2020-10-10, 04:40
  #1753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
stickan visade svag amfetaMin dagen efter 400mg 3cmc alltså halft streck så den år väldigt testsäker.. 4cmc däremot visade posivt på amf flera dagar efter bruk.
Då vet du ju isf redan svaret på det du själv frågade. Antagligen 3-CMC eller 3-MMC som är säkrast innan urinprov isf.
Citera
2020-11-07, 18:36
  #1754
Medlem
Tog nyss 3-CMC för andra gången, första var när den lanserades och såldes i headshops i Spanien men då var det nasalt och nu sitter jag här med 5g av riktigt fina klara kristaller, la ner uppskattningsvis 0.3-4G Krossade kristaller i koppen Och la till 1ml vatten, rörde om och den löste sig helt ok förutom att man tvungen att krossa det ännu finare för att allt skulle lösas men inget att klaga över.

Gick in till toan, satt på stasen väldigt lätt och tryckte in nålen i armvecket, klockrent svar och allt åkte in på 2 sekunder. Kände direkt smaken av 3cmc i halsen och efter det så gick jag ut och innan jag hunnit blinka så börjar allt vobbla och känner hur det känns som jag sitter inuti en bubbla. Allt blir varmt och välmåendet är på topp, sätter mig och bara njuter en sekund innan jag börjar bli lite sugen på att göra saker så här sitter jag på Flashback och skriver med en skön känsla i kroppen och en till laddad pump.
Så nu kör vi igen samma dos! 😁
Citera
2020-11-24, 06:47
  #1755
Medlem
rebekks avatar
Tjena har lite frågor och funderingar! Har läst halva tråden hittils men njaaa, sparsamt med praktiskt info vill jag påstå

Tänkt köra en rimligt strukturerad vända med 3-CMC framöver. Har kört kristaller endast ett fåtal gånger innan, varav en av dem påstods vara 3cmc (grymt opålitlig källa). De andra batcherna har helt saknat ens en felaktig titel och gått som "kriss". Några har varit ganska kassa med svaga rus överlag och oförmåga att redosa oavsett ökad dos. De andra har haft klart seretonin effekt -alltså vi snackar pupiller ännu mer maxade än peak MDMA och tydligt deprimerande nedstämdhet efteråt. Minns att jag tom grät en skvätt efter en lite väl hård kväll ute, vilket jag dessutom inte minns ett skvatt av.


Frågor jag gärna vill reda ut innan:

- Hur lång tid snackar vi på ett ungefär mellan refills? Har inget behov av att snåla och dra ut på det, men vill heller inte att kvällen blir en enda lång refill typ. 45 min? 1h?

Tänker starta på 200mg, därefter 150 kommande refill(s) för att sen öka på till 200-250 sista. Totalt ca 2g att fördela på båda kvällarna. Endast näsan då jag tycker droger som slår på såpass som denna typ inte gör sig oralt jämfört med nasalt.

- Köra två kvällar i rad? Tolerans? Att det är slitsamt förstår jag, lurar mest över hur mycket mer som behövs för minst nå samma som kvällen innan? Har tänkt samma upplägg som ovanför men öka alla steg med 50mg nu.

- Mixa och trixa med tjack samtidigt? Att det är på pappret rent idiotiskt är jag med på sen innan, men exakt vart vilka doser tjack+3cmc som utgör gränsen för säker katastrof undrar jag över. Snitt på tjack 100mg/h samtidigt?

- När börjar effekten av refills o köra på bli för dålig och ovärd för att envisas med?

- Minnesförlust avskyr jag mer än allt annat. Är det totalt kört oavsett eller finns det någon klar gräns doseringmässigt var det kan skilja sig?

-Korstollerans med tjack?

-Någon särskild aktivitet som bör testas under påverkan? Något speciellt som bör undvikas? Ringa morsan eller få för mig att rasta hunden helt naken är ingen större risk


Har klart stor erfarenhet sen innan utav droger och påverkan. Benz o röka kommer finnas vid behov, god hälsa både fysiskt och psykiskt.
Citera
2020-12-03, 07:45
  #1756
Medlem
Yo-Yo-mamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Tjena har lite frågor och funderingar! Har läst halva tråden hittils men njaaa, sparsamt med praktiskt info vill jag påstå

Tänkt köra en rimligt strukturerad vända med 3-CMC framöver. Har kört kristaller endast ett fåtal gånger innan, varav en av dem påstods vara 3cmc (grymt opålitlig källa). De andra batcherna har helt saknat ens en felaktig titel och gått som "kriss". Några har varit ganska kassa med svaga rus överlag och oförmåga att redosa oavsett ökad dos. De andra har haft klart seretonin effekt -alltså vi snackar pupiller ännu mer maxade än peak MDMA och tydligt deprimerande nedstämdhet efteråt. Minns att jag tom grät en skvätt efter en lite väl hård kväll ute, vilket jag dessutom inte minns ett skvatt av.


