2022-01-03, 12:38
Medlem
Lao Tzus avatar
Ganska många som anser att Breivik ”did nothing Wrong” och bör släppas

Vad anser ni om saken? Bör han få chansen?
Citat:
En domstol i Skien skal i januar afgøre, om det går an at prøveløslade massemorderen Anders Breivik.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/byret-skal-i-januar-se-paa-breiviks-krav-om-proeveloesladelse/9066636
Citera
2022-01-03, 12:42
Medlem
icuesofty20s avatar
Går inte släppa honom och de kommer inte att släppa honom.

Själv bryr jag mig inte.
Citera
2022-01-03, 12:44
Medlem
over9ks avatar
Det är klart han ska bli fri efter att ha suttit sin tid precis som alla andra.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Nej, han kommer aldrig släppas ut. Utöya är fortfarande ett trauma för det norska folket
Citera
Medlem
lemmy124s avatar
kommer aldrig hända. låt han ruttna. inte ens varg vikernes kommer protestera.
Citera
2022-01-03, 12:45
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Går inte släppa honom och de kommer inte att släppa honom.

Själv bryr jag mig inte.
Vi får se vad domstolen i Skien säger

Om han släpps bör Sverige kanske ge honom en fristad eftersom många hämndlystna norskar kan vara ute efter honom.
Citera
2022-01-03, 12:45
Medlem
Tror väldigt få människor i världen bryr sig nämnvärt om han dör idag eller ruttnar i fängelset i resterande av sitt liv.

Det de flesta kan komma överrens om är dock faktumet att han aldrig kommer få sätta sin fot ute i det fria igen.

Vad är diskussionen? Finns ingen som helst möjlighet att han släpps, det är den värsta massmördaren i nordisk historia.

Livstid i fängelset må vara tidsbegränsat på pappret, just för att det efter x antal år ska bestämmas om personen ska få mer år eller släppas. Att tro att Breivik skulle släppas är rätt dumt.
Citera
2022-01-03, 12:47
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ganska många som anser att Breivik ”did nothing Wrong” och bör släppas

Vad anser ni om saken? Bör han få chansen?
Hahaha, skämtar du? "Ganska många som anser..."?

Du får nog svårt att få ihop mer än en handfull som tycker så och de platsar alla på samma ställe som Breivik. Kanske är några släktingar till alla offer som också tycker han ska friges, men av helt andra anledningar.

Att han blir frigiven bara för att det prövas i domstol kan du nog glömma, det är bara en process som måste göras och så förblir han inlåst. Den mannen kommer inte ut förrän han har passerat pensionsålder, om ens då.
Citera
2022-01-03, 12:53
Medlem
Straminskys avatar
Andra mördare släpps ju.
I Sverige har ju t ex Flink släppts fri (7 mord). Det blev väl inget större rabalder om det.
Citera
2022-01-03, 12:53
Medlem
maxatdunders avatar
Jag tycker inte man ska släppa ut en sådan människa, men en intressant tanke är att det finns flera människor som går lösa även fast de indirekt dödat flera tusentals. Att en person mördat över 50 människor anses absurd men bara för att det var terror och ensamvarg men så fort man pratar krig eller anstiftare är det inte lika illa?
Citera
2022-01-03, 12:54
Medlem
dovAkins avatar
Om Breivik släpps tror jag något av offrens anhöriga kommer ta hans liv. Tror dock inte han blir släppt.
Citera
2022-01-03, 12:57
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Jag tror inte Breivik kommer ut innan sin 70 års dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in