2022-01-01, 20:58
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Många av er invandringskritiker är rasister så därför blir ni kallade rasister.

Sen finns det vissa av er invandringskritiker som inte är rasister men som uttrycker er rasistiskt så därför blir ni också kallade rasister.

Det betyder däremot inte att alla invandringskritiker är rasister eller uttrycker sig rasistiskt. De personerna blir därför aldrig kallade för rasister, som t.ex. jag själv.

1: Hur kommer det sig att ni som är rasister eller uttrycker er rasistiskt blir provocerade när ni blir kallade för rasister och varför förstår ni inte varför ni blir kallade det?
2: Varför förstår inte ni att det är fullt möjligt att kritisera invandringen utan att bli kallad rasist?

Jag svarar mer än gärna på din frågeställning.

Men först måste jag få veta hur du definierar rasism.

Vad är rasism, enligt dig?

.
Citera
2022-01-01, 20:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ordet "Rasist" betyder bara att en vänsterfitta är på väg att förlora en diskussion.
Citera
2022-01-01, 21:17
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Ni har fel definition på vad begreppet rasism innebär står för.
Jag är rasist tror alltså på att det finns olika raser inom människosläktet. Alltså som det gör
med andra däggdjur vilka vi är besläktade med.
Däggdjur är djur som parar sig genom att hannen sprutar sperma i honas slida.
Sedan simmar de till livmodern och befruktar ägget.
Våra barn diar sedan honan.
Detta är precis samma med hundar, katter, diverse primater och så vidare.
Vi har alltså ett antal raser på vår jord.
Svårt att förneka eller hur.
Alltså är jag rasist på grund av att jag vet att det finns olika raser på jorden av
vetenskapliga rön kliniska studier empiri och så vidare
.
Det innebär inte att jag skall bli påhoppad och få mig till livs åsikter med mera som
inte stämmer med min åsikt om att vara rasist.
Anser mig vara en pragmatisk humanist och republikan.
Samt Svensk nationalist.

Jag frågade en människa, som är väldigt vänsterbliven, vad rasism är för något.

Med hat i blicken väste han fram att rasism är att dela in olika människor i olika grupper baserat på hudfärg. Och att sen värdera dessa grupper olika.

Det är vad rasister gör när dom rasismar tydligen.

Mina följdfrågor blev:

Vad är det man ska värdera de olika människogrupperna mot, guld, snäckskal, julmust!?
Hur går poängsystemet till!?

Sedan så frågade jag om han tror att det finns olika människoraser.

Det fanns det såklart inte, enligt honom.

Då blev min sista fråga: hur kan du då gå runt och kalla folk för rasister?

Sedan dess har han inte pratat med mig.
Citera
2022-01-01, 22:06
Medlem
Deagle66s avatar
MIn fru är asiat, jag hatar allt som Islam står för.

Är jag då "rasist"?
Citera
2022-01-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
MIn fru är asiat, jag hatar allt som Islam står för.

Är jag då "rasist"?

Nej du är en sund realist, alla vettiga människor hatar islam.
Citera
2022-01-01, 22:38
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nej du är en sund realist, alla vettiga människor hatar islam.

Ja.
Men så fort man kritiserar sekten Islam så är man "rasist"...
Citera
2022-01-01, 23:13
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Bra trådstart. Till och med rasisterna kallar sig rasister nu då de inte kan hålla masken. Vi antirasister måste bekämpa denna högerextremism varje dag och inte låta oss tystas.

Då kommer frågan: Vad är innebörden av "antirasism"?

Min obsvervation av antirasismen, är att det är en ideologi som bygger på tankar om överlägsna och underlägsna raser. Man behöver bara titta på antirasisternas retorik. Ständigt återkommande är att invandringen till Europa beskrivs som någonting positivt. Vilka tankar gömmer sig bakom den uppfattningen? Varför anses Europa bli bättre av att tillföras främmande folkslag? Varför anses inte Europas egna befolkning vara tillräckligt dugliga själva?

Det blir tydligt att fundamentet för den ideologi som kallas "antirasism", är en uppfattning att vita européer är underlägsna jämfört med andra folkslag. Utan det fundamentet, så hade antirasisterna inte kommit fram till ståndpunkten att invandring är en frälsning för Europas samhällen.

Såvida antirasisterna hade ansett att alla folkslag har samma förmågor, så hade slutsatsen blivit att invandringen är skadlig, eftersom ökad befolkningsmängd ger ökad belastning på samhälle och natur. Slutsatsen att invandringen är gynnsam, går enbart att komma fram såvida man har som utgångspunkt att invandrarna är överlägsna jämfört med ursprungsbefolkningen.
Citera
2022-01-01, 23:17
Medlem
Vansterpartiets avatar
Att vara rasist är ett mänskligt normaltillstånd.
Citera
2022-01-01, 23:18
Avslutad
Citat:

Sen finns det vissa av er invandringskritiker som inte är rasister men som uttrycker er rasistiskt så därför blir ni också kallade rasister.

Det betyder däremot inte att alla invandringskritiker är rasister eller uttrycker sig rasistiskt. De personerna blir därför aldrig kallade för rasister, som t.ex. jag själv.

1: Hur kommer det sig att ni som är rasister eller uttrycker er rasistiskt blir provocerade när ni blir kallade för rasister och varför förstår ni inte varför ni blir kallade det?
2: Varför förstår inte ni att det är fullt möjligt att kritisera invandringen utan att bli kallad rasist?
Det samma gäller förstås när du blir kallad för idiot, vilket jag antar händer alltsomoftast.
Citera
2022-01-01, 23:22
Medlem
Citat:

1. Jag blir inte alls provocerad över att bli kallad rasist, tvärtom. Har man aldrig blivit kallad för rasist är man en fegis.

2. Problemet ligger just i rädslan för att bli kallad rasist.

Alla är rasister och det är inget fel med det.
Citera
2022-01-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Ja.
Men så fort man kritiserar sekten Islam så är man "rasist"...

Kritik från idioter ska man inte bry sig om, dessa syntax error-människor tjatar om feminism och värdegrund men importerar samtidigt muslimer. Men vi som påpekar deras feltänk får hatet mot oss direkt. Det är ju en enda stor fars detta.
Citera
2022-01-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
1. Jag blir inte alls provocerad över att bli kallad rasist, tvärtom. Har man aldrig blivit kallad för rasist är man en fegis.

2. Problemet ligger just i rädslan för att bli kallad rasist.

Alla är rasister och det är inget fel med det.

Exakt det är ett sundhetstecken att ha blivit kallad rasist det innebär kort och gott att man inte tror på arvsynden samt inte idkar självhat. Med andra ord du är inte en lallande PK-idiot som sprungit vilse i WOKE-träsket.

Att bli kallad rasist i Sverige har ingen koppling till den klassiska bilden av rasism ala amerikanska södern utan innebär att man är en realist samt håller på att vinna en diskussion mot en desperat vänsterdåre med några undantag mot en sinnessjuk centerpartist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in