Citat:
Nej, FN.s deklaration bygger på förnuft och ett nödtvång att efter andra världskrigets fasor, införa en gemensam ordning som skyddar människor.
Och finns ingen här som lagt påståendet att det just skulle vara socialdemokrati som bestämt "mänskliga rättigheter". Om jag minns det korrekt så var det Ellenor Roosvelt som drev detta projekt i FN. Hon var väl snarast att betrakta som liberal.
Ja, jag förstår att du ogillar mänskliga rättigheter, de rimmar ju ofta sällsynt dåligt med din människosyn.
Citat:
Som ofta jämställer Du inkomensurabla storheter, och bortser från viktiga detaljer. [––––]
Vita kolonisatörer eller imperialister från England var INTE några "uppfinnare" av varken antirasism eller antislaveri. Försök fatta detta nångång.
Däremot så började det poppa upp en begynnande medvetenhet om att även svarta människor är människor, som gjorde att just vita kolonisatörer och profitörer fick ge sig tillslut och avstå sina privilegier. Men detta är alltså inte att "uppfinna" något.
Citat:
Det är delvis forskat kring sådant. Dessvärre för Dig så talar det för att män och kvinnor skiljer sig en del åt. I detta exempel handlar det om manlig respektive kvinnlig reaktion på barnskrik:
https://www.bountyparents.com.au/expert-advice/men-and-womens-brains-respond-differently-to-babys-cry/
Ditt problem får nog anses kvarstå därmed.
https://www.bountyparents.com.au/expert-advice/men-and-womens-brains-respond-differently-to-babys-cry/
Ditt problem får nog anses kvarstå därmed.
Låt oss hitta forskning som visar på att kvinnor som INTE VILL HA BARN, är rejält sämre "lyssnande" mödrar än de fäder som vill ha barn.
Vad ska din sort göra med den faktan?
Hmm?
Återigen. Individen själv är den som bäst kan avgöra om hen vill, eller kan något. Och inte någon utomstående part. Och därför ska vi ha fri aborträtt så människor kan reglera oönskad reproduktion.
Citat:
Varför hemfaller Du stundom åt att använda förminskande uttryck som "lille Uv"? Är det för att Du känner Dig trängd och försöker förminska Din motståndare och på det sättet skaffa Dig ett övertag i debatten, när Du saknar sakunderbyggnad? Märker Du att jag aldrig behöver agera på det sättet? Tror Du att det beror på att jag vet mera än Du, eller på att jag som man har ett större självförtroende och trygghet i mig själv?
Jag har fö aldrig föreslagit att förbjuda människor att ha sex. Däremot kan man upplysa dem om att möjligheten att avstå sex existerar, och att det är en beprövad metod för att undvika oönskade barn.
Jag har fö aldrig föreslagit att förbjuda människor att ha sex. Däremot kan man upplysa dem om att möjligheten att avstå sex existerar, och att det är en beprövad metod för att undvika oönskade barn.
Mitt förakt för dumheten i dina resonemang och oförmågan att ta in hur verkligheten faktiskt ser ut.
Men det är inte lika illa som ditt förakt för halva mänskligheten och lust att utsätta andra människor för TVÅNG. Det är fan betydligt värre.
Det går inte förbjuda människor sex. Har aldrig funkat, kommer aldrig funka.
Det går heller inte att göra preventivmedel 100% säkra, eller att alla vid varje tillfälle kommer använda dem, eller använda dem 100% korrekt, har aldrig funkat, kommer kanske funka i en framtid, men än så länge... nope.
Antigen fattar man att verkligheten ser ut sådan och strukturerar samhället så att man tar hänsyn till denna verklighet så att det blir så värdigt och bra som möjligt för flest möjliga i samhället. Eller så tänker man som en idiot, som du gör ex. och tänker haha!!! det ska vi utnyttja! så att "vissa" ska "åka dit" och tvingas föda barn mot sin vilja till NATIONEN.
Citat:
Du får väl engagera Dig i det finska Sannfinländska partiet, som till stor del har ett politiskt program med Din inriktning.
nej Uven sannfinländarna har DIN inriktning. De är både nationalistiska och socialkonservativa. Right up your alley alltså.
Citat:
Varför skulle de vilka avstå p-stav om det dels vill undvika graviditet, dels inte har några toleransproblem med sagda stav?
Vi pratar inte om någon vilja att "avstå" P-stav. vi pratar om viljan att slippa TVINGAS mot sin vilja via olika äckliga hot.
Tar du inte P-stav, (fast du inte vill) så får din unge inte vaccin.
Gifter du dig inte (fast du inte vill) så får din unge inte barnbidrag.
Du bygger hela din politik på att vissa ska TVINGAS hit eller dit, fast de inte vill, och detta är direkt förödande just för deras liv och kontext.
Jag bygger min politik på frivillighet, möjligheter och med respekt för och hänsyn till att människor faktiskt vet bäst vad som funkar för dem och kan fatta rätt val.
Citat:
Jag får ånyo upprepa mig: blott för att den födda människan har ett fullvärdigt människovärde så innebär det inte att det ofödda livet är värdelöst och får behandlas godtyckligt.
Abort är inte något "godtycke" det är ett aktivt val som baseras på människors kunskaper om just deras situation. Godtycke, det vore att någon bestämmer att den har makt över andras kroppar och liv och bestämmer att de ska tvångsutveckla alla befruktade äggceller TROTS att man vet att man inte kan ta hand om de barn som utvecklas i framtiden.