Frågor jag gärna vill reda ut innan:

- Hur lång tid snackar vi på ett ungefär mellan refills? Har inget behov av att snåla och dra ut på det, men vill heller inte att kvällen blir en enda lång refill typ. 45 min? 1h?

Tänker starta på 200mg, därefter 150 kommande refill(s) för att sen öka på till 200-250 sista. Totalt ca 2g att fördela på båda kvällarna. Endast näsan då jag tycker droger som slår på såpass som denna typ inte gör sig oralt jämfört med nasalt.

- Köra två kvällar i rad? Tolerans? Att det är slitsamt förstår jag, lurar mest över hur mycket mer som behövs för minst nå samma som kvällen innan? Har tänkt samma upplägg som ovanför men öka alla steg med 50mg nu.

- Mixa och trixa med tjack samtidigt? Att det är på pappret rent idiotiskt är jag med på sen innan, men exakt vart vilka doser tjack+3cmc som utgör gränsen för säker katastrof undrar jag över. Snitt på tjack 100mg/h samtidigt?

- När börjar effekten av refills o köra på bli för dålig och ovärd för att envisas med?

- Minnesförlust avskyr jag mer än allt annat. Är det totalt kört oavsett eller finns det någon klar gräns doseringmässigt var det kan skilja sig?

-Korstollerans med tjack?

-Någon särskild aktivitet som bör testas under påverkan? Något speciellt som bör undvikas? Ringa morsan eller få för mig att rasta hunden helt naken är ingen större risk


Har klart stor erfarenhet sen innan utav droger och påverkan. Benz o röka kommer finnas vid behov, god hälsa både fysiskt och psykiskt.

Tjena fan!

Många frågor som jag inte riktigt orkar svara på just nu, men kan väl summera allting till en relativt bra essens.

I somras körde jag på hårt med väldigt ”rent” RC (3-cmc) i perioder som oftast varade en vecka, vilket gick toppen! Körde ungefär de doserna du föreslår i ditt inlägg, såklart blev det ibland lite mindre och ibland lite mer men men - du förstår nog att det blev en jävla massa sena nätter (hehe).

Inga minnesförluster, allt var under kontroll och uppnådde samma rus varje kväll efter man pillat i sig den där första linan. Skulle klassa 3-cmc som en förhållandevis lugn och skön drog som e riktigt najs att köra i samband med andra droger, vilka spelar ingen roll och då har jag testat att mixtra och trixa med det mesta, haha! (Alkohol däremot bör undvikas)

Ha dock i åtanke att det är en substans som verkligen ingen har någon vidare koll på, de upplevelserna jag har kan skilja sig extremt mycket till vad du känner (vilket jag har erfarenhet av), och glöm inte bort att behandla kristallen med lika mycket respekt som Buddha!

Peace!
Citera
2020-12-17, 21:20
  #1757
Medlem
Vad ligger straffen på vad gällande 3-cmc ? Vad är den att jämföra med på straffskalan?

För go är denAa!
Flödar i min stad billigt den med .
Citera
2020-12-17, 21:34
  #1758
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Vad ligger straffen på vad gällande 3-cmc ? Vad är den att jämföra med på straffskalan?

För go är denAa!
Flödar i min stad billigt den med .
3-cmc är numera narkotikaklassad, så samma straff som för annan narkotika.
Citera
2020-12-17, 21:43
  #1759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
3-cmc är numera narkotikaklassad, så samma straff som för annan narkotika.

Vad menar du??? Det är inte samma straff på mdma som kokain eller amfetamin.
Så igen vilken drog går 3-cmc att gämföras med på straffskalan.
Citera
2020-12-17, 22:38
  #1760
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Vad menar du??? Det är inte samma straff på mdma som kokain eller amfetamin.
Så igen vilken drog går 3-cmc att gämföras med på straffskalan.
Eftersom denna substans är relativt nyklassad, så finns nog inte så många fall prövade.
https://affarsliv.com/nyheter/norrkoping/glomde-varorna-pa-efterfesten-om4667058.aspx detta innan klassningen.

https://corren.se/nyheter/linkoping/26-aring-skyllde-pa-farliga-man-om6264440.aspx detta efter klassningen.

