2022-01-03, 06:57
Medlem
Nkpgisits avatar
Jag hade en period då jag slog i mig ( Intravenöst) mycket katinoner 3-MMC, 3-CMC) och säkert någon annan katinon som jag ej känner till.

Iallafall, det jag märkte va att jag fick som små ploppar som kilade som jag och många fler fick av rökmixarna back in the days. Vet inte om du va med då men 2012-2014 rökte jag en hel del ”spice” eller rättare sagt rökmixar, AB-Fubinacan va den sista jag rökte och den som gav mig och mina utslag som kliade.

Och att ta 3-CMC varje dag år helt värdelöst då det går på serotoninet vilket gör det till en dålig drog att gå på. Jag själv avråder dig från att använda det som en vardagsdrog då du bara bränner dig utan att få ut något av det.

Jag själv får inget rus längre av det utan får bara en rusch sen blir jag bara knepig i skallen. Måste injicera minst en 0.5a 3-MMC/3-CMC för att får en ok rush.
Citera
2022-01-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipsniffarn
3-Chloromethcathinone

Funnits med ett tag men har precis slagit igenom i studentstäderna och de flesta har testat de eller har en vän som har testat. Jag själv fastnade för giftet direkt och har kört i en månads tid nu.

Då denna drog inte är så uppmärksammad tänkte jag vände mig hit för hjälp. Har dragit ett par linor om dagen i ungefär 1 månad och börjar nu få som utslag på händer och knän (för det mesta). Ser ut som en gammal kärring, fått världens rynkor på händerna och de kan bli alldeles illröda men om jag knyter ihop näven blir de helt vita. Tycker det hela är super konstigt och är inte jättesugen på att kontakta läkare så vände mig till käraste Flashback istället. Givetvis är 3cmc farligt men kan man få permanenta hudproblem och eller måste man söka hjälp för att bli av med de?

Blir extremt tacksam för svar, nojjar ihjäl mig.
O varför vill du inte gå till läkaren då?
Som jag ser det här du 3 alternativ.
1. Sluta och se om det blir bättre av sig själv.
2. Gå till läkaren och beskriv dina problem utan att säga att du tagit droger.
3. Kör på som vanligt o släpp det.
Citera
2022-01-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipsniffarn
3-Chloromethcathinone

Funnits med ett tag men har precis slagit igenom i studentstäderna och de flesta har testat de eller har en vän som har testat. Jag själv fastnade för giftet direkt och har kört i en månads tid nu.

Då denna drog inte är så uppmärksammad tänkte jag vände mig hit för hjälp. Har dragit ett par linor om dagen i ungefär 1 månad och börjar nu få som utslag på händer och knän (för det mesta). Ser ut som en gammal kärring, fått världens rynkor på händerna och de kan bli alldeles illröda men om jag knyter ihop näven blir de helt vita. Tycker det hela är super konstigt och är inte jättesugen på att kontakta läkare så vände mig till käraste Flashback istället. Givetvis är 3cmc farligt men kan man få permanenta hudproblem och eller måste man söka hjälp för att bli av med de?

Blir extremt tacksam för svar, nojjar ihjäl mig.

Det finns mycket som tyder på att 3 cmc är neurotoxiskt så det bästa är att undvika det helt. I övrigt vet ingen vilka långsiktiga biverkningar den har på din kropp så ingen kan svara på hur dina hudproblem kommer utvecklas.

Jag har använt den i perioder och kom efter ett tag fram till att man bör betrakta den mer som md, dvs låta depåer fyllas på och vänta iaf någon månad mellan användning. Många vänner till mig missbrukar 3 cmc och de börjar bli väldigt slitna så var försiktig.

Ska du bestämt ta något varje dag finns det betydligt bättre alternativ, t.ex. gammalt hederligt tjack
Citera
2022-01-03, 15:09
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimwhite
Det finns mycket som tyder på att 3 cmc är neurotoxiskt ---
Ska du bestämt ta något varje dag finns det betydligt bättre alternativ, t.ex. gammalt hederligt tjack

Har läst studier om stimulanter och en del om neurotoxicitet. Det är mycket kemi när man inte är kemist.

Undrar på riktigt om gammalt hederligt tjack kan bedömas va mindre neurotoxiskt med en grov uppskattning - oavsett tjack?

Nån som sitter på en bra studie och kanske i toxicitetens anda orkar sammanfatta den samtidigt?
Citera
2022-01-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Har läst studier om stimulanter och en del om neurotoxicitet. Det är mycket kemi när man inte är kemist.

