2022-01-03, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Ja om man är korkad nog att tro att det tvättar bort det dåliga ryktet.

Ett tips. Sköt företaget snyggt och prydligt, gör vad du lovat. Betala dina skatter och avgifter.

Att besvara kritik på Flashback med knackig svenska? Not so good..

Hej!

Företagets sköts alldeless ypperligt och har gjort sen det startades, bara att läsa inläggen och våra omdömmen!

Besök gärna vår instagram för mer info om hur vår verksamhet bedrivs, gottscheentreprenad

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-03, 11:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Wow där ser man... Med facit i hand borde jag inte heller ha anlitat företaget...
men då det bara fanns goda recensioner om honom och att han sålde in sig otroligt bra (är jäkligt duktig på att snacka) så anlitade jag honom ändå...

Det är en dyr läxa, men hoppas iaf med denna tråd att ingen annan gör samma misstag som jag gjorde framöver...
Nästa gång du behöver anlita någon, sök upp och gå in i en Facebookgrupp med din stads namn i (t ex Det händer i Xstad, Xstads anslagstavla osv) och be om rekommendation.

Trist att du råkade ut för denne.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-01-03 kl. 11:31.
Citera
2022-01-03, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Vad jag kan se så har företaget registrerats februari 2019 och blivit av med F-skatten April 2021... alltså har företaget varit verksam i 2 år... kollar man resultatet verkar ni inte heller ha någon omsättning sedan start...
Att ni redan efter 2 år blir av med F-skatten är ett tydligt tecken på att ni inte sköter ert företag och att ni inte haft någon omsättning sedan företaget startades är ännu en varningssignal. Besiktningarna vore även trevligt o få ta del av då jag har svårt och tro att någon besiktningsman/kvinna skulle godkänna något ni gör....

Ni skriver även att alla företag vill göra rätt för sig... bara o kolla de recensioner ni har så ser man att så inte verkar vara fallet för er... ni verkar ju inte betala anställda eller leverantörer...

Uppgifter hos Skatteverket, Kronofogden och ARN är offentliga uppgifter... har inget med GDPR eller liknande och göra... antingen har ett företag F-skatt och betalningsanmärkningar eller så har man det inte... och för just Göttsche Entreprenad kan man se att F-skatt saknas(dragits in)... betalningsanmärkningar finns och anmälan hos ARN likaså...

Kundrecensioner och allmänna anonyma reviews är ändå ganska viktiga för ett företag och potentiell kund... hade jag sett att företaget hanterat sina kunder på detta sätt hade jag inte anlitat företaget...

Står klart och tydligt att företaget är godkänt för F-skatt...

Jag gjorde helt klart misstaget att inte kolla upp det då företaget angav att de har F-skatt och så även vid fakturering... Om det är brottsligt att ljuga om sin F-skatt muntligt och på faktura så har företaget helt klart gjort en brottslig handling...

Håller fullständigt med... ganska enkelt egentligen... gör man jobbet enligt avtal fackmannamässigt så finns det ingen anledning till att få dåligt rykte... som slutkund skulle jag aldrig baktala ett företag som gjort det som utlovats. utan då hade jag betalat och varit glad över att ha fått det jobb jag beställt... inte svårare än så...

Godmorgon David1234!

Vi kan konstatera med ditt inlägg ovan att du inte är kund hos oss och det du för med är osanning!

Vad vi omsätter står tyvärr inte på en enskild firma sen dom införde GDPR det är enligt lag sekretess belagt, har du frågor prata med skatteverket.

Omsättningen som finns online på UC är vad vår ägare har tagit ut i lön.

Vi har våra omdömen och dom finns online, avtal och annat med våra kunder eller vad som ligger bakom att en anställd skriver dumheter är mellan den anställda och företaget, ett företag har för övrigt rätt att kräva lönen som skadestånd om den anställda har försummat sin tjänst detta är
standard arbetsrätt, vi har en kund som kräver ersättning när en anställd har gjort fel i sitt arbete
trots att företaget har gett rätt instruktioner och tydliga sådana!

