2022-01-03, 15:25
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Han kommer sitta livet ut, och bör så göra. För övrigt så har nog alla nordiska länder lärt sig att bättre hålla koll på individer med liknande ideer som den mannen har/haft.
Han bör aldrig få chansen att vistas fritt ute bland vanliga mänskor.
Citera
2022-01-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Märkligt, hade det varit krig, hade makten gett honom medaljer...

Man får för fan inte medaljer av att skjuta obeväpnade, särskilt inte barn och ungdomar. Han hade ställts inför domstol för krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten.
Citera
2022-01-03, 15:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Då han även efter frigivning riskerar förföljelse i hemlandet så måste han givetvis få asyl i Sverige, det får ju alla andra.
Citera
2022-01-03, 15:27
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Man får för fan inte medaljer av att skjuta obeväpnade, särskilt inte barn och ungdomar. Han hade ställts inför domstol för krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten.
I verkligheten har sånt säkert hänt, vapen kan man stoppa i de dödas händer, innan man släpper in fotograferna...
Citera
2022-01-03, 15:30
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
"Ganska många", du kan inte ha många hjärnceller bakom pannbenet.

Massmord av barn är det troligtvis endast en väldigt liten lågt begåvad nazistisk klick som tycker är ok.
Än en gång Breiviks advokat Lippestad bevisar att jag har uppfattat läget korrekt.
Citat:
Det finns många som håller med Breivik

https://www.lundagard.se/2013/02/08/det-finns-manga-som-haller-med-breivik/

Men du har givetvis rätt om antalet hjärnceller
Senast redigerad av Lao Tzu 2022-01-03 kl. 15:33.
Citera
2022-01-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
I verkligheten har sånt säkert hänt, vapen kan man stoppa i de dödas händer, innan man släpper in fotograferna...
Ansvariga för Malmedymassakern dömdes till döden - men chefen fick i realiteten 10 år har jag för mig.
Citera
2022-01-03, 15:37
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Ansvariga för Malmedymassakern dömdes till döden - men chefen fick i realiteten 10 år har jag för mig.
Där fick jag lite snabbt Googla lite...
Citera
2022-01-03, 15:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ganska många som anser att Breivik ”did nothing Wrong” och bör släppas

Vad anser ni om saken? Bör han få chansen?

Vilka är dessa många menar du?
Citera
2022-01-03, 15:57
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja så är det

Jag lämnar ordet till hans advokat, Lippestad.
Eller hela det stycket från advokaten:

Citat:
– Det finns många i Europa som håller med Breivik. Vi måste få upp åsikterna till ytan och argumentera kring dem. Då är det större chans att trollet spricker än att det växer sig stort, som vi säger i Norge.
Citera
2022-01-03, 16:07
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
För skojs skull… Hade du känt likadant om en amerikansk marinkårssoldat hade skjutit ihjäl 77 stycken 14-16-åringar ur Hitlerjugend i The Battle of Berlin? För det var i mångt och mycket gamlingar och skolpojkar som stod som sista linje under sista veckorna -45. Eller du hade ansett att de hade fått skylla sig själva som tagit ställning?

Svara ärligt.

Men vad i hela världen är det för fel på dig? Det är ju skillnad mellan krig och massmord. Om du inte ser felet i din jämförelse bör du omedelbums söka hjälp.
Citera
2022-01-03, 16:14
Medlem
rikastistorstans avatar
Ja, 10-12 år för ett par mord är lagom. Dags att ge Brejjan en ny chans. En klipsk kille som garanterat kommer att bidra med mycket gott i framtiden.
Citera
2022-01-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Andra mördare släpps ju.
I Sverige har ju t ex Flink släppts fri (7 mord). Det blev väl inget större rabalder om det.

Flink skulle väl inte suttit en dag i fängelse, eftersom han befann sig i ett akut sjukdomstillstånd när han begick brottet. Han saknade uppsåt, trodde han sköt ryssar.

Sen fick han väl 20 år ändå, bara för att domarna kände sådant hat mot honom att de ignorerade alla rättsprinciper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in