I grund och botten är jag glad att företaget är representerat här och försöker rättfärdiga sitt handlanda. Blir då lättare att påvisa de lögner företaget kommer med precis som nämndes i trådstarten...
Låt oss isf diskutera detta sakligt med fakta som faktiskt finns och är offentligt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hojtaner12
...rättsliga tvister företkommer i denna branschen dom tvister som företaget är engagerade i handlar om varor, maskiner mm, det är vi som försvarar våra kunder från fel på varor som lev inte vill erkänna...
...kan lika gärna vara en person som varit anställd eller bara vill smutskasta oss...
Rättsliga tvister kan absolut förekomma mellan företag, men att bara i Alingsås tingsrätt ha över 40 domar där företaget i majoriteten av fallet förlorat är nog inget som tillhör vanligheten... speciellt inte om företaget bara varit aktiv i ca 2 år...
Företagets kommentar visar även att jag uppenbarligen inte är ensam om att vara missnöjd med er då ni är osäkra om jag är tidigare anställd, leverantör eller kund... det om något visar att ni lämnar det mesta bakom er med en missnöjd part... Annars borde det väl vara ganska lätt och klura ut vem som skulle kunna vara missnöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hojtaner12
..Alla handlingar och information är tyvärr inte offentlighandling, där har ni tyvärr ingen insikt bara företaget och myndigheten!...
Men det som är offentlig handling visar att:
1. Ni saknar F-skatt och att den dragits in pg a Bristande redovisning/betalning.
2. Ni förekommer hos ARN och har inte följt Arns rekomendationer.
3. Ni förekommer i ovanligt många tvister hos tingsrätten där ni i majoriteten av fallen gått som förlorande part.
4. Ni har betalningsanmärkningar och skulder hos kronofogden som ökar för varje dag.
5. Ni har flertal kunder/leverantörer/anställda som inte får betalt...
Det är saker vi kan läsa ut och konstatera baserad på dem offentliga handlingar som finns... Det är inget ni kan vifta bort...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hojtaner12
..Företagets sköts alldeless ypperligt och har gjort sen det startades, bara att läsa inläggen och våra omdömmen!...
Man behöver inte vara någon raketforskare för att se att det ni säger inte stämmer... eller så är ni nöjda med hur företaget utvecklats på bara 2 år och dem omdömen ni fått.
Jag hade inte kallat det för att sköta det "ypperligt" och jag hade absolut inte skrytit om dem omdömen som finns publicerade om er... jag hade snarare försökt se till att ingen kollar på dessa omdömen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hojtaner12
...ett företag har för övrigt rätt att kräva lönen som skadestånd om den anställda har försummat sin tjänst...
...tvister där konsumenter blåser sina företag dom jobbar med för att dom vet hur dom ska göra, vi har råkat ut för det och så har alla företag i denna branschen att påstå något annat är ren lögn...
Utan att kunna lagen så har jag svårt och tro på detta... en anställd har alltid rätt till lön. Vore intressant och se vilken paragraf i lagen där det står att du har tolkningsföreträde om en anställd ska få lön eller inte. Kan tänka mig att du skulle kunna kräva skadestånd, men det borde i sådana fall finnas någon dom eller medgivande från den anställde...
Så hela världen är nu mot företaget? Alla har fel och ni har rätt? är det så jag ska tolka er? Ni har ju som sagt domar i både tingsrätt och Arn som ni inte följer. Vill tingsrätten och Arn också smutskasta er menar du? haha
Citat:
Ursprungligen postat av
Hojtaner12
David1234 är inte kund hos oss, han fiskar bara efter att smutskasta företaget!
Min agenda är att hjälpa alla framtida anställda, kunder och leverantörer för att inte hamna i samma sits som jag och många med mig hamnat i. Jag skulle inte kalla det för smutskastning, utan ge information om hur situationen ser ut och hur företaget hanterar sina kunder, anställda och leverantörer...
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Nästa gång du behöver anlita någon, sök upp och gå in i en Facebookgrupp med din stads namn i (t ex Det händer i Xstad, Xstads anslagstavla osv) och be om rekommendation.
Trist att du råkade ut för denne.
Jo, det är lätt och vara efterklok... Med facit i hand borde jag ha gjort som du skriver... Det är en dyr läxa och jag ser det som lärdomspengar...
Men jag hoppas att min lärdom även kan hjälpa andra framöver...