Är 2 exempel.
Annars ta din fråga i denna tråd kanske (FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning. ?
Citera
2020-12-20, 17:00
  #1761
Medlem
BadBadGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paralyzed-ninja
Hej! Jag har haft möjligheten att kunna forska med 3-CMC under ett tag.
Skulle väl säga att rustiden sitter i under ca en timme, beroende på mängd. Det händer också väldigt lätt att man fortsätter forska in på småtimmarna och över natten. Det är ju inte lätt att gå ifrån och lägga sig när man är inne i något
Jag har haft jävligt roliga stunder med kristallerna, och specillt sweet att ha sex i deras närvaro...

Nice, precis vad jag ville veta. Får i mellandagarna
Citera
2020-12-30, 18:40
  #1762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Tjena har lite frågor och funderingar! Har läst halva tråden hittils men njaaa, sparsamt med praktiskt info vill jag påstå

Tänkt köra en rimligt strukturerad vända med 3-CMC framöver. Har kört kristaller endast ett fåtal gånger innan, varav en av dem påstods vara 3cmc (grymt opålitlig källa). De andra batcherna har helt saknat ens en felaktig titel och gått som "kriss". Några har varit ganska kassa med svaga rus överlag och oförmåga att redosa oavsett ökad dos. De andra har haft klart seretonin effekt -alltså vi snackar pupiller ännu mer maxade än peak MDMA och tydligt deprimerande nedstämdhet efteråt. Minns att jag tom grät en skvätt efter en lite väl hård kväll ute, vilket jag dessutom inte minns ett skvatt av.


Frågor jag gärna vill reda ut innan:

- Hur lång tid snackar vi på ett ungefär mellan refills? Har inget behov av att snåla och dra ut på det, men vill heller inte att kvällen blir en enda lång refill typ. 45 min? 1h?

Tänker starta på 200mg, därefter 150 kommande refill(s) för att sen öka på till 200-250 sista. Totalt ca 2g att fördela på båda kvällarna. Endast näsan då jag tycker droger som slår på såpass som denna typ inte gör sig oralt jämfört med nasalt.

- Köra två kvällar i rad? Tolerans? Att det är slitsamt förstår jag, lurar mest över hur mycket mer som behövs för minst nå samma som kvällen innan? Har tänkt samma upplägg som ovanför men öka alla steg med 50mg nu.

- Mixa och trixa med tjack samtidigt? Att det är på pappret rent idiotiskt är jag med på sen innan, men exakt vart vilka doser tjack+3cmc som utgör gränsen för säker katastrof undrar jag över. Snitt på tjack 100mg/h samtidigt?

- När börjar effekten av refills o köra på bli för dålig och ovärd för att envisas med?

- Minnesförlust avskyr jag mer än allt annat. Är det totalt kört oavsett eller finns det någon klar gräns doseringmässigt var det kan skilja sig?

-Korstollerans med tjack?

-Någon särskild aktivitet som bör testas under påverkan? Något speciellt som bör undvikas? Ringa morsan eller få för mig att rasta hunden helt naken är ingen större risk


Har klart stor erfarenhet sen innan utav droger och påverkan. Benz o röka kommer finnas vid behov, god hälsa både fysiskt och psykiskt.


Jag tycker behovet av refill kommer väldigt tätt om man gillar känslan och inte gör något som gör att man inte tänker på att ruset fadar ut. En promenad eller städa eller liknande kräver inte mycket refills av mig, men om jag sitter hemma och slökollar teve eller youtube - då kör jag ofta, lite och tätt. Behovet av refills kommer ungefär lika tätt eller faktiskt en hel del tätare än för bra ladd. Däremot tycker jag kraschen när man skiter i refill är mindre än på ladd eller tjack. Är man upptagen med något som man man gillar så kan man klara sig utan refill ett par timmar, men sitter man o tråkar på youtube eller netflix så går det åt. Nu drar jag iof oftast inga jättelines (ca 20-80mg). Jag vill bara må smågött och ha något lagom stimulerande ovanpå cannabisen. Suget efter refills tycker jag är ungefär som på ladd.

När jag experimenterade förr så blandade jag det med allt: opiater, syra, tjack, cola, benzo, mdma och självklart massor av rökande. Tycker det var en lurig substans att blanda, kroppen blir lätt stressad och hjärtat spökar när denna krockar med något.
Dessutom tycker jag den gör sig bäst som en substans man inte blandar med annat än röka och kanske EN eller halv stesolid: Man går och småsnortar några timmar medans man får saker gjort hemma, lyssnar bra musik och ringer samtal till folk man inte orkat va social med. Använder den nästan mer som Fladrafinil eller liknande nootropics.

