2022-01-04, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Går jag över gränsen? På vilket sätt? Jag ställer bara lite frågor om kontinuiteten i dina historier. Jag får inte riktigt ihop bilden du ger här med bilden du presenterar på sociala medier. Tidslinjen stämmer inte och då blir jag nyfiken. Är det besvärande för dig att jag ställer följdfrågor?

Hej Latrygg!

Sättet du lägger upp det, du pratar om personliga saker, jag kan ta frågor om företaget, men
snälla visa respekt det jag har varit med om var inget man skojar om eller driver om Latrygg,
det är inte roligt någonstans, kunde lika gärna ha slutat med totalt mörker!

Jag hade tur Latrygg, jag borde inte ens sitta här idag!

Jag la inte upp det på sociala medier. från och med mars är alla bilder på något annat eller på händelser som redan har skett eller som varit flera år tidigare.

Du tror ärligt man lägger upp bilder som någon som ska ha uppmärksamhet bara för att hela världen gör det, jag har inget behov av att synas någonstans, mitt fokus är att jobba dygnet runt och göra mig förtjänat av det jag gör!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12

Tyvärr gjorde dom detta för oss, alla jobbar inte så men om man pratar med dom inser man att Skatteverket har för avsikt att hjälpa företaget och företag i allmänt om dom sköter sig och har skött sig har du gjort dumheter så är du inte värd vatten!

Nu får du specificera dig med vilka dumheter du hänvisar till ?

Bästa hälsningar

WG

Nej, så fungerar inte Skatteverkets verksamhet. Men vi kan lämna den frågan, av din berättelse framgår ju att den motivering som angetts tidigare i tråden (bristande redovisning/betalning) är korrekt. Det var således inte särskilt komplicerat. Att du vill framföra vissa sakomständigheter ändrar inte den saken.

Avseende dumheter så bl.a. att det skulle utgöra förtal att kritisera ett företag på internet, att de uppgifter du nu uppgett om F-skatt skulle falla under sekretess och att kvittning skadestånd kontra lön kan ske ensidigt.

Nu tog jag visserligen och tittade på ditt CV och till min förvåning står det ingenting om någon juristutbildning där. Så nästkommande fråga blir ju då även om du verkligen är jurist, och om inte varför din HR-ansvarige påstår detta?
Citera
2022-01-04, 19:39
Avslutad
Citat:
Hej Latrygg!

Älskar dina inlägg, skrattade så jag nästan tappade andan!

Du är för söt du asså! xD.

Bästa hälsningar

WG
Så, ny taktik? När det inte gick att okynnesrapportera bort kritiken och folk inte lät sig nöjas med vilda rövarhistorier om krockar i hundra blås som gjorde dig ”omtöcknad” så provar vi att skämta bort frågorna?
Citera
2022-01-04, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Fast jag gjorde ju just det. Googlade alltså. Det visade sig att det inte existerar någon adelsätt med namnet von Göttsche. Även lustigt att Williams föräldrar heter Bengtsson i efternamn.

Är detta ännu ett exempel på den kreativa historieskrivning som vi sett prov på gällande den enskilda firmans uppdragshistorik och omsättning?

Hej Latrygg!

Nu är du ute och cyklar igen, nu snackar du om sådant du inte vet något om, förr i tiden behövde man inte ändra namn eller ha samma namn, min farmor är tysk kom från kriget, hon heter Göttsche på tyskt pass och Bengtsson på det svenska, dom valde bengtsson till sina barn och Göttsche till mig. Familjen tillhör en av dom största familjerna i Tyskland, Adlig JA,

Det finns en adelsätt som heter Von Göttsche.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 19:40
Medlem
Citat:
Hej David1234!

Man hinner knappt svara första innan det kommer 200 rader till med bara påståenden!

Du har inte svarat på en enda fråga av mina eller andras, du fortsätter ducka för frågorna!

Bästa hälsningar

WG

Dina frågor är i syfte för att få reda på vem jag är, det är inget jag vill dela med mig...

Någon annan har inte ställt någon fråga utöver en önskan om att få se faktura vilket jag inte vill visa i detta läge, utan det gör jag den dagen du antingen åker in eller får näringsförbud...

Mina frågor däremot handlar om ditt företag. Frågorna är högst rellevanta för att reda ut om du är mytoman eller kriminell eller om du som företagsledare står dem fel ni gjort.

Jag har nämnligen underlag på alla mina påståenden, frågan är vad du har som kan försvara ditt handlande?
Citera
2022-01-04, 19:46
Medlem
kaptenlojtnants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Dina frågor är i syfte för att få reda på vem jag är, det är inget jag vill dela med mig...

Någon annan har inte ställt någon fråga utöver en önskan om att få se faktura vilket jag inte vill visa i detta läge, utan det gör jag den dagen du antingen åker in eller får näringsförbud...

Mina frågor däremot handlar om ditt företag. Frågorna är högst rellevanta för att reda ut om du är mytoman eller kriminell eller om du som företagsledare står dem fel ni gjort.

Jag har nämnligen underlag på alla mina påståenden, frågan är vad du har som kan försvara ditt handlande?

Lägg upp en maskad faktura, eller en del av fakturan där du inte visar annat än företagsnamnet på pappret. Det kommer att göra dig trovärdigare.

Von Göttsche har i tråden redan bevisat att han slirar på sanningen. Jag tycker att du bör komma med underlag som styrker att du har haft med honom att göra.
Citera
2022-01-04, 19:49
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Hej David 1234!

