2022-01-03, 16:48
Medlem
bajjenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Kan inte Kalla ta en för laget och ”hara” fram Ebba imorgon?

Tanken är att Johanna ska dra fram Ebba imorgon.

Edit: borde inte Hagström starta väldigt långt ner i fältet med tanke på dagens placering? Någon som vet?
Senast redigerad av bajjenn 2022-01-03 kl. 16:51.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Kläbo utklassar nu både Niskanen och Bolshunov i klassiskt 15 km?

Någonting stinker här och det är inte bara mina fisar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Blir tufft imorgon, Hade hoppats på att Ebba kunde dra ifrån ryskan ännu mer, 1,13 min efter. Det är lite för mkt, 30-40 sek efter hade de funnits en bra chans. Men de kan bli spännande ändå

Ryskan var ju dock 1.39 min efter Ebba förra året i sista etappen.
Citera
Medlem
Senaste gången någon som inte var norrman, ryss eller hette Niskanen vann ett distanslopp i värdscupen var när Manificat vann 15 km fristil i intervallstart i Ulricehamn januari 2019. Tills imorgon då.
Citera
2022-01-03, 16:51
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men Calle beslutar väl själv när han är nöjd med skidorna och har provåkt dem eller? Eller ligger han hellre på rummet och kollar serier?

Och jo det går att få på millimetern exakt, dokumenterar man måtten utefter specifikt väderförhållande så kan kan ta fram "receptet" längre bak i tiden när förhållandena blir lika. Han har ju snart åkt i landslaget i över 12 år så alla "förhållanden" lär väl redan finnas i boken eller? Men jag tvivlar på att lallar-vallarna är så seriösa.

Valla skidor är givetvis ett lagarbete mellan åkarna och vallateamet. Precis som i skidförbundet har det ju varit stor turbulens även i vallateamet senaste åren med stor omsättning på både vallare och vallachefer fram och tillbaka. Vi har ju haft en hel del åkare som offentligt kritiserat turbulensen kring detta och hur det förstör "arbetsron" för dom, att säsong efter säsong få en ny personlig vallare att jobba in sig med.
Citera
2022-01-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
HAgtrön idag plats 70 på 10 km. Vilken placering på 30 km?

Har du fel i hjärnan?..det är nämligen bara i din som Hagström åker tremil.
Citera
2022-01-03, 16:52
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajjenn
Tanken är att Johanna ska dra fram Ebba imorgon.

Edit: borde inte Hagström starta väldigt långt ner i fältet med tanke på dagens placering? Någon som vet?
Eftersom hon inte gjorde det idag kommer hon inte göra det imorgon
Citera
2022-01-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Kläbo utklassar nu både Niskanen och Bolshunov i klassiskt 15 km?

Någonting stinker här och det är inte bara mina fisar.
Dette er vel tredje gangen på rad at Klæbo vinner dette løpet i Val di Fiemme. Ditt problem at du ikke følger med.
Citera
2022-01-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Hon är tvåa i den svårfattade poängcupen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Valla skidor är givetvis ett lagarbete mellan åkarna och vallateamet. Precis som i skidförbundet har det ju varit stor turbulens även i vallateamet senaste åren med stor omsättning på både vallare och vallachefer fram och tillbaka. Vi har ju haft en hel del åkare som offentligt kritiserat turbulensen kring detta och hur det förstör "arbetsron" för dom, att säsong efter säsong få en ny personlig vallare att jobba in sig med.

Vad jag förstått så är inte problemet åkarna eller vallan, det är arbetsmiljön i valla-teamet som ständigt leker hönsgård, som såklart leder till att arbetet fallerar.
Citera
Medlem
Smegmas avatar
Kalla imponerar. Igen. Pinsam bäst-före. Skickas Kalla till OS så är det inte pga dags status utan GAMLA meriter. Bedrövligt. Hon har inte i OS-trupp att göra. Det sorgligaste är att hon inte begriper det själv.
Citera
2022-01-03, 16:55
Medlem
bajjenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Det är i varje fall planen enligt Johanna själv. Tanken var att hon skulle hjälpa Ebba att skapa lucka idag men Ebba klarade inte av att hänga på Johannas tempo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in