I denna bransch om man läser flera tvister som finns att hämta och även läsa om, finns det tvister där konsumenter blåser sina företag dom jobbar med för att dom vet hur dom ska göra, vi har råkat ut för det och så har alla företag i denna branschen att påstå något annat är ren lögn.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-03, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nästa gång du behöver anlita någon, sök upp och gå in i en Facebookgrupp med din stads namn i (t ex Det händer i Xstad, Xstads anslagstavla osv) och be om rekommendation.

Godmorgon!

David1234 är inte kund hos oss, han fiskar bara efter att smutskasta företaget!

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-03, 11:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Godmorgon!

Vad vår ägare har för saker privat har inget med företaget att göra, rättsliga tvister företkommer i denna branschen dom tvister som företaget är engagerade i handlar om varor, maskiner mm, det är vi som försvarar våra kunder från fel på varor som lev inte vill erkänna, anser vår kund att något är fel är det vårt ansvar att ta detta med vår lev oavsett produkt eller lev / maskin mm.

Angående David 1234´s inlägg så stämmer ju inte det han påstår, vi vet ju inte ens vem kunden är och kan ju inte heller besvara på vad som han skulle påstå vara fel, tills dess att något annat är motbevisat så är det praxis enligt lag bara ett påstående och ska ses som detta och inget annat!

Gällande att försvara oss så som jag skrev ovan är det han påstår bara ett påstående, du har ingen insikt i det han skriver, du har inte varit med när avtalet skrevs om det nu finns ett sådant och vi vet ju heller inte vem kunden är så detta kan lika gärna vara en person som varit anställd eller bara vill smutskasta oss, du är inte objektiv om du ska tro på allt alla skriver! Finns alltid 2 sidor av ett mynt.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad

Då det är en enskild firma registrerat på individen så då blir allt som privatpersonen håller på med inom verksamhetsområdet relevant før tråden.

Däremot är det inte relevant att ta upp om den enskilde føretagarens familjeførhållanden, fritidsaktiviteter eller liknande.

Om du undrar øver reglerna och dess uttolkning (efter att ha studerat dem) så går det fint att ta det i PM, inte i tråden.

/Mod
Citera
2022-01-03, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
William göttsche, känn dig ägd.

Tar lärdom av denna tråd. Hoppas det löser sig för dig TS

Hej Have Fun!

Vi vore tacksamma om du läser sammanhängande!

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-03, 11:47
Medlem
Citat:
Godmorgon!

Vad vår ägare har för saker privat har inget med företaget att göra, rättsliga tvister företkommer i denna branschen dom tvister som företaget är engagerade i handlar om varor, maskiner mm, det är vi som försvarar våra kunder från fel på varor som lev inte vill erkänna, anser vår kund att något är fel är det vårt ansvar att ta detta med vår lev oavsett produkt eller lev / maskin mm.

Angående David 1234´s inlägg så stämmer ju inte det han påstår, vi vet ju inte ens vem kunden är och kan ju inte heller besvara på vad som han skulle påstå vara fel, tills dess att något annat är motbevisat så är det praxis enligt lag bara ett påstående och ska ses som detta och inget annat!

Gällande att försvara oss så som jag skrev ovan är det han påstår bara ett påstående, du har ingen insikt i det han skriver, du har inte varit med när avtalet skrevs om det nu finns ett sådant och vi vet ju heller inte vem kunden är så detta kan lika gärna vara en person som varit anställd eller bara vill smutskasta oss, du är inte objektiv om du ska tro på allt alla skriver! Finns alltid 2 sidor av ett mynt.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad

Detta reagerade jag på, är det många fd anställda som är så missnöjda att dom går ut med hur illa det är i "ditt" företag?
Citera
2022-01-03, 11:58
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Hej Have Fun!

Vi vore tacksamma om du läser sammanhängande!

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Jag har tagit in sammanhanget. Hur kommer det sig att ni inte har F-skatt?
Citera
2022-01-03, 12:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Jag har tagit in sammanhanget. Hur kommer det sig att ni inte har F-skatt?
OH SNAP!
Stämmer detta?

Att inte betala skatten är ett stort no-no i Svedala.
Citera
2022-01-03, 12:58
Medlem
I grund och botten är jag glad att företaget är representerat här och försöker rättfärdiga sitt handlanda. Blir då lättare att påvisa de lögner företaget kommer med precis som nämndes i trådstarten...
Låt oss isf diskutera detta sakligt med fakta som faktiskt finns och är offentligt...

