2018-02-22, 19:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Någon som känner Elsa och vet hur hon är att umgås med? Nåt kul skvaller?
Citera
2018-08-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
En kvalificerad gissning är att de hyr ut den lägenhet där mannen är skriven och gör en rejäl vinst på det. Folkbokföringen behåller man för att kunna hävda att man är särbo och själv bor i lägenheten, om hyresvärden eller bostadsrättsföreningen överväger en uppsägning. Detta är jättevanligt i dagens Stockholm tyvärr.
Det vore intressant att veta vem som står skriven på Gotlands - bostaden?
Elsa har skrytit om hon har en del aktier som troligen hon har fått av sin fader.
Som enligt henne kunde göra affären med Gotlands - huset.
Angående när hon arbetade på förskola var det hennes föräldrar som fixade arbetet. Efter hon hade varit ledsen.
Samt vad jag förstår fixade de senare arbetet på Beyond Retro med sina kontakter.
Plus de köpte en lägenhet.
Då är det lätt att säga att SD är skit!
För att de ville vara på Almedalen, på hennes fina Gotland!
Då hon har inte upplevt verkligheten att bo i Rinkeby eller Fittja.
Hon personligen har bott på Östermalm och fina Södermalm. Där man inte regel träffar på andra kvinnor med niqab på förskola eller på den "fina" affären så som Cajsa Warg.
Citera
2018-08-18, 20:27
Medlem
Tyvärr så är jag elak mot Elsa.
Men hon ska ej blanda in politik i sin blogg.
Hon är endast en sommargäst från storstaden Stockholm och inte någon Gotlands- bo som bor stationärt på öjn.
Hon kan fråga vad de anser om den handikappade kvinnan som blev våldtagen av ensamkommande eller tandhygienisten som gjorde sitt arbeta och blev av med sitt arbete.
Då migrationsverket ville han skulle anmäla personer som inte stämde med åldern
Då är det fint att säga till folk som bor stationärt i flera generationer på öjn.
Usch med folk som säger fula saker mot folk som är unga, unga ensamkommande från A.
Det är inte sant!
Hm, det vore bra de som leker strutsar i sanden att de lyssnade på den handikappade kvinnan och tandhygienisten och får veta den sanna sanningen.
Även själv är ej SD så förstår jag dem.
Det är det enda sättet för vanlig person att missrösta - likadant som det var med Trump.
Så snälla Elsa trampa ej den vanliga befolkningen som ej bor fint, har en bra förskola, bra grannar som ej bränner upp er bil på gatan, slippa hånfullt blickar från kvinnor i hucklen som tittar stint för din kjol går över knäna,eller att du har en dotter eller bekantas dotter som blir inringade av män som påstår att de är yngre och ofredar henne på blanka ljusdagen. I detta fall var hon fjorton år!
Som sagt var jag vill inte vara elak.
Men, lär och lyssna utifrån din egna skyddade sfär.
.
Citera
2018-10-07, 08:14
Medlem
Parallaxs avatar
Hennes nuvarande stil med lite/naturligt smink och ett lite äldre, mognare utseende är i alla fall väldigt fint tycker jag. https://files.elle.se/uploads/sites/2/2018/10/45091355731_9cf1abd127_k.jpg

Hon är självklart privileged men det tonas nog ner lite i dagens massflöde av influencers, dvs står inte ut på samma sätt som 2010
Citera
2018-10-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Hennes nuvarande stil med lite/naturligt smink och ett lite äldre, mognare utseende är i alla fall väldigt fint tycker jag. https://files.elle.se/uploads/sites/2/2018/10/45091355731_9cf1abd127_k.jpg

Hon är självklart privileged men det tonas nog ner lite i dagens massflöde av influencers, dvs står inte ut på samma sätt som 2010
Lite lik sin mor...?
Citera
2018-10-08, 11:11
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Lite lik sin mor...?

Jo, rent färgmässigt osv kanske, Elsa har väl mer klassiskt vackra drag medan Helene har mer utpräglade.
Citera
2019-01-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mounz
Varför är det döljt i hunkel?

Hans far är uppenbarligen Ronald de Wolfe eftersom han skrev det i bloggen.

Enligt Wikipedia fick de Wolfe två barn med Astrid Munthe. Vi konstaterade att Munthe ej kunde vara Pontus mor, eftersom hon var för gammal. Wikipedia rapporterar dock att Ronald på äldre dar fick ytterligare tre barn med en icke namngiven kvinna, som han ej var gift med. Det är sannolikt att Pontus är ett av dessa barn.

Eftersom Pontus enligt ett tidigare inlägg vare sig heter Munthe eller de Wolfe så får man väl anta att det efternamn han har kommer från modern.

Det verkar vara döljt i hunkel trots allt.
Citera
2019-01-17, 20:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag förstår mig inte riktigt på hennes karls omsättning i musikbranschen. Det står Omsättningsförändring -63,3%. Vad innebär det? Går företaget dåligt?

https://www.ratsit.se/5569742595-Pontus_de_Wolfe_Music_AB#merInfo
Citera
2019-01-18, 23:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag förstår mig inte riktigt på hennes karls omsättning i musikbranschen. Det står Omsättningsförändring -63,3%. Vad innebär det? Går företaget dåligt?

https://www.ratsit.se/5569742595-Pontus_de_Wolfe_Music_AB#merInfo

Nä! Går väl hyfsat men sämre än året innan.
Citera
2020-01-10, 13:33
Medlem
Jaha finns en tv serie som kallas en Äkta Billgren.Någon som sett ? Finns på Svt Play.
Citera
2020-01-10, 14:48
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Jaha finns en tv serie som kallas en Äkta Billgren.Någon som sett ? Finns på Svt Play.
Sett ett par avsnitt. Helene och Ernst gör showen sevärd, intressanta på ett kufiskt sätt. Elsas personlighet är inte lika bra tv. Hon är mest där som en kommentator och klippen med enbart henne är rätt intetsägande. Men gillar man hennes blogg så kanske det ger mervärde att få se mer av hennes influencerliv.
Citera
2020-01-10, 18:36
Medlem
Gabriel Knights avatar
Vem är den tredje personen i lägenheten med efternamnet M*rsk -a?
Kan det vara hans mamma för hon är ju pensionär?
De har väl inte en inneboende "Amma"/"Extramamma" bara för att Elsa vill leva som på 1920 talet?

https://www.ratsit.se/19860201-Elsa_Ylva_Hermine_Billgren_Stockholm/_xf-YWY-ClB-jjOGomNekAdgCtrLOCPmdb1hmIgzdxQ
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-01-10 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in