2022-01-04, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Jag läste vad du skrev och jag kollade därför upp perioden du nämnde, samt ett år framåt. Ingenting om någon olycka, vilket kanske är en aning konstigt om det är en sådan stor livsförändrande händelse. Däremot delade du med dig av en bild på en grillad biff du åt ungefär vid tiden för den påstådda olyckan. Den tallriken mat var tydligen värd att föreviga på Instagram.

Så du sjukskrev dig inte efter ett hjärtstillestånd med påföljande bilolycka som höll på att kosta dig livet? Hundra blås rakt in i en bergvägg? Och du sjukskrev dig inte? Grävde du dräneringskanaler från sjuksängen då?

Hej Latrygg!

Men ärligt Latrygg nu går du över gränsen, är du tappar eller!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Varför inte svara på frågorna bara?

Är flera med mig som synat dina lögner o konstaterat att du är mytoman, så varför inte roa oss alla med att svara på frågorna med ännu fler lögner (att hålla dig till sanningen verkar vara en omöjlighet för dig)

Hej David!

Sanningen kommer alltid fram David2345 även om du döljer dig bakom en fasad, du har redan blivit synad att ta fram underlagen som du påstår du har och allt!

Du har bara påståenden jag har sanningen, du kan påstå hur mycket du vill du har ingen
aning om vad du pratar om!

Du har inte kunnat styrka ett skit vad du har framfört, du ljuger hela tiden och går från att vi har gjort jobb hos dig till att vi har fakturor som vi ska betala till dig!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenlojtnant
Han nämner också att den indragna F-skatten beror på att han inte kunde jobba pga månader på sjukhuset till följd av olyckan.

Jag brukar tillämpa ockhams rakkniv i mina analyser men det här är alldeles för underhållande för att sluta!
Jag börjar faktiskt undra om det finns någon form av förståndshandikapp med i bilden? 35 år gammal, bor hos föräldrarna, har tagit ett tyskt efternamn som han ibland spetsar med att lägga till ett ”von” och berättar vilda historier om mångmiljonomsättningar och bilolyckor.

Det finns ett kul klipp på Youtube där en tjock kille står vid en korvkiosk och skryter om att han äger Comviq och Tele2 och är mångmiljardär. Den killen är förståndshandikappad. Jag får lite samma vibbar här.
https://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs
Citera
2022-01-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Tjena Nulb!

Yes jag tog över från HR ansvarig, hon gjorde ett fantastisk jobb att svara!

Det är så att jag fick Hjärtstillestånd 2020 i Mars när jag körde bil, från ingenstans, medvetslös i 100km/h åkte jag rätt in i en bergvägg, blev urklippt ur bilen och låg på sjukhus länge, enligt läkarna borde jag inte ens sitta här idag, det var då allt strul började med vårt bokslut jag som skötte allt själv hade helt plötsligt ingen koll på något efter månader på sjukhuset, vi hamnade efter och många dagar har man frågat sig vad meningen ens är och varför man ens fick en chans till, luften gick ur mig!

Så 2021 drog dom den för att skydda oss för man ville lägga avgifter på oss, allt är i sin ordning och den är tillbaka men allt är inte uppdaterat och klart ännu men bokslut för 2020 är klart i tid och 2021 ska också lämnas in i tid, det var en lång väg att ta sig tillbaka men fy fan vad jag har kämpat!

När man då sen bemöts av detta tråd så är man allt annat än glad om man ska läsa allt strunt folk skriver som inte har med saken att göra!

Bästa hälsningar

WG

Tragiskt att du varit med om en olycka, men härligt att höra att du klarade dig utan allvarliga men.

Skatteverket agerar däremot inte på det sätt du påstår, de har ingen skyldighet att ”skydda” företagare och det är inte heller något de gör. Sammantaget styrker ju snarare din berättelse att F-skatt drogs in av just den anledning som framgår av Skatteverkets beslut. Bristande redovisning/betalning.

Nu när jag ändå har dig på tråden. Hur ställer du dig, som jurist, till att din HR-ansvarig hittar på massa dumheter som uppenbarligen saknar stöd i lag i företagets namn?
Citera
2022-01-04, 19:04
Medlem
Citat:
Hej David!

Sanningen kommer alltid fram David2345 även om du döljer dig bakom en fasad, du har redan blivit synad att ta fram underlagen som du påstår du har och allt!

Du har bara påståenden jag har sanningen, du kan påstå hur mycket du vill du har ingen
aning om vad du pratar om!

Du har inte kunnat styrka ett skit vad du har framfört, du ljuger hela tiden och går från att vi har gjort jobb hos dig till att vi har fakturor som vi ska betala till dig!

Bästa hälsningar

WG

Fortfarande inget svar på dem frågor jag ställde....
Var dem lite jobbiga?
Citera
2022-01-04, 19:04
Avslutad
Citat:
Hej Latrygg!

Men ärligt Latrygg nu går du över gränsen, är du tappar eller!

