Citat:
Ursprungligen postat av
psykoshippien
Har du personligen anlitat eller fakturerat dessa, eller känner du bara W*ll*am och tycker det är skoj att smutskasta?
Att driva in en faktura kostar ungefär 800kr om man har kött på benen nog för att en domstol ska utröna vad som gäller. 800kr ur egen ficka för ett misstag är ingenting.
Jag har haft med W*ll*am och göra, vilken typ av relation vill jag inte gå in på... och sen släpper vi det där.
Känner även till andra anställda, leverantörer, underleverantörer och kunder som blivit lurade av W*ll*am... så det är inte smutskastning som är syftet... utan att sätta stopp för honom... som jag skrev tidigare, hans sätt och driva företag försätter människor och företag i kris...
Att driva in en faktura kostar inte 800kr...
Det finns 2 sätt att driva in en faktura...
1. Först genom kronofogden där ansökningskostnaden ligger på 600kr. vid bestridan ska det tas vidare till tingsrätt och tingsrättskostnader ska betalas.
2. att genom stämning driva in sin skuld (900kr för småmål och 2800kr för över ½ prisbasbelopp)... när väl dom utfästs så ska det gå vidare till kronofogden för att driva in pengarna så ytterligare 600kr ska betalas...
(detta förutsätter att han gör som han alltid gjort... bestrider allt hos kronofogden... förlorar hos tingsrätten... betalar inte och skulden går vidare till kronofogden för indrivning)...
Det innebär att det väldigt ofta innebär en kostnad om 3400kr bara för att fastställa och driva in sin skuld... (nu räknar jag med att man inte behöver anlita någon advokat/jurist som annars skulle kosta betydligt mer)...
När väl fakturan hamnar hos kronofogden hamnar man i stort sett sist i kön då W*ll*am redan har över 700.000kr i skulder och ytterligare 20 förelägganden som väntar...
Vilket innebär att du ska betala för att bevaka skulden hos kronofogden.
Chansen att jag skulle få betalt är alltså minimal och jag behöver alltså ligga ute med ytterligare pengar...
I normala fall är det så enkelt som du beskriver, men inte när det kommer till W*ll*am... utan pengarna får jag se som förlorade och allt jag lägger ut är pengar ute i sjön... han har föööör många skulder och det växer för varje dag.
Han har inte heller några tillgångar och bor hos sina föräldrar.
Någon utmätning på lön är det inte snack om heller trots att han skriver omsättningar på miljonbelopp (det är ren lögn)... det har redan gjorts 2 utmätnings försök Porschen han har har förmodligen mer skulder/kredit än vad bilen är värd, så att mäta ut den är inte heller något alternativ.. Företagsbilen han kör är reggad på en familjemedlem, så den går inte heller att mäta ut.