Den är lurig på samma sätt som ladd - man vaknar dagen efter och letar direkt efter påsen. Inte som tjack där man sover och äter bort halva dagen efter och sen inte vill röra skiten på nåt dygn eller mer.
__________________
Senast redigerad av ChubChub 2020-12-30 kl. 18:42.
Citera
2021-05-05, 11:27
  #1763
Medlem
Alltså denna drog.....
Hade bara testat kokain innan och min kompis var torsk på 3cmc. Så en kväll fick han för sig att ja skulle testa också. Kände hur ögat lossnade typ och gav ifrån sig en tår (skön känsla på ngt sett) dom som vet dom vet... absolut första gången slog det så kraftigt så jag inte kunde se knappt för ögonen vobblade alldeles för mycket.. sen när det lugna sig lite så kände jag mig väll mest bara skön och pratglad.. hjärnan var väll inte van med andra ord.. men hur som helst så började man ta det här varje helg i många månader. I början när du går på det här så känns allt så jävla underbart och roligt/skönt. Du är lycklig och euforisk. Och du klarade dig länge på ett gram. Tills du börjar ta det i veckorna/på jobbet. Började gå över styr efter ca 4-5 månaders användning. Varje helg. Du blir efterbliven, tappar tal exempelvis om du pratar i grupp och alla lyssnar på dig så får du totalt blackout och glömt bort vad du skulle säga (pinsamt) ja lovar.. Du blir personlighetsförändrad med tiden, irriterad. Jag har bara snortat/bombat denna dock i 2 års tid så näsan är helt ihjäl. Vilket också folk kommer undra varför du alltid är snorig/använder nässpray. Du lovar dig själv när påsen är slut att nu är de fan i mig bra. Men så går det 2-5 dagar och din hjärna börjar stabiliseras och du börjar känna dig normal igen och taggad på livet. Och dum som man är vill man ha den igen för nu tänker du inte så som du gjorde dagen efter racet. Mitt första uppehåll va på 4 månader sen hände de något i livet som fick mig att gå på skiten igen. Sen efter de har de blivit Max uppehåll på 3v under en 2 års period. Alltså du kanske va ifrån det en helg men känner det starka suget efter den då dagen efter en måndag. Sen går de 3 dagar så är du på igen. Ibland 2 dagar i rad. Ibland 3. Kåt som ett cp blev iallafall jag på denna och äre verkligen värt att sitta o runka till morgonen med 15 ploga porrsidor och så kan du få för dig att skriva konstiga saker. Helt sjukt va man skäms dagen efter. Har kört mycket 3mmc och den är myyycket snällare mot näsan och har ett mer välbefinnade i sig. Mer mdma hållet. (Det du förmodligen blir kåt av också)
Är du en ”beroendehjärna” så råder ja starkt att inte ens pröva. Hur mycket de än lockar. Drogen har förstört mig och satt sina spår. Lite skakig, och inte så värst bra att prata inför folk. Det kommer till en gräns när du är för fast i den så blir du inte värst social längre. Du håller dig undan. Ja minns inte heller sist ja fick ett mysigt ögonvåbbel och stark lycka (euforisk) i kroppen. Kanske om ja skulle va ifrån det 2-3 veckor och bomba 500mg och sen 150-200mg linor i varje borre.. har nästan kastat bort min flickvän på den och även om du går ut med att du har tagit drogen för ett ”rop på hjälp” att sluta så tar det sina månader tills du känner att ”nu äre okej bara en gång” sen sitter du där igen.

Alla är vi olika hur vi funkar och hur vi reagerar på drogen. Men den är allt ifrån ”nyttig”
Folk som krissat länge slutar med hjärnblödning eller OD genom iv. Har en kompis som dog av det iv 2014, 22-23 år gammal.
Ändå sitter du o snortar skiten. Ja fann den 2019 och nu har det gått 2 år och jag har ännu inte lyckats sluta.
Nu har ja inte skrivit något om dom
Kvällarna du försöker somna men du har intagit för mycket så du ligger o svettas/skakar. Du måste ha vart med om just det här för att förstå att den inte är ”farlig”
Citera
2021-05-05, 11:50
  #1764
Medlem
Fel i inlägg

Tack, du påminde mig precis om varför jag har ett långt uppehåll från droger av denna typ. Underbart är kort och återgången till en hyfsat normal hjärna tar otroligt lång tid. Några små återfall har jag haft men inget allvarligt efter 3 år och hjärnan har fortfarande problem med panik, lätt folkskygg och minnet.
__________________
Senast redigerad av jontorpserik 2021-05-05 kl. 11:51. Anledning: Fick med hela tidigare inlägget i min kommentar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in