Ja om du har så bra relation till mig så borde du ju veta allt detta redan nu, alla vet allt om oss och du verkar inte veta ett skvatt vilket härleder till att du är en bluff och inte ens vår kund eller lev och detta är bara din ursäkt att försöka smutskasta mig och du har inget att komma med! xD

Lycka till.

Bästa hälsningar

WG

Hej WG

Vad är anledningen till att det inte är ett AB utan enskild firma?

Du måste ju ta en enorm risk om någon konkar och inte betalar om det är ett större projekt?!
Citera
2022-01-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenlojtnant
Lägg upp en maskad faktura, eller en del av fakturan där du inte visar annat än företagsnamnet på pappret. Det kommer att göra dig trovärdigare.

Von Göttsche har i tråden redan bevisat att han slirar på sanningen. Jag tycker att du bör komma med underlag som styrker att du har haft med honom att göra.

Det skulle jag nog kunna göra... maska allt som kan visa vem jag är...

Hur laddar man upp bilder?
Du får gärna skicka ett privat meddelande med en lathund kring hur man laddaf upp bilder....
Citera
2022-01-04, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nej, så fungerar inte Skatteverkets verksamhet. Men vi kan lämna den frågan, av din berättelse framgår ju att den motivering som angetts tidigare i tråden (bristande redovisning/betalning) är korrekt. Det var således inte särskilt komplicerat. Att du vill framföra vissa sakomständigheter ändrar inte den saken.

Avseende dumheter så bl.a. att det skulle utgöra förtal att kritisera ett företag på internet, att de uppgifter du nu uppgett om F-skatt skulle falla under sekretess och att kvittning skadestånd kontra lön kan ske ensidigt.

Nu tog jag visserligen och tittade på ditt CV och till min förvåning står det ingenting om någon juristutbildning där. Så nästkommande fråga blir ju då även om du verkligen är jurist, och om inte varför din HR-ansvarige påstår detta?

Hej Nulb!

Jo det gör den, vi har vår egna handläggare, pratar med myndigheterna ofta om allt från rådgivning till vad som gäller, väldigt trevliga!

Det är faktiskt sådant att om ett företag har samma namn som företagsledaren och denna pratar strunt så är det förtal, det finns ett fall där en person har blivit dömd i ett sådant fall.

Förtal står ju här solklart, det David 1234 har gjort är ju att vilseleda alla om oss och mig, det är förtal sen är det självklart en tolkning.
https://lawline.se/answers/nar-kan-man-domas-for-fortal-enligt-brottsbalken

Det kallas även Svindleri.
http://www.expowera.se/att-kunna/svindleri

Det kallas förövrigt ekonomiskt förtal.
https://lawline.se/answers/ekonomiskt-fortal

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 19:57
Bannlyst
Citat:

Hej David1234!

Helt o relevant det du lyfter, du kan påstå hur mycket du vill om allt, du har ingen insyn eller kunskap om något om oss!

Du ska fortsätta svara på dom frågor vi har ställt och dom frågor andra har ställt.

Du vänder dig hela tiden från kund, till lev, till någon som har relation till mig, detta är skitsnack och du har inget att komma med! Smutskasta du på!

Bästa hälsningar

WG
Citera
Medlem
kaptenlojtnants avatar
Citat:
Det skulle jag nog kunna göra... maska allt som kan visa vem jag är...

Hur laddar man upp bilder?
Du får gärna skicka ett privat meddelande med en lathund kring hur man laddaf upp bilder....

Long time reader men har för få poster. Googla hur man gör. Lägg upp länken här.
Citera
Avslutad
Citat:
Hej Latrygg!

Sättet du lägger upp det, du pratar om personliga saker, jag kan ta frågor om företaget, men
snälla visa respekt det jag har varit med om var inget man skojar om eller driver om Latrygg,
det är inte roligt någonstans, kunde lika gärna ha slutat med totalt mörker!

Jag hade tur Latrygg, jag borde inte ens sitta här idag!

Jag la inte upp det på sociala medier. från och med mars är alla bilder på något annat eller på händelser som redan har skett eller som varit flera år tidigare.

Du tror ärligt man lägger upp bilder som någon som ska ha uppmärksamhet bara för att hela världen gör det, jag har inget behov av att synas någonstans, mitt fokus är att jobba dygnet runt och göra mig förtjänat av det jag gör!

Bästa hälsningar

WG
Fast du och företaget är samma person. Därför är du som person intressant då det säger en hel del om företaget ifall ägaren hämtar efternamnsinspiration från farbror Joakim och påstår sig arbeta från sjukhusets gipsvagga.

Det blir bara så dumt på alla sätt. Du sätter dig i klistret helt i onödan med dina reflexmässiga lögner om allting. Den här tråden hade bara varit en tio-tolv inlägg lång ifall du inte själv hade dykt upp och spelat flera olika personer, skrutit hejvilt om uppdrag och omsättning och när frågorna hopar sig slutligen dra en bilolycka ur röven när det är världens enklaste sak att gå in på din Instagram och se hur du åker skidor under den period du påstår att du skulle legat på sjukhus efter att ha brakat rakt in i en bergvägg. Och i hundra blås dessutom. 60 km/h hade varit illa nog, hundra är ett sådant overkill att det inte ens är rimligt. Hade du rört dig från 100 km/h till stillastående genom att färden tar slut i en bergvägg hade dina inre organ blivit gröt. Det är helt orimligt. Vanlig enkel fysik avslöjar dig den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in