flashback utan att det genererar mass-rp....av "experter"....

https://www.thailandmedical.news/news/quercetin-emerging-as-one-of-the-must-take-covid-19-supplements-especially-when-considering-the-omic ron-variant-and-long-covid-19-issues

Men nyss postades i annan tråd ny undersökning från Japan som återigen ger positiva resultat med IVM fast det får väl tas i avsedd tråd för att inte strida mot regelverken: https://www.jiac-j.com/article/S1341-321X(21)00360-3/fulltext
Quercitin är ett kosttillskott och finns naturligt i frukt och grönsaker, så det bör vara mindre kontroversiellt och mindre riskabelt än en receptbelagd medicin mot parasiter.

Att ta quercitin är väl lite som att ta extra vitamin C, även om det har lite andra egenskaper.
Citera
2022-01-04, 20:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Dom håller inte det för ungdomarna. Åtminstone här i Skåne får man ett annat vaccin som dos 3.
Dvs de som fick 2xmoderna får nu Pfizer och vise versa..

Sköterskan sa det då de inte får Moderna. Oavsett så kan det vara bra att blanda. Jag fick i Skåne.
Citera
2022-01-04, 20:49
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Yep would wait until Thursday or Friday to interpret case/hosp/death data for sure!
Statistiken över antal fall och sjukhusinläggningar kommer inte ikapp förrän slutet av veckan.

Nu verkar dom ha rapporterat ifatt. England har för övrigt inte släpat, utan det har mest varit Wales, Skottland och Nordirland.
Fler delar av London är ”gröna” nu, dvs minskande. Kolla in de södra delarna..
Det var där det började i London, så känns ju inte speciellt förvånande att det är där det avtar först.
Men visst, vi kan vänta några dagar till innan vi fastslår att det är ett faktum att de peakat..
Citera
2022-01-04, 20:51
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sköterskan sa det då de inte får Moderna. Oavsett så kan det vara bra att blanda. Jag fick i Skåne.

Ok.

Jag vet bara att de jag känner som fått moderna x 2 har nu fått Pfizer, men det är klart att många fler fått Pfizer först, så då kan man ju få fler Pfizerdoser kvar till ungdomarna genom att göra så..
Citera
2022-01-04, 20:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ok.

Jag vet bara att de jag känner som fått moderna x 2 har nu fått Pfizer, men det är klart att många fler fått Pfizer först, så då kan man ju få fler Pfizerdoser kvar till ungdomarna genom att göra så..

Jag känner bara en som fått Moderna. Ska fråga honom vad han fick nu, får återkomma i ärendet.
Citera
2022-01-04, 20:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kvinnor är viktigare än corona. Jag tror vi klarar det. Fick min boosterdos idag på ett återbud, Moderna blev det, verkar som de håller Pfizer för ungdomarna. Får se hur man mår imorgon.

Förhoppningsvis så har du bara lite ont i armen!
Citera
2022-01-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
BLIR DET NYA RESTRIKTIONER? Vad händer

Vi lär få höra imorgon på presskonferensen om man planerar något inom kort.
Citera
2022-01-04, 21:07
Medlem
Jag gillar inte vad jag ser från Stockholm. Mängden fall och R-talet(osäkert men definitivt väldigt högt) för Omicron. Vi kan potentiellt ha flera hundra tusen fall på kort tid.
Citera
2022-01-04, 21:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Förhoppningsvis så har du bara lite ont i armen!

Japp. En sjuksköterska av det gamla gardet som var noga med att aspirera och visade att så också skedde. Blir nog bra. Polaren som fick Moderna var däckad i 3 dagar, det slipper jag gärna.
Citera
2022-01-04, 21:29
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Jag gillar inte vad jag ser från Stockholm. Mängden fall och R-talet(osäkert men definitivt väldigt högt) för Omicron. Vi kan potentiellt ha flera hundra tusen fall på kort tid.
Nej, det blir knappast flera hundra tusen nya fall i Stockholm på kort tid och inte i Sverige heller.
Ev. kan det bli flera hundra tusen sjuka samtidigt om det är det du menar.

Danmark bör kunna funka som indikator hur det kan bli hos oss, så dubbla de Danska fallen så ser du hur många vi får i Sverige.

Om du menar samtidigt sjuka så kan det bli sådär 400 000 samtidigt sjuka i Sverige om man extrapolerar de danska siffrorna.
Endast 77 av dessa är allvarliga fall.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/

Sverige har bara 140 000 fall just nu, varav 114 kritiska, så med 400 000 fall blir det naturligtvis större påverkan.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
2022-01-04, 21:35
Medlem
Galenskapen fortskrider I alarmistpressen.
https://www.expressen.se/nyheter/stockholm-samst-pa-att-vaccinera-barn/

Man orkar inte ens ljuga till ett enda ord längre om att småungarna har ett behov av denna medicinering.
Allt handlar nu om smittspridning.
Så om vi kör på nu så minskar ungarna spridning av Omikron om 7 månader då.
Eller, kanske sprider 5% mindre... i en månad..
Total jävla galenskap och i potten ligger det massa barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in