Bästa hälsningar

WG
Går jag över gränsen? På vilket sätt? Jag ställer bara lite frågor om kontinuiteten i dina historier. Jag får inte riktigt ihop bilden du ger här med bilden du presenterar på sociala medier. Tidslinjen stämmer inte och då blir jag nyfiken. Är det besvärande för dig att jag ställer följdfrågor?
Citera
2022-01-04, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenlojtnant
I det läser jag in: Du kommer att hitta skit som emotsäger allt jag sagt i tråden. Men jag kommer att fortsätta presentera en världsbild som passar just mig.

Tjena Kapten!

Du är för skön du Kaptenlöjtnant!

Ser fram emot fler trevliga diskussioner i denna grupp!

Men då måste du lova att bjuda på öl.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 19:21
Medlem
Citat:
Hej!
Jag måste ju erkänna att utan våra svar hade ju inget av detta ens varit möjligt, all ära till vår HR ansvarig som flitigt svarat på alla kommentarer på ett mycket proffsigt sätt.
WG

"På ett mycket proffsigt sätt"? Vilka droger går du på och var kan jag köpa dem?
Citera
2022-01-04, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Jag börjar faktiskt undra om det finns någon form av förståndshandikapp med i bilden? 35 år gammal, bor hos föräldrarna, har tagit ett tyskt efternamn som han ibland spetsar med att lägga till ett ”von” och berättar vilda historier om mångmiljonomsättningar och bilolyckor.

Det finns ett kul klipp på Youtube där en tjock kille står vid en korvkiosk och skryter om att han äger Comviq och Tele2 och är mångmiljardär. Den killen är förståndshandikappad. Jag får lite samma vibbar här.
https://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Hej Latrygg!

Älskar dina inlägg, skrattade så jag nästan tappade andan!

Du är för söt du asså! xD.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 19:23
Bannlyst
Citat:
Fortfarande inget svar på dem frågor jag ställde....
Var dem lite jobbiga?

Hej David1234!

Man hinner knappt svara första innan det kommer 200 rader till med bara påståenden!

Du har inte svarat på en enda fråga av mina eller andras, du fortsätter ducka för frågorna!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tragiskt att du varit med om en olycka, men härligt att höra att du klarade dig utan allvarliga men.

Skatteverket agerar däremot inte på det sätt du påstår, de har ingen skyldighet att ”skydda” företagare och det är inte heller något de gör. Sammantaget styrker ju snarare din berättelse att F-skatt drogs in av just den anledning som framgår av Skatteverkets beslut. Bristande redovisning/betalning.

Nu när jag ändå har dig på tråden. Hur ställer du dig, som jurist, till att din HR-ansvarig hittar på massa dumheter som uppenbarligen saknar stöd i lag i företagets namn?

Hej Nulb!

Tack Nulb för omsorgen, mycket fint av dig!

Du jag frågar mig själv denna fråga varje dag, hur klarade jag mig, men det är uppenbart att man fick en chans till, man var rätt omtöknad där ett tag!

Tyvärr gjorde dom detta för oss, alla jobbar inte så men om man pratar med dom inser man att Skatteverket har för avsikt att hjälpa företaget och företag i allmänt om dom sköter sig och har skött sig har du gjort dumheter så är du inte värd vatten!

Nu får du specificera dig med vilka dumheter du hänvisar till ?

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 19:30
Bannlyst
Citat:
Haha, vad jag har för relation till dig är väl helt ointressant.
Uppenbarligen har du som tidigare nämnts av annan medlem svårt att läsa, jag har redan talat om min agenda... nämnligen sätta stopp för dig så du inte försätter människor i misär.

Hur bemöter du någon på ett bra sätt här när det enda du kommer med är lögner och "skitsnack"?
Varför inte ta dig tid och bemöta den sakliga kritik som är riktad mot dig? Eller ännu bättre lägga ner ditt företag, aldrig mer ge dig in i byggbranschen och be om ursäkt för det du ställt till med för alla människor som haft kontakt med dig?

Haha är min trovärdighet låg? skulle nog snarare påstå att du inte har någon trovärdighet kvar... alla dina lögner och skitsnack har synats här i forumet och du kan inte på något sätt längre försvara dig?

Eller vill du kanske ta dig tid och besvara det som tagits upp?
Har du kvar din F-skatt?
Har du över 700.000kr i skulder till kronofogden + 20st betalningsföreläggande?
Har du varit i tingsrätten över 40 gånger i egenskap av svarande där du förlorat i majoriteten av fallen?
Har du några anställda?
Betalar du skatt och arbetsavgifter för dina anställda?
Har du några anställda som du blåst genom att antingen inte betala skatter och sociala avgifter för eller inte betalat ut lön överhuvudtaget?
Har du köpt varor utan att betala för dem?
Har du hyrt produkter utan att betala för dem?
Har du underleverantörer som du inte betalat för?

Varför inte svara på dem frågorna så ser jag till och komma med fler funderingar jag har...

Hej David 1234!

Ja om du har så bra relation till mig så borde du ju veta allt detta redan nu, alla vet allt om oss och du verkar inte veta ett skvatt vilket härleder till att du är en bluff och inte ens vår kund eller lev och detta är bara din ursäkt att försöka smutskasta mig och du har inget att komma med! xD

Lycka till.

Bästa hälsningar

WG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in