2022-01-03, 11:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det enda jag säger att jag tror att BTC redan toppat. Förstår inte varför man bara måste jämföra topparna med varandra när det finns 100 andra saker man kan gå efter.

För att du säger att BTC har toppat för att topparna är lika varandra när dom inte är det.
Om du egentligen menade något annat, att topparna INTE är lika varandra, så undrar jag hur du kommer fram till slutsatsen att vi ändå skall ner till 10.1k?

Citat:
Toppen av 2017 går inte ens att jämföra med 2013. Det var helt olika toppar på helt olika nivåer.
Man kan hitta flertalet likehter i dessa toppar, även om dom inte var på minuten lika varandra. Därav talesättet "History doesn't repeat itself but it often rhymes".

Citat:
Som sagt, om BTC kraschar i år och vi hamnar i bear market under flera år så har vi uppenbarligen lika långa cykler som förut. Topparna kommer nog alltid utspelas olika varje gång om vi fortsätter med samma tidsmönster även efter kommande bear market.
Ja, OM BTC kraschar i år, så har vi uppenbarligen cykler kvar men man kan fortfarande inte förutse dessa cykler baserat på hur tidigare toppar varit utan cyklerna finns kvar av någon annan märklig anledning som jag isf inte förstår men du kanske kan förklara...?

Jag hävdar att tidigare cykler berott på halveringstider och att Bitcoin i större utsträckning används för daytrading. Jag hävar att tidigare cykler kommer mattas av och försvinna för att halveringarna inte är lika signifikanta nu som tidigare och dessutom för att Bitcoin i allt större utsträckning används som store of value snarare än spekulation för daytraders (detta har jag sagt till dig säkert 15 gånger nu utan att du presenterat ett motargument som backar upp det du påstår).

Om cyklerna trots detta fortsätter, så är jag sjukt intresserad av att förstå det fundamentala bakom dessa cykler för allt jag förstått sätts ur spel isf.
Citera
2022-01-03, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Exakt!
https://twitter.com/crypto_caesar1/status/1477671635280928773?s=20
Jo, men visst. Titta på weekly candle istället för daily så ser du att det knappast är "sideways" under 2021. September 2020 låg BTC på 10k, sen plötsligt 30k i början av 2021. Sen kraftiga dippar under hela året.
Citera
2022-01-03, 11:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jo, men visst. Titta på weekly candle istället för daily så ser du att det knappast är "sideways" under 2021. September 2020 låg BTC på 10k, sen plötsligt 30k i början av 2021. Sen kraftiga dippar under hela året.
På veckografen ser jag högre toppar och högre bottnar, något som indikerar en upptrend snarare än en neråt trend...

Det går inte så bra för dig nu, david-taxi. Bäst att fundera lite innan du gör nästa attack för din sak...
Citera
2022-01-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
På veckografen ser jag högre toppar och högre bottnar, något som indikerar en upptrend snarare än en neråt trend...

Det går inte så bra för dig nu, david-taxi. Bäst att fundera lite innan du gör nästa attack för din sak...
Jag sa inte att det indikerar nån trend, jag sa att det INTE är "sideways". Fucking parabolisk graf och ni kallar det "sideways".

Oroa dig inte hur det går för mig. Oroa dig mer över att BTC inte ens kommer nå 100k 2022.
Citera
2022-01-03, 14:47
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag sa inte att det indikerar nån trend, jag sa att det INTE är "sideways". Fucking parabolisk graf och ni kallar det "sideways".

Oroa dig inte hur det går för mig. Oroa dig mer över att BTC inte ens kommer nå 100k 2022.

Klart vi kommer att ta oss över 100k inom 365 dagar David din björnmupp
Citera
2022-01-03, 19:48
Medlem
Citat:
Så du kallar att gå från 28k till 64k, sedan ner till 29k och sedan toppa på 69k för att sedan gå till 42k är sidledes?! lol

Bears pressade under 40k flera gånger. Bulls hade däremot svårt att pressa upp till 100k eftersom det aldrig hände.

Du får zooma ut.