Citat:
Nationer är inte människor, däremot är folkgrupper människor. Folkgrupper ingår i det rättighetsområde som benämns kollektiva mänskliga rättigheter. Till detta hör den rättighet som regleras i FN-stadgan i principen om folkens självbestämmande, dvs en på nationens (inte statens) grund frihet att styra över sig själv. Så, man kan hävda att det visst finns nationella mänskliga rättigheter. Samerna hävdar detta: https://www.sametinget.se/1099
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationellt_sj%C3%A4lvbest%C3%A4mmande
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationellt_sj%C3%A4lvbest%C3%A4mmande
nationer består av människor, så gör även begreppet "folk".
Citat:
Tycker och tycker. Det är en medveten manipulation utanför det gällande regelverket. Hur är det inte fusk? Om det skett under en borgerlig regering - hade Du inte skrikit om fusk då?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/professorn-man-blandar-bort-korten
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/professorn-man-blandar-bort-korten
Och hur vet du att det var en "medveten manipulation"?
Citat:
Oäkta betyder inte självklart faderslös. Det torde ha varit tämligen vanligt att människor levde tillsammans även som ogifta, men också att fadern "diskret" vidgick faderskapet och tog aktiv del i barnets uppväxt. Det har sannolikt också förelegat en betydande eftersläpning när det gäller synen på frillobarn: https://sv.wikipedia.org/wiki/Frilla#Frillan_ers%C3%A4tts_av_%C3%A4lskarinnan
I alla händelser är verkligheten sällan så enkelspårig som Du alltid vill tro, och inte så patriarkalt förtryckande som Din dogmatiska tro säger Dig.
I alla händelser är verkligheten sällan så enkelspårig som Du alltid vill tro, och inte så patriarkalt förtryckande som Din dogmatiska tro säger Dig.
Kontentan är i vart fall att med ditt samhällssystem av TVÅNG, PLIKT ovh kvinnors hela ansvar för den mänskliga reproduktionen och bla bla....så var inte män ett smack mer ansvarsfulla med sin sexualitet eller sin omsorg om konsekvensen = barn.
När ska du fan ta fasta på den faktan? Och sluta låtsas som att allt skulle funka bara vi återinförde systemen med TVÅNG, PLIKT ovh 100% av ansvaret på kvinnor?
Citat:
Det torde ha varit påfallande ovanligt med tvångsäktenskap även i äldre tider i Sverige. Kyrkan motarbetade sådant ända sedan medeltiden. Resonemangsäktenskap är det väl inget fel på? Om en man och en kvinna godvilligt väljer att gifta sig, t ex för att de har ekonomisk eller annan nytta av det, så är det dem väl obetaget att göra så. Att kärlek skulle vara den enda legitima grunden för äktenskap är en kvinnoborgerlig romantisk fantasi. Så länge båda parter är frivilliga.
Så, nej. Det är och har varit helt olika system. Det är förolämpande mot äldre tiders svenskar att jämföra deras syn på äktenskap med afghanernas.
Så, nej. Det är och har varit helt olika system. Det är förolämpande mot äldre tiders svenskar att jämföra deras syn på äktenskap med afghanernas.
Det var snarare påfallande vanligt.
"kvinnoborglig"?
Återigen. Att införa ett samhälle där "vissa" (läs kvinnor) ska påtvingas äktenskap via ekonomiskt tvång
( du kan bara försörja dig och din avkomma via att gifta dig med en man)
och män ska påtvingas äktenskap via sexuellt tvång ( du kan bara ha sex med en kvinna om du gifter dig) är tämligen groteskt.
Äktenskap bör bygga på frivillighet och att människor helt sonika tycker om varandra och vill leva ihop.
Den lusten kommer aldrig försvinna, så det där hotandet och tvånget kan vi faktiskt lägga ner.
Citat:
Och därmed erkänner du att kultur( hur man tänker kring äktenskap ex) är inte avgörande för människors etnicitet.
Jag svarar igen, fru inkvisitor, ja svenskarna var svenskar.
Kultur/ synsätt kan ändras...kan de tändras för svenskar så kan de även ändras för afghaner.
Alltså behöver du inte ha denna extrema skräck för andra kulturer i Sverige.
Det enda man behöver ha skräck för är den typ av dumhet som din ideologi står för.
Citat:
Nej, det var det inte. Det är ganska väl belagt. Vi kan bl a se det genom de olika vägar som de i Jugoslavien tidigare ingående delarna har tagit.
Och vad skulle de bevisa menar du?
Citat:
.
Jag behöver inte tro. Jag klarar att gå till verkets hemsida och kontrollera detta. Då finner jag att Migrationsverket för ett knappt år sedan redovisade ca 5 900 anställda.
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Pressrum/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2021/2021-02-17-Migrationsverket-varslar-om-uppsagningar.html
Detta antal, eller antalet/andelen åtalade/dömda medarbetare, säger förstås rätt litet om korruptionsnivån. Vi vet att under lång tid så upptäcks och döms ett antal anställda för korruptionsbrott av olika slag, och det antyder att myndigheten har problem av betydande korruptivt slag
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Pressrum/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2021/2021-02-17-Migrationsverket-varslar-om-uppsagningar.html
Detta antal, eller antalet/andelen åtalade/dömda medarbetare, säger förstås rätt litet om korruptionsnivån. Vi vet att under lång tid så upptäcks och döms ett antal anställda för korruptionsbrott av olika slag, och det antyder att myndigheten har problem av betydande korruptivt slag
Precis, att du hittar 4-5 fall där en anställd påkommits med korruption eller dylikt, betyder inte att hela Migrationsverket eller dess politik är "korrupt".