2021-12-25, 21:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Har precis kollat på Den unge Zlatan igen. Skön dokumentär. Fångar allt då jävla bra, allt som inte sades finns i hans bok.

Tanken slog mig, har de plogat sönder Zlata court?
Nej men vi har ett par som pissa på den innan idag.
Citera
2021-12-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Nej men vi har ett par som pissa på den innan idag.

Det förstår jag. Hans investering i Bajen måste vara århundradets hjärnsläpp. Hur tänkte han där?

Han hade möjligheten att bli en Messias eller Gud i Malmö och sen gör han såhär. En Judas.

Även om han har en (stor) beef med ledningen i MFF så måste han ju se till helheten och tänka större och längre än så. Om han nu inte ville vara en del av MFF hade en möjlighet varit att starta en fotbollsskola/akademi för invandrarflickor i Rosengård. Det hade ju gett otroligt god PR för hans person. Och varit så rätt i tiden. Med något motto i stil med "när jag växte upp spelade inga tjejer i Rosengård. Nu vill jag ge tillbaka och ge alla, även de som kanske har sämst möjlighet, chansen att upptäcka fotbollen".

Några saker som kunnat inträffa (förmodligen ganska troligt); gator uppkallat efter sig, en firad staty istället för en massakrerad, gratis kebab och falafel på de flesta ställen och inte minst en rosa Lamborghini. Högsta tänkbara legend-status helt enkelt.

Undrar vem hans rådgivare är eller om han beslutar (i affekt) i ensam majestät...
Citera
2021-12-26, 08:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Det förstår jag. Hans investering i Bajen måste vara århundradets hjärnsläpp. Hur tänkte han där?

Han hade möjligheten att bli en Messias eller Gud i Malmö och sen gör han såhär. En Judas.

Även om han har en (stor) beef med ledningen i MFF så måste han ju se till helheten och tänka större och längre än så. Om han nu inte ville vara en del av MFF hade en möjlighet varit att starta en fotbollsskola/akademi för invandrarflickor i Rosengård. Det hade ju gett otroligt god PR för hans person. Och varit så rätt i tiden. Med något motto i stil med "när jag växte upp spelade inga tjejer i Rosengård. Nu vill jag ge tillbaka och ge alla, även de som kanske har sämst möjlighet, chansen att upptäcka fotbollen".

Några saker som kunnat inträffa (förmodligen ganska troligt); gator uppkallat efter sig, en firad staty istället för en massakrerad, gratis kebab och falafel på de flesta ställen och inte minst en rosa Lamborghini. Högsta tänkbara legend-status helt enkelt.

Undrar vem hans rådgivare är eller om han beslutar (i affekt) i ensam majestät...

När de avtäckte statyn så ville han en plats i styrelsen i MFF men MFF var inte intresserade. Vad som hände sen vet vi.
Citera
2021-12-27, 14:54
Medlem
Milan avvaktar med förlänga med Zlatan,de vill sänka hans lön.
Detta kan bli jäkligt roligt följa media..kan ej se Zlatan acceptera sänkning av lön..
Citera
2021-12-28, 00:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Som han sen måste lacka om till lila för att få den som han vill ha den.
Citera
2022-01-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
När de avtäckte statyn så ville han en plats i styrelsen i MFF men MFF var inte intresserade. Vad som hände sen vet vi.

Z har varit i luven med styrelsen sen han blev myndig så det borde han kunnat räkna med. Att han skulle få möta på motstånd.

Om han hade varit smart hade han tagit storyn till media så att han fått Mff-fansen på sin sida för att påverka.

"Zlatan: vill hjälpa MFF men de vill inte ha mig". Hade garanterat blivit ramaskri.

Alternativet hade annars varit att först gå ut i media och säga att han kommer hem till MFF - den uppståndelsen som skapats hade varit enorm. MFF hade då haft svårt att avböja hans tjänster och om man gjort det hade man framställt sig själva i mindre bra dager.

Så som det utspelats nu verkar det ju som att han pissar på MFF. Som sagt. Men man har alltid facit i efterhand...
Citera
2022-01-01, 23:56
Medlem
MrSkargards avatar
Zlatan Ibrahimovic har aldrig känt någonting för Malmö FF, det är viktigt att komma ihåg. Att det fanns MFF-supportrar som var övertygade om motsatsen framstår som oerhört märkligt.
Citera
2022-01-03, 19:09
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Zlatan Ibrahimovic har aldrig känt någonting för Malmö FF, det är viktigt att komma ihåg. Att det fanns MFF-supportrar som var övertygade om motsatsen framstår som oerhört märkligt.

Tror jag det. Hasse Borg blåste honom.
Citera
2022-01-03, 19:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Tror jag det. Hasse Borg blåste honom.

Om du inte är förståndshandikappad så begriper du att örebroaren Hasse Borg och Malmö FF inte är samma sak. Varför lider du av ett tvångsmässigt behov av att försvara fotbollsvärldens mest osympatiska personligheter?
Citera
2022-01-03, 19:22
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Om du inte är förståndshandikappad så begriper du att örebroaren Hasse Borg och Malmö FF inte är samma sak. Varför lider du av ett tvångsmässigt behov av att försvara fotbollsvärldens mest osympatiska personligheter?

Jag gillar Cibicki också
Citera
2022-01-04, 09:05
Medlem
Stones avatar
Citat:

Varför skall han sitta och ruttna i Malmö. Sveriges skithåla no 1. Han vill vara i Stockholm, huvudstaden. Där kan han göra affärer med andra som föredrar en metropol. Zlatan gör helt rätt, låter familjen stanna i Sverige, bra skola, affärer, en fotbollsklubb som kan växa. Det gäller att flytta fram positionen och inte flytta den bakåt. Att MFF supportrar inte kan se skillnaden på den Zlatan som lämnade och den Zlatan som spelat i fem olika ligor, 500 mål, Sveriges största genom tiderna osv osv. Om ni inte kan sätta hon över erat ego säger en hel del varför han väljer Stockholm framför Malmö.

Hur gick det för "I am Zlatan" på biograferna i Malmö? Brände ni ner dem?
Citera
2022-01-04, 09:12
Medlem
Stones avatar
Citat:

Det spelar väl ingen roll att Hasse Borg är från Örebro. Han jobbade i MFF och hela styrelsen var med på noterna att Zlatan inte skulle ha en agent, han skulle säljas dyrt och ingen skulle informera Zlatan om löneläget i Ajax. Hela MFF var bakom detta och Hasse Borg var mannen som genomförde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in