Undrar på riktigt om gammalt hederligt tjack kan bedömas va mindre neurotoxiskt med en grov uppskattning - oavsett tjack?

Nån som sitter på en bra studie och kanske i toxicitetens anda orkar sammanfatta den samtidigt?

Här är en reddit-tråd där de diskuterar en studie:
https://www.reddit.com/r/researchchemicals/comments/no8jnr/4cmc_is_cosiderably_neurotoxic_and_induces/

Jag är heller inte så bevandrad i kemi men tydligen ska anledningen vara att det är klorerat. 3/4 cmc ska alltså vara betydligt värre än motsvarande mmc-preparat. Ännu ett exempel på hur vår fantastiska narkotikalagstiftning lett till att folk trycker i sig giftigare saker än nödvändigt.

Här borde du kunna hitta en del också:
https://scholar.google.com/scholar?hl=sv&as_sdt=0%2C5&q=cmc+neurotoxicity&btn G=

Sen hur det tar sig uttryck praktiskt är svårt att säga, vi får väl vänta 40 år och se hur alla kriss-huven mår då helt enkelt.
Citera
2022-01-04, 06:38
Medlem
Citat:
Här är en reddit-tråd där de diskuterar en studie:
https://www.reddit.com/r/researchchemicals/comments/no8jnr/4cmc_is_cosiderably_neurotoxic_and_induces/

Jag är heller inte så bevandrad i kemi men tydligen ska anledningen vara att det är klorerat. 3/4 cmc ska alltså vara betydligt värre än motsvarande mmc-preparat. Ännu ett exempel på hur vår fantastiska narkotikalagstiftning lett till att folk trycker i sig giftigare saker än nödvändigt.

Här borde du kunna hitta en del också:
https://scholar.google.com/scholar?hl=sv&as_sdt=0%2C5&q=cmc+neurotoxicity&btn G=

Sen hur det tar sig uttryck praktiskt är svårt att säga, vi får väl vänta 40 år och se hur alla kriss-huven mår då helt enkelt.

Stämmer när det gäller 4an. Inte 3an.
Citera
2022-01-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Stämmer när det gäller 4an. Inte 3an.

Har du källa på det? Är det verkligen klarlagt att det inte är neurotoxiskt?

I vilket fall som helst tror jag man gör bäst i att inte ta någon serotoninökande drog för ofta, och absolut inte varje dag.
Citera
2022-01-05, 00:12
Medlem
treonazs avatar
Nån som har tips inför första gången man ska ta 3 cmc?
Citera
2022-01-05, 06:36
Medlem
Citat:

I vilket fall som helst tror jag man gör bäst i att inte ta någon serotoninökande drog för ofta, och absolut inte varje dag.
Källor o källor, det är inte mer neurotoxiskt än mdma iaf. Du får på läsa på själv. Men 3an och 4an är ju olika Stims, det var ju redan uppe på tapeten när det var lagligt, många som blev inlaggda på sjukhus då av just 4-cmc men väldigt få av 3-cmc.

Nae det förstår man ju om man har lite vett. Men vem har påstått att man ska det då?
Citera
2022-01-05, 06:57
Medlem
Citat:

Lite info.

Toxicity of synthetic cathinones seems to be similar to harmful effects of amphetamine and MDMA (den Hollander et al. 2015). One of prime reasons of neurotoxicity may be an increasing neuronal oxidative stress from reactive oxygen and nitrogen species (den Hollander et al. 2015; Matsunaga et al. 2017; Valente et al. 2017) as well as depletion of reduced glutathione, which result in impairing mitochondrial functions and lead to cell apoptosis (Matsunaga et al. 2017; Valente et al. 2017).

Saxat från https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7334283/
Citera
2022-01-05, 12:43
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treonaz
Ta MINST en 0.3a intravenöst eller nasalt för att det ska gunga om du är ovan.
Citera
2022-01-05, 14:55
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treonaz

Ha bra sällskap, du blir kommunikativ och kelen och varken kan eller vill sova. Om du är ensam och kärlekskrank, be en vän låsa din mobil och ge dig lösen dagen efter. Jobba tidigast måndag om du tar på lördag. Spärra swish med lägre veckobelopp...
Det sista var strunt (om du inte är shopoholic eller har en tendens att falla till föga för ideella organisationer).
Senast redigerad av Oucho.Sparks 2022-01-05 kl. 15:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in