2022-01-04, 09:19
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Zlatan Ibrahimovic har aldrig känt någonting för Malmö FF, det är viktigt att komma ihåg. Att det fanns MFF-supportrar som var övertygade om motsatsen framstår som oerhört märkligt.

Varför skulle han gillat MFF och alla fittor spelade där samtidigt. Stackars jävlar vilken svenneångest de fick nöär det kom en duktig spelare som inte vill bära deras bollar till träningen. De kom inte längre utan fastnade i Allsvenskan och kunde bara se på när Zlatan gled vidare. Det är malmöiterna personiferade i klippen från omklädningsrummen.
Citera
2022-01-04, 09:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det spelar väl ingen roll att Hasse Borg är från Örebro. Han jobbade i MFF och hela styrelsen var med på noterna att Zlatan inte skulle ha en agent, han skulle säljas dyrt och ingen skulle informera Zlatan om löneläget i Ajax. Hela MFF var bakom detta och Hasse Borg var mannen som genomförde det.

Killen som ville ha honom till Ajax säger ju att hans lön inte var mindre än andra spelare i hans ålder. Du glömmer lätt hur mycket tid och kraft som MFF lagt ner på honom. Hade de struntat i strulpellen så hade han kanske gått samma öde till mötes som en del av hans polare. Han fick en årslön på ca 2,4 mille.

När hans staty avtäcktes i okt. 19 så ville han ha en plats i styrelsen men MFF sa nej. Dec 19. sa han att han tar en plats i Hammarbys styrelse via aktier (ca 25%) som han fått efter sin sejour i LAG. Dagen innan Mackans avtackning.

En klubb i utveckling? Tycker du att man kan kalla ett mittenlag kan kallas det?

Skithål har Malmö i Rosengård men hur många har Stockholm?
Citera
2022-01-04, 12:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Hela MFF var bakom detta

Alla fansen? Alla spelarna? Ungdomstränaren som övertalade Ibrahimovic att fortsätta med fotbollen?

Skärp dig.
Citera
2022-01-04, 12:14
Medlem
Stones avatar
Citat:
Alla fansen? Alla spelarna? Ungdomstränaren som övertalade Ibrahimovic att fortsätta med fotbollen?

Skärp dig.

Ehh... styrelsen skiter väl i fansen. De har inget med affärerna att göra. skärp dig. De bestämmande (styrelsen) ville sälja Z till det högsta priset och regeln är att hög kostnad - låg lön. Det visste alla utom Zlatan, med korrekt hjälp av en agent skulle det varit annorlunda även om jag anser att 2,4 milj / år för en kille från en div 1 lag inte skall tjäna mer pengar än så.
Citera
2022-01-04, 12:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ehh... styrelsen skiter väl i fansen. De har inget med affärerna att göra. skärp dig. De bestämmande (styrelsen) ville sälja Z till det högsta priset och regeln är att hög kostnad - låg lön. Det visste alla utom Zlatan, med korrekt hjälp av en agent skulle det varit annorlunda även om jag anser att 2,4 milj / år för en kille från en div 1 lag inte skall tjäna mer pengar än så.

Jag tror inte att du förstår min poäng.
Citera
2022-01-04, 15:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Det spelar väl ingen roll att Hasse Borg är från Örebro. Han jobbade i MFF och hela styrelsen var med på noterna att Zlatan inte skulle ha en agent, han skulle säljas dyrt och ingen skulle informera Zlatan om löneläget i Ajax. Hela MFF var bakom detta och Hasse Borg var mannen som genomförde det.

Du ditt smuts och andra äckliga nybajare som kan 0 om fotboll, MFF och clownen Zlatan för den delen kan sluta yttra er i frågan. Horungar.

Läs här

(FB) Zlatantråden (version 3)
Citera
2022-01-04, 15:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Du ditt smuts och andra äckliga nybajare som kan 0 om fotboll, MFF och clownen Zlatan för den delen kan sluta yttra er i frågan. Horungar.

Läs här

(FB) Zlatantråden (version 3)
Så för att han fick ett playstation var det ok? Bättre kan du.
Citera
2022-01-04, 15:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Syftade inte på ps biten.

Som klubben, pappa Hasse osv daltat med detta tidigare kriminella problembarn har man inte gjort med någon annan. Utan pappa Hasse hade clownen knappt ägt ett par skor och nu äger han din skitklubb. Förstår du? Man kan äga din klubb, dvs de är ett företag du håller på inte en klubb.

Plast

Ska jag vara ärlig hade han nog legat 6 meter under bredvid sin bror om det inte vore för MFF.

Kan man Sin Zlatan hade man förstått det också.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2022-01-04 kl. 15:45.
Citera
2022-01-04, 16:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Som klubben, pappa Hasse osv daltat med detta tidigare kriminella problembarn har man inte gjort med någon annan. Utan pappa Hasse hade clownen knappt ägt ett par skor och nu äger han din skitklubb. Förstår du? Man kan äga din klubb, dvs de är ett företag du håller på inte en klubb.

Plast

Ska jag vara ärlig hade han nog legat 6 meter under bredvid sin bror om det inte vore för MFF.

6 feet under är alltså inte 6 meter hur du nu kan tro det
Citera
2022-01-04, 16:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Det är ju allmänt känt att en av Malmö FF:s ungdomstränare övertalade er delägare att fortsätta spela fotboll till exempel.
Citera
2022-01-04, 16:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Plast

Må så vara, du verkar ha blivit knullad mentalt av Zlatan så jag tänker att du kanske har på fötterna. Men hela agent-grejen på vilket vis gynnade det Zlatan att inte ha en och vilka tjänade på det?

Argument som playstation och att han ska vara sex meter (lulz) under marken och att han har er tränare att tacka för att han spelade fotboll är ganska klena känsloargument. Vilken nytta i retrospektiv har ni i så fall haft av de 82 miljonerna för var ni är idag? Det måste ni ju i så fall också ta in i ekvationen.

Jag har ingen åsikt i frågan tp be honest, har ett väldigt kluvet förhållande till Zlatan och han gick länge under namnet Zingaro och jag embrejsade Gal8 flagga 2012 hehe.
Citera
2022-01-04, 16:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det är ju allmänt känt att en av Malmö FF:s ungdomstränare övertalade er delägare att fortsätta spela fotboll till exempel.
Och vad är din poäng? Att han står i evig skuld därför? Nyfiken, för det här argumentet är kasst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in