2022-01-03, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
sista kommentar i det här ämnet.
Du är okunnig.

Det var det jag visste. Du kunde inte få fram något..
Citera
2022-01-03, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Synd att vi inte hade en Frida Karlsson att placera snett framför Dnjepr i spåret. Eller helst ett par, tre stycken. Ebba får bli tvåa.

Frida Karlsson hade kunnat ligga bakom Neprayeva och trampat på skidorna i backen..
Citera
2022-01-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
även spurten?
I en hakket tøffere løype, som i OL, hadde det aldri blitt en spurt. Det var poenget. Ikke mot Joensuu og Stepanova, som rett og slett ikke er gode nok i en sånn type løype.
Citera
2022-01-03, 23:10
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forbrurkaren
Dock lurigare att gå ifrån med lika mycket som att jaga ikapp kanske?
Men vilket getingbo det är under Nepryayeva på damsidan dock!

Åtminstone 6 åkare med vittring på andra platsen i totalen!
Där fem åkare ligger inom 20 sek från varandra.
Det stämmer inte.
Ebba +1,12
Niskanen +1,19
Pärmäkoski +1,21
Weng +1,40
Diggins +1,42
Sorina +1,42

Edit: jag tolkade nog ditt inlägg lite fel?
Senast redigerad av OweGbg 2022-01-03 kl. 23:14.
Citera
2022-01-03, 23:12
Medlem
OweGbgs avatar
Edit
Senast redigerad av OweGbg 2022-01-03 kl. 23:14.
Citera
2022-01-03, 23:37
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Finns ju bara inte på kartan att Häggström får åka men inte Kalla. Det är Hagströms skada som har avgjort för flera lopp sen. Frida kan vara reserv. Om de andra länderna tillåter. Släpp INTE ut era barn om Frida är i spåret! Höll säkert på att paja heatväljaren också.

Ovanstående inlägg spretar sannerligen åt alla möjliga håll. Ren underhållning att läsa.
Citera
2022-01-03, 23:38
Medlem
Ebba sa i en intervju att hon i morgon har nytta av att hon åkte förra året, känns tryggare, och hon tror att hon kan göra det lite bättre nu än förra året. Det låter spännande. Jag tror dock att det är svårt att ta in så mycket tid på Neppy, men det kommer bli en häftig tävling, där även Weng och Diggins säkert gör bra lopp...
Citera
2022-01-03, 23:38
Medlem
Weit-wegs avatar
Ebba sa i intervjun att hon skulle lägga upp sitt lopp annorlunda då hon nu vet hur backen är, vad betyder detta tro?

Att hon kanske tar det lite i pianot så hon kan gå på mer i de värsta partierna för att totalt sett gå snabbare, eller vad kan hon mena?
Citera
2022-01-03, 23:43
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Och i herrloppet, hur kul är det att kolla på Kläbo fisa runt tre minuter före alla andra? Nu blir det iallfall en kamp om etappsegern, som är en världscuptävling det också.

Han kommer snarare att fisa runt mitt ibland övriga åkare då det handlar om masstart.
Citera
2022-01-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Han kommer snarare att fisa runt mitt ibland övriga åkare då det handlar om masstart.

Ja just det. Hela mitt inlägg handlar om masstart kontra jaktstart uppför berget.
Citera
2022-01-04, 00:11
Medlem
Citat:
Bravo! Det är precis det här som jag alltid sagt.

PS. BADASS av Ebba att helt sonika köra förbi flera åkare i sammandraget. Dessutom att vinna bonussekundrarna. Determination.

Ebba levererar det hon kan och om någonstans så kan hon vinna i morgon också. Frågan är om övriga tappar mer eller mindre. Neppy lyfter 15 kilo till varje steg uppför, det är ingen lek när halva backen är kvar…
Citera
2022-01-04, 00:28
Medlem
Joelfrogs avatar
Tror topp 6 snabbaste imorgon blir:

Andersson - H. Weng - Claudel - Pärmäkoski - Neprayeva - Diggins

Röthe - Spitsov - Bolshunov - Melnichenko - Yakimushkin - Lapalus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto