2022-01-03, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
som sagt:
Visar bara att du inte är insatt, du har heller inte har en susning om hur det svenska vallateamet jobbar.
"De e int lönt osv........"

Du har ännu inte tagit fram ett lopp i ett mästerskap där Perry Olsson bommade så att Norge tappade ett guld. Kan det vara så att det aldrig hänt??
Citera
2022-01-03, 22:34
Medlem
Tack impact21 för fina repriser. Stina var i dessa tävlingar mer överlägsen än vad Kläbo är idag.

En liten vädjan till alla som borde känna sig träffade: skriv mindre blaj så blir det bättre för alla. Ni lär er mer, forumdelen får högre kvalitet. Tack.
Citera
2022-01-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Självklart laget måste ha en sprintreserv. Det är större behov av det än på distans.

Finns ju bara inte på kartan att Häggström får åka men inte Kalla. Det är Hagströms skada som har avgjort för flera lopp sen. Frida kan vara reserv. Om de andra länderna tillåter. Släpp INTE ut era barn om Frida är i spåret! Höll säkert på att paja heatväljaren också.
Senast redigerad av ccnut 2022-01-03 kl. 22:55.
Citera
2022-01-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Tack impact21 för fina repriser. Stina var i dessa tävlingar mer överlägsen än vad Kläbo är idag.

En liten vädjan till alla som borde känna sig träffade: skriv mindre blaj så blir det bättre för alla. Ni lär er mer, forumdelen får högre kvalitet. Tack.

Bravo! Det är precis det här som jag alltid sagt.

PS. BADASS av Ebba att helt sonika köra förbi flera åkare i sammandraget. Dessutom att vinna bonussekundrarna. Determination.
Senast redigerad av ccnut 2022-01-03 kl. 22:59.
Citera
2022-01-03, 22:56
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag avbryter diskussion om Falun 2015

Tre av fyra final climb har neppy kört tillräckligt dåligt för att Andersson ska vinna totalen
Jag är rädd för Heidi Weng.
Han har klättringskapacitet som Ebba.
Citera
2022-01-03, 22:57
Bannlyst
Citat:

Tre av fyra final climb har neppy kört tillräckligt dåligt för att Andersson ska vinna totalen

För några år sedan var Nepyraeva drygt 50 sekunder efter Johaug. Hade hon tätkänning i de andra 3?
Citera
2022-01-03, 22:58
Medlem
EnLitenkilles avatar
Är det masstart imorgon?
Fyfan vad tråkigt isåfall.

Ska ju vara som det var förr att man fick jaga ikapp.
Citera
2022-01-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Du har ännu inte tagit fram ett lopp i ett mästerskap där Perry Olsson bommade så att Norge tappade ett guld. Kan det vara så att det aldrig hänt??
sista kommentar i det här ämnet.
Du är okunnig.
Citera
2022-01-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Tråkigaste lopp jag sett..

Nej, inte alls. Alla herrlopp är så här tråkiga, utan undantag.
Citera
2022-01-03, 23:02
Medlem
Citat:

Dock lurigare att gå ifrån med lika mycket som att jaga ikapp kanske?
Men vilket getingbo det är under Nepryayeva på damsidan dock!

Åtminstone 6 åkare med vittring på andra platsen i totalen!
Där fem åkare ligger inom 20 sek från varandra.
Citera
2022-01-03, 23:06
Medlem
Alla hatar masstarten men jag är inte helt emot. Det finns för- och nackdelar. I en jaktstart med ganska stora avstånd så skulle Neprayeva ha järnkoll och eventuellt kunna haka på när/om Weng/Ebba/andra bergsgetter kommer ikapp i slutet.

I masstart så måste hon försöka hålla koll på hur fort det går därframme, för jag tror inte att hon även i toppform kan gå med de bästa hela vägen upp. Hon får försöka hålla en egen hög fart.

Och i herrloppet, hur kul är det att kolla på Kläbo fisa runt tre minuter före alla andra? Nu blir det iallfall en kamp om etappsegern, som är en världscuptävling det också.
Citera
2022-01-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forbrurkaren
Dock lurigare att gå ifrån med lika mycket som att jaga ikapp kanske?
Men vilket getingbo det är under Nepryayeva på damsidan dock!

Åtminstone 6 åkare med vittring på andra platsen i totalen!
Där fem åkare ligger inom 20 sek från varandra.

Synd att vi inte hade en Frida Karlsson att placera snett framför Dnjepr i spåret. Eller helst ett par, tre stycken.

Fast det är tunga, sega kroppar på Nepryaeva, Niskanen och Pärmäkoski. Som ska upp, upp, upp så här på åttonde dagen. Weng och Ebba går ifrån. Diggins vma (vet man aldrig).
Senast redigerad av ccnut 2022-01-03 kl. 23:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in