Citat:
Ursprungligen postat av
RayOfLight
Åh fan. Jag glömmer lätt vilken sunkfarbror Ernst är, bara för att jag tycker Elsas föräldrar är så intressanta. I alla fall mer intressanta än Elsa
Fattar faktiskt inte hur Elsa pallrat sig igenom detta. Verkar iofs inte som att hon träffar Julia (Ernst side-piece/nya fru) men hon är samtidigt väldigt mån om att HELA familjen fortfarande ska umgås, fast Ernst och Helene är skilda sen länge och under jävligt dåliga omständigheter dessutom.
Jag har alltid varit svårt nyfikan på relationen mellan Julia och de övriga familjemedelmmarna. Under flera år nämdes hon inte alls på Elsas blogg, och därefter som "pappas nya fru". Det är väl först det senaste året-ish som hon faktiskt har nämnt henne vid namn.
Dock är det dags för Elsa att komma över "skilsmässo-traumat" snart. Hon var vuxen när hennes föräldrar skiljde sig, det hade varit en annan sak om hon var ett barn/tonåring. Oavsett vad som hände mellan Ernst och Helene då så verkar de ju ha kommit över det nu då de ju faktiskt umgås tillsammans allihopa, minus Julia då vad det verkar. Dock har jag fått känslan av ett par gånger att hon faktiskt är med fast inte omnämns eller är med på bild.