Citat:
...rättsliga tvister företkommer i denna branschen dom tvister som företaget är engagerade i handlar om varor, maskiner mm, det är vi som försvarar våra kunder från fel på varor som lev inte vill erkänna...

...kan lika gärna vara en person som varit anställd eller bara vill smutskasta oss...

Rättsliga tvister kan absolut förekomma mellan företag, men att bara i Alingsås tingsrätt ha över 40 domar där företaget i majoriteten av fallet förlorat är nog inget som tillhör vanligheten... speciellt inte om företaget bara varit aktiv i ca 2 år...

Företagets kommentar visar även att jag uppenbarligen inte är ensam om att vara missnöjd med er då ni är osäkra om jag är tidigare anställd, leverantör eller kund... det om något visar att ni lämnar det mesta bakom er med en missnöjd part... Annars borde det väl vara ganska lätt och klura ut vem som skulle kunna vara missnöjd.

Citat:
..Alla handlingar och information är tyvärr inte offentlighandling, där har ni tyvärr ingen insikt bara företaget och myndigheten!...

Men det som är offentlig handling visar att:
1. Ni saknar F-skatt och att den dragits in pg a Bristande redovisning/betalning.
2. Ni förekommer hos ARN och har inte följt Arns rekomendationer.
3. Ni förekommer i ovanligt många tvister hos tingsrätten där ni i majoriteten av fallen gått som förlorande part.
4. Ni har betalningsanmärkningar och skulder hos kronofogden som ökar för varje dag.
5. Ni har flertal kunder/leverantörer/anställda som inte får betalt...

Det är saker vi kan läsa ut och konstatera baserad på dem offentliga handlingar som finns... Det är inget ni kan vifta bort...

Citat:
..Företagets sköts alldeless ypperligt och har gjort sen det startades, bara att läsa inläggen och våra omdömmen!...

Man behöver inte vara någon raketforskare för att se att det ni säger inte stämmer... eller så är ni nöjda med hur företaget utvecklats på bara 2 år och dem omdömen ni fått.
Jag hade inte kallat det för att sköta det "ypperligt" och jag hade absolut inte skrytit om dem omdömen som finns publicerade om er... jag hade snarare försökt se till att ingen kollar på dessa omdömen...

Citat:
...ett företag har för övrigt rätt att kräva lönen som skadestånd om den anställda har försummat sin tjänst...

...tvister där konsumenter blåser sina företag dom jobbar med för att dom vet hur dom ska göra, vi har råkat ut för det och så har alla företag i denna branschen att påstå något annat är ren lögn...

Utan att kunna lagen så har jag svårt och tro på detta... en anställd har alltid rätt till lön. Vore intressant och se vilken paragraf i lagen där det står att du har tolkningsföreträde om en anställd ska få lön eller inte. Kan tänka mig att du skulle kunna kräva skadestånd, men det borde i sådana fall finnas någon dom eller medgivande från den anställde...

Så hela världen är nu mot företaget? Alla har fel och ni har rätt? är det så jag ska tolka er? Ni har ju som sagt domar i både tingsrätt och Arn som ni inte följer. Vill tingsrätten och Arn också smutskasta er menar du? haha

Citat:
David1234 är inte kund hos oss, han fiskar bara efter att smutskasta företaget!

Min agenda är att hjälpa alla framtida anställda, kunder och leverantörer för att inte hamna i samma sits som jag och många med mig hamnat i. Jag skulle inte kalla det för smutskastning, utan ge information om hur situationen ser ut och hur företaget hanterar sina kunder, anställda och leverantörer...

Citat:

Jo, det är lätt och vara efterklok... Med facit i hand borde jag ha gjort som du skriver... Det är en dyr läxa och jag ser det som lärdomspengar...
Men jag hoppas att min lärdom även kan hjälpa andra framöver...
Citera
2022-01-03, 13:20
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
OH SNAP!
Stämmer detta?

Att inte betala skatten är ett stort no-no i Svedala.
https://www.allabolag.se/860410KOLD/gottsche-entreprenad

Citera
2022-01-03, 14:54
Medlem
ponykalles avatar
Kan inte va lätt att heta Göttsche Entreprenad när man läser omdömena lite överallt på nätet.
Verkar va en riktig skurk och bluff firma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in