Och jag menade inte att vi aldrig gått under 40k under 2021, utan syftade på veckografen från december tills nu.
Citera
2022-01-03, 22:03
Medlem
Nu händer det äntligen!
Blir kul att se hur långt ner vi tar oss.
Gissar 35k nästa vecka.

Självklart kan btc gå ycket lägre än så, bara idoter som inbillar sig att stora företag inte skulle förstå bitcoinmarknaden och inte välja att sälja när det börjar se väldigt mörkt ut.
Precis som i våras när dom dumpade miljarder i btc, dom har betydligt större koll på läget än vad alla ni här inne har.
Citera
2022-01-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Du får zooma ut.

Och jag menade inte att vi aldrig gått under 40k under 2021, utan syftade på veckografen från december tills nu.
Zoomar man ut på weekly över hela 2021 så ser det inte ut som sideways. Väldigt volatilt. Och årsresultatet blir väl runt 65% för BTC? Sideways skulle väl vara om årsresultat blir +/- 5-10%?

Jag är iaf nöjd med BTC under 2021! Det var ett bra år för krypto.
Citera
2022-01-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Nu händer det äntligen!
Blir kul att se hur långt ner vi tar oss.
Gissar 35k nästa vecka.

Självklart kan btc gå ycket lägre än så, bara idoter som inbillar sig att stora företag inte skulle förstå bitcoinmarknaden och inte välja att sälja när det börjar se väldigt mörkt ut.
Precis som i våras när dom dumpade miljarder i btc, dom har betydligt större koll på läget än vad alla ni här inne har.
Tror du marknadsdominas av BTC har någon betydelse eller delar du samma åsikt som Leaston angående % dominans?
Citera
2022-01-03, 22:10
Medlem
Citat:
Tror du marknadsdominas av BTC har någon betydelse eller delar du samma åsikt som Leaston angående % dominans?

Spelar ingen som helst roll, när btc går ner kommer allt annat gå ner samtidigt.
Folk kommer inte sitta på sina altcoins när det brakar lös.
När det går ner säljer man oftast för stablecoins, att folk skulle sälja sina altcoins för btc när det rasar finns ingen logik i.
Citera
2022-01-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Spelar ingen som helst roll, när btc går ner kommer allt annat gå ner samtidigt.
Folk kommer inte sitta på sina altcoins när det brakar lös.
När det går ner säljer man oftast för stablecoins, att folk skulle sälja sina altcoins för btc när det rasar finns ingen logik i.
Så du tror inte på en sista push upp för altcoins efter att BTC avslutat sin korrektion och rör sig uppåt innan den riktiga kraschen? Du menar att det är nu BTC kraschar helt med resten av marknaden? Jag tror det kan dröja lite längre tid. Vill fortfarande se en push upp för altcoins, därför tror jag BTC orkar ett tag till, även om det först skulle bli en korrektion ner till 35k som du säger.
Citera
2022-01-03, 22:20
Medlem
Citat:
Så du tror inte på en sista push upp för altcoins efter att BTC avslutat sin korrektion och rör sig uppåt innan den riktiga kraschen? Du menar att det är nu BTC kraschar helt med resten av marknaden? Jag tror det kan dröja lite längre tid. Vill fortfarande se en push upp för altcoins, därför tror jag BTC orkar ett tag till, även om det först skulle bli en korrektion ner till 35k som du säger.

Om btc går ner så mycket kommer inga altcoins att gå upp.
Altcoins går upp när btc går upp eller när btc stannar av och ligger relativt stilla.
Vid sånna här tillfällen kollar alla på vad btc gör för det är btc som driver hela marknaden, konstigt nog. Typ som olja och aktiemarknaden.

Jag har ingen aning hur kommande månaderna eller året kommer bli.
Vi kanske går ner till 35k och helt plötsligt börjar valar pumpa priset.
Just nu känns det dock väldigt långt från 100k.
Folk har hoppats och hoppats hela hösten, "the big move" som aldrig kom är en verklighetscheck för många.

Många går på hypetåget av kryptoinfluencers.
Senast redigerad av hennevilljagknulla 2